Suzuki Swift 1.5 VVT GS

9. 6. 2005 | Aljoša Mrak
Deli

Malce smo obžalovali, da ga kot novinca nismo imeli v velikem primerjalnem testu v prejšnji številki. A ker so vtisi s primerjave enajstih tekmecev še sveži, smo zamudnika pošteno ocenili ter mu prisodili točke in določili uvrstitev. Vas zanima, kateri bi bil?

Bil bi . . ah, ne, besedilo boste morali prebrati do konca, da izveste, kako bi se odrezal novi poševnooki novinec v razredu majhnih avtomobilov. Se še spomnite starega Swifta (beri prejšnji model)? Legenda živi še danes, po dolgih 17-ih letih se z njim kar nekaj ljudi še vedno vsak dan prevaža v službo in domov. Očitno so pri Suzukiju imeli velike težave zagotoviti primernega naslednika, saj smo prvi prototip novega Swifta videli že v obliki Concepta S. Se ne spomnite?

Kako bi se le, saj je bil predstavljen že leta 2002 na pariškem salonu, nato pa v dodelani različici in z oznako Concept S2 še leto kasneje na frankfurtskem salonu. In če pokukate v stare Avto magazine, potem boste videli, da so že pred tremi leti evropski oblikovalci skupaj z japonskimi kolegi zrisali prav tak avtomobil, ki ga danes lahko občudujemo v velikoserijski izdelavi.

Očitno so pri Suzukiju zelo dolgo tipali, ali se bo oblika resnično prijela, in po prvih odzivih strokovne in laične javnosti bi zlahka lahko rekli, da so imeli srečno roko. Vas osnovna oblika mogoče spominja na kakšen poznan avtomobil? Če boste dejali, da vas spominja na Minija, potem spadate med številne, ki so takoj opazili podobne osnovne poteze obeh avtomobilov.

Na tak način nerad primerjam avtomobile, saj je treba gledati na vsak avtomobil kot na samosvoj in edinstven izdelek, v katerega je bilo vloženo ogromno truda, a če me je že kdo sprovociral, sem mu odgovoril: »To, da je videti kot Mini, mu lahko štejemo samo v dobro, kajne? « In potem je sogovornik ponavadi pokimal in ostal brez (pametnega) nadaljevanja . .

Visoki boki, kupulasta oblika zgornjega ustroja potniške kabine, proti blatnikom razpotegnjena svetilna telesa ter za moško dlan velik S na maski in zadku avtomobila so kljub podobnostim s prestižnejšim tekmecem vseeno tako samosvoji, da ga boste na cesti zlahka prepoznali. Čeprav je trivratna različica športnejša, zato mnogim tudi bolj všečna, smo imeli pri Avto magazinu na testu uporabnejšo petvratno. Tisto, ki z dodatnima vratoma omogoča več udobja, ko recimo odpeljete otroke v vrtec in šolo ali le babico na tržnico.

In če je vaša družina malce številnejša, vam bo še kako prav prišel 213-litrski prtljažnik (ki se ga v skrajnem primeru lahko tudi poveča na 562 litrov), v katerega smo pri nas stlačili le dva od petih testnih kovčkov. Malce nerazumljivo je, kako da se pri Suzukiju niso odločili za pomično zadnjo klop, ki je ne glede na nekatere pomisleke zelo uporabna tehnična rešitev, ki ogromno prostora na zadnji klopi v trenutku spremeni v večji prtljažnik.

Čudežev v tako majhnih avtomobilih zaradi skromno odmerjenega prostora pač ne moremo pričakovati, lahko pa so vsaj tako prilagodljivi, da boste zjutraj odpeljali svoje tri otroke v vrtec in šolo, na poti domov pa še kupili, recimo, zemljo za vaš vrtiček. Tako pa Swift z razmeroma majhnim osnovnim prtljažnikom razočara, saj imata manjšega le Mini in Yaris, pa še ta ima pomično klop!

Nikakor pa ne boste razočarani za volanom. Položaj za volanom je precej dober, čeprav bi pikolovci hoteli sedeže z več bočnimi oporami, da vam pri dinamičneje odpeljanih ovinkih ne bi bilo treba držati volanskega obroča kot pijanec plota. Sedež je nastavljiv po višini, zato smo se v njem dobro znašli tako nižji kot višji vozniki, predvsem pa Swift ponuja toliko prostora za glave, da smo imeli občutek, da bi lahko v njem udobno sedel tudi kakšen dvometraš.

Pri mojih ’skromnih’ 180 centimetrih sem zlahka sedel tudi na zadnji klopi, kjer sicer ni takega prostorninskega razkošja, a bi do Splita preživel brez težav. Sploh, če bi bili usmerjeni proti plaži . . V bistvu je novi Swift najbolj presenetil prav z všito tehniko. Menjalnik je dober, natančen, hiter in prav lepo se je igrati z njim po zaviti cesti, kjer iščete idealne motorne vrtljaje, prav tako se štirivaljnik (s spremenljivimi časi odpiranja ventilov) rad zavrti tja do rdečega polja in s truščem naznanja svojo prisotnost vsem, ki so ga pripravljeni poslušati.

Zato motor in menjalnik kot pogonska celota prav vabita k dinamiki med vožnjo. Podvozje je le povprečno, skoraj malce pretrdo za luknjaste ceste in premehko za hitrega voznika, a najbolj razveseljivo je dejstvo, da je predvidljivo. Veste, načeloma nas ne moti toliko, če avtomobil pri res zahtevnem vozniku postane ’nervozen’, dokler veste, kje je meja in kdaj je treba z vozniško veščino popravljati pretežko desno nogo.

In Swift je prav takšen: tudi po zaslugi slabših pnevmatik je na meji (ali že čez) oprijema rad poplesal kakšen plesni korak več, a vedno predvidljivo, da zlahka to postane tiho sporazumevanje med voznikom in tehniko. Servovolan je v prid mestni vožnji mehkejši, zato boste pri hitrejši vožnji mogoče pogrešali nekaj neposrednosti, a - odkrito rečeno - se da preživeti tudi s tem!

Armaturna plošča je prijetna za pogled in nemoteča za otip, edino velik zaslon za radio je ob sončnem vremenu slabše pregleden. Za podajanje informacij vozniku služi tudi merilnik ob spodnjem delu vetrobranskega stekla, ki sporoča uro, zunanjo temperaturo (zelo pomembno predvsem pozimi! ) in trenutno porabo goriva.

Ni kaj, uporabno . . Veliko manj uporaben je majhen zaprt predalnik pred sovoznikom, ki ni osvetljen, prav tako pa nima lučke niti prtljažnik. Med testom smo opazili tečnega črička, ki je zažvrgolel pod armaturno ploščo, zato vrtinčenje zraka okoli desnega vzvratnega ogledala ni bil edini moteči zvok, ki se je pojavil pri višjih hitrostih!

Testni Swift je bil založen z vso opremo, ki si jo lahko zamislite v tem avtomobilu. To, da za naštevanje varnostnih blazin, klimatske naprave, radia, dodatnih komand na volanskih prečkah, ABS itd. zmanjka prstov na obeh rokah, ni posebnost, saj smo tega že navajeni pri japonskih avtomobilih, večja novost je osrednja ključavnica in zagon vozila brez uporabe kontaktnega ključa ter navigacija. Obe novosti se očitno hitro selita iz prestižnih avtomobilov v cenejše malčke, edini njun cilj pa je olajšati življenje vozniku.

Ogromen zagonski ključ sicer le imate v žepu, nato pristopite k voznikovim vratom in jih s pritiskom na gumb (na kljuki) odklenete, s še enim pritiskom pa odklenete še druga vrata. Avtomobil se zažene z zasukom plastičnega nastavka na zagonski ključavnici, le v primeru težav pa morate vanj namestiti tudi zagonski ključ. Preprosto, čeprav morate pri Suzukiju kar malce čakati, da elektronika zazna bližino ključa in vam dejansko tudi odklene!

Ni popoln, je pa zabaven avtomobilček, bi lahko zaključili to naše spoznavanje Suzukijevega mestnega bojevnika. Pri novem Swiftu navdušuje videz, tehnika in prijaznost do uporabnika, nekaj kapric pa tako ali tako pri vsakem novem avtomobilu vedno vzamemo v zakup. To, da smo morali nanj čakati tako dolgo, mogoče le ni bilo zaman.

Aha, razkriti vam moram še obljubljeno uvrstitev. Če bi ga postavili ob bok desetim tekmecem v prejšnji številki (enajsti je bil izven konkurence), bi s skromnim zaostankom zasedel dobro sedmo mesto.

Aljoša Mrak

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Suzuki Odar d.o.o.
Cena osnovnega modela: 13.048,74 €
Cena testnega modela: 14.179,60 €
Moč: 75kW (102 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,1 s
Največja hitrost: 176 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 9,3l/100km
Garancija: 3 leta splošne garancije
Menjava olja vsakih 15.000 km
Servisni pregled na 15.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 334,46 €
Gorivo: 8.320,48 €
Gume (1) 1.602,74 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 10.223,67 €
Obvezno zavarovanje: 2.501,25 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 2.633,95 €
Skupaj 26.058,21 € (strošek na km: 0,26 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 78,0 × 78,0 mm - gibna prostornina 1490 cm3 - kompresija 9,5 : 1 - največja moč 75 kW (102 KM) pri 5900/min - srednja hitrost bata pri največji moči 15,3 m/s - specifična moč 50,3 kW/l (68,5 KM/l) - največji navor 133 Nm pri 4100/min - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - večtočkovni vbrizg goriva.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3.545; II. 1,904; III. 1,310; IV. 0,969; V. 0,769; vzvratna 3,250 - diferencial 4,105 - platišča 5J × 15 - gume 185/60 R 15 H, kotalni obseg 1,82 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 34,6 km/h.
Zmogljivost: največja hitrost 185 km/h - pospešek 0-100 km/h 10,0 s - poraba goriva (ECE) 8,6/5,3/6,5 l/100 km.
Voz in obese: kombilimuzina - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, trikotni prečni vodili, stabilizator - zadaj poltoga prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika - zavore spredaj kolutni (prisilno hlajeni), zadaj bobnasti, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 3,25 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1060 kg - dovoljena skupna masa 1485 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro ni podatka, brez zavore ni podatka - dovoljena obremenitev strehe ni podatka.
Zunanje mere: širina vozila 1690 mm - kolotek spredaj 1470 mm - zadaj 1480 mm - rajdni krog 9,4 m.
Notranje mere: širina spredaj 1370 mm, zadaj 1350 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnja klop 490 mm - premer volanskega obroča 365 mm - posoda za gorivo 45 l.
Prtljažnik: Prostornina prtljažnika izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): 1 x kovček (68,5 l), letalski kovček (36 l)
Naše meritve
T=20 °C / p= 1010 mbar / rel. vl.: 67 % / Gume: Continental PremiumContact / Stanje km števca: 5493 km
Pospešek 0-100km: 11,1s
402m z mesta: 17,6s ( 127km/h)
1000m z mesta: 32,7s ( 155km/h)
Prožnost 50-90km/h: 12,6s
Prožnost 80-120km/h: 19,7s
Največja hitrost: 176km/h (V.)
Najmanjša poraba: 7,6l/100km
Najvišja poraba: 11,1l/100km
poraba na testu: 9,3 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 66,3m
Zavorna pot pri 100km/h: 40,8m
AM meja: 43m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 59dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 57dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 65dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 64dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 63dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 73dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 71dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 70dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (260/420)
  • Zanesljiva trojka je dober rezultat za Suzukija, ki smo ga v zadnjih letih kar malce pogrešali v razredu mestnih avtomobilov. Ignisa zaradi eksotičnosti pojave sploh ne bi niti omenjal ... Tisti, ki ste na novega Swifta že nestrpno čakali, nam lahko mirne vesti verjamete, da ga boste že v prvih kilometrih zlahka vzljubili.

  • Zunanjost (11/15)

    Skladen videz, celo podobnost z Minijem mu daje nek všečen, dinamičen videz.

  • Notranjost (96/140)

    Telovadba z metrom v roki pokaže, da spada Swift v povprečje svojega razreda glede prostornosti potniške kabine in prtljažnika, dobi pa veliko točk za dober položaj za volanom in bogato opremo.

  • Motor, menjalnik (31 /40)

    Hiter in natančen menjalnik in dober bencinski motor. Za kaj več bo treba počakati vsaj na kakšno športno različico á la GTi.

  • Vozne lastnosti (60 /95)

    Pri legi na cesti, občutku pri zaviranju in stabilnosti bi se verjetno bolje odrezal, če bi imel druge - beri boljše - pnevmatike.

  • Zmogljivost (15/35)

    Za volanom se ti zdi atlet, vendar so meritve pokazale, da ga marsikateri tekmec močno prekaša.

  • Varnost (22/45)

    Kratka zavorna pot in bogata oprema aktivne in pasivne varnosti.

  • Gospodarnost

    Če bi dejali, da je Swift poceni, bi se zmotili. Pa kar pripravite denar za obiske na bencinskih servisih ...

AM ocena: 3/5

Užitek v vožnji: 3/5

Hvalimo in grajamo
poskočnost motorja
natančen in hiter menjalnik
bogata oprema
položaj za volanom
prostornost na zadnjih sedežih
podobnost z Minijem
cena
poraba goriva
zvočna izolacija (višje hitrosti)
slabše viden zaslon radia ob sončnem vremenu
zavore pri dinamičnejši vožnji
nima luči v prtljažniku in v sovoznikovem zaprtem predalniku