Kratki test: Suzuki Jimny 1.3 VVT Style Allgrip PRO

5. 5. 2018 | Matevž Hribar
Deli

Če v prtljažniku namesto teniških loparjev voziš 'štilarco', ti rahlo privzdignjeno podvozje Quashqaia, Capturja ali Kuge ne koristi kaj dosti. Zato ni prav, da bi avtomobili, kot je Jimny, izumrli.

Začnemo z naštevanjem vsega, česar Jimny nima? Hja, lažje bo, če povemo, kaj sploh ima: ogrevana sprednja sedeža (vklopimo lahko samo oba hkrati), skupen in dva dnevna števca kilometrov, električni pomik sprednjih stekel, električno nastavljiva in ogrevana (velika, odlična, a popolnoma skregana z aerodinamiko) ogledala, ABS in (izklopljiv) ESC, prikazovalnik prestave, hm … uro. Bolj ali manj se naštevanje (sodobne?) opreme tu konča. Ampak, ali si sploh lahko predstavljate, kako zabavno se je usesti v avtomobil, v katerem je vse takoj jasno? Prezračevanju ukazujemo s tremi vrtljivimi gumbi, nastavitvam sedeža s klasičnimi vzvodi … V štirih sekundah je vse pripravljeno. Podobno surova je podoba pod motornim pokrovom: aluminijast vzdolžno postavljen motor ni skrit pod plastiko. Vse je na dosegu oči in rok. Ne le čep za dolivanje tekočine za pranje šip …

Recimo takole: na Jimnyja ne smemo gledati kot na (sodoben) avtomobil z mnogo slabostmi, ampak kot na delovni pripomoček (ATV = All Terrain Vehicle) s streho in ogrevanimi sedeži. Takrat zasije kup prednosti: ne le, da vse vogale avtomobila vidimo, voznik ima občutek, da bi se jih z voznikovega sedeža lahko celo dotaknil. Težko je razumeti, kakšen balzam je to v hosti gorenjski: ko se pripelješ do v ujmi podrtega drevesa, avtomobil porineš vzvratno pravokotno na strm klanec in – obrneš. Čeprav, kot je komentiral nekdo na naši strani na Facebooku, ima pravi lastnik Jimnyja v prtljažniku vedno motorno žago. Dodajamo: ali puško. Ali košaro za gobe.

Tudi sicer so terenske zmogljivosti osupljive: z vklopljenim reduktorjem 1,3-litrski atmosferski mlinček lahko zanesljivo pleza že kmalu nad prostim tekom, svoje pa so v prvem decembrskem snegu dodale odlične (ja, nove) gume Bridgestone Blizzak.

Kaj pa cesta? Zaradi kratkega menjalnika se pri lagodni vožnji hitro sprehodimo do pete prestave, v kateri se pri hitrosti 120 kilometrov na uro 16-ventilski motor vrti s 4.000 vrtljaji in je pri tem še znosno glasen, mu pa vožnja po avtocesti precej dvigne porabo goriva. Bolj kot hrup so zoprni sunki z grbin, ki se do kabine prenašajo precej neposredno in zmotijo smerno stabilnost vozila.

Z letošnjim letom se Jimny poslavlja. Ste videli v Tokiu predstavljen koncept Suzuki e-Survivor? Naslednik menda prihaja že v 2018. Jimny, v imenu ozke interesne skupine: hvala za pristnost.

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 16.199 €
Cena testnega modela: 17.012 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 421 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 889 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni –bencinski – gibna prostornina 1.328 cm3 – največja moč 62,5 kW (85 KM) pri 6.000/ min – največji navor 110 Nm pri 4.100/min
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/70 R 15 S (Bridgestone Blizzak KDM-V2)
Zmogljivost: največja hitrost 140 km/h – pospešek 0–100 km/h 14,1 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 7,2 l/100 km, izpust CO2 171 g/km
Mase: prazno vozilo 1.060 kg – dovoljena skupna masa 1.420 kg
Zunanje mere: dolžina 3.570 mm – širina 1.600 mm – višina 1.670 mm – medosna razdalja 2.250 mm – posoda za gorivo 40 l.
Prtljažnik: 113-816 l
Naše meritve
T = 3 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 1.457 km
Pospešek 0-100km: 14,5s
402m z mesta: 19,4s ( 112km/h)
Prožnost 50-90km/h: 18,2s (IV)
Prožnost 80-120km/h: 26,8s (V)
poraba na testu: 8,9 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 8,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 43,3m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB
Ocena
  • Če na Jimnyja gledate kot na neudoben avtomobil, ste zgrešili bistvo. To je dokaj udoben delovni pripomoček za gozdarje, lovce, oskrbnike, gorske zdravnike (tiste ta prave, ki znajo pozdraviti Franckin vnet zob in koliko pri Liski) in elektroserviserje na terenu – tako je bilo konec prejšnjega tisočletja in tako je še danes. Potrebe omenjenih ljudi se niso spremenile

Hvalimo in grajamo
terenske zmogljivosti
dovolj zmogljiv (reduktor!), tih, miren motor
hitro segrevanje motorja in notranjosti
preglednost, okretnost – v mestu ali na ozkih gozdnih poteh
prikupna, brezčasna oblika
analogna' zasnova
prostornost (deljiva zadnja klop in prtljažnik so za v minimundus)
slabša zvočna izolacija, predvsem zadnjih kolotekov
rosenje šip pri štirih potnikih
sunkovito blaženje neravnin, še posebej za potnika na zadnji klopi
slabša stabilnost na cesti (kratke grbine pri višjih hitrostih)
neprijeten vonj po novem
občasno zatikanje vzvratne prestave
odsotnost sodobne (varnostne) opreme