Test: Audi A1 Sportback 30 TFSI S line S tronicO stekleničkah in strupu

Audijev A1 je namenjen tistim, ki ne marajo velikih avtomobilov, tudi z majhnim pa si lahko privoščijo veliko.

O stekleničkah in strupu (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
11. 4. 2019

Konec lanskega leta so imeli pri Audiju veliko dela: predstavitve novosti so se kar vrstile. Ob vsej 'elektriki' (e-tron) in 'lajfstajlu' (Q3) so zato kar nekako na hitrico opravili z najmanjšim, torej drugim rodom A1. Avtomobilski časi se spreminjajo in zdaj se na veliko s tako majhnimi avtomobili ni več treba ukvarjati, saj se je zmajnšala tudi množica kupcev v razredu majhnih (družinskih) avtomobilov, ki bi jih zanimal premijsko zasnovan avtomobil te velikosti. To lahko ugotovimo tudi, ko mu v tem razredu iščemo primerne tekmece.

A če se A1 tržniki niso posvetili (oziroma toliko investirali v začetek prodaje), na dejstvo, da gre za odlično stvaritev, sploh ne more vplivati. Audijevi inženirji so drugo generacijo A1 konstruirali tako resno kot vse ostale modele. Zato je njihov najmanjši sicer morda manj opažen - tudi zaradi precej previdno zasnovane oblike, ki je le nežna evolucija prvega rodu. A ima vse tisto, kar kupec pri znamki Audi pričakuje.

Seveda, kot sem omenil že v uvodu, gre za avto majhnih mer. Kar je odlično za mestno uporabo. Potrudili so se, da je na predenjih sedežih dovolj prostora tudi za večje osebke, ki sicer ravno v te vrste avtomobilih takšno prostornost le stežka najdejo. Drugi Audijev A1 je zgolj v petvratni različici in lahko zapišem, da je prostornost na zadnji klopi še kar primerna, tudi pri vstopanju vrata večjim potnikom ne povzročajo resnih težav. Z A1 se na kakšno daljšo pot z obilnejšo prtljago sicer lahko odpravita le dva, prtljažnik pač pri takšni velikosti ne zmore delati čudežev.

Osnovna naloga tega Audija pa tako ali tako ni blesteti glede prostornosti, pač pa nuditi vse dobrote sodobne avtomobilske tehnike. Notranjost je tako zagotovo pomembno poglavje nakupovalnega postopka bodočih lastnikov. Spisek najrazličnejše opreme je dolg, pa ne samo tiste za izboljšanje počutja v kabini. Tudi elektronskih pripomočkov za varnejšo in udobnejšo vožnjo ter povezanost z zunanjim svetom je na spisku dodatne opreme zares veliko. Delno se lahko sicer o izbornih alternativah pri opremljanju tega avta prepričate tudi pri preučitvi naših tehničnih podatkov.

Če se zdi njegova osnovna cena še kar v mejah pričakovanj, pa se vse tisto, kar bi si želeli v tem najmanjšem Audiju, nikakor ne ustavi pri spisku dodatkov, ki jih je imel testni primerek. Razvajeni preskuševalec avtomobilov bi hotel več, saj je pogrešal kar nekaj dodatkov, ki se zdijo že kar običajni tudi pri tekmecih iz manj premijskega dela ponudbe v tem razredu. Kaj je to? No, na primer: seganje v žep in odpiranju avtomobila s pritiskom na običajen 'daljinski' ključ, povezava s pametnim telefonom, ki bi tudi v A1 odprla svet in omogočila preslikavo Applovega CarPlaya ali Android Auta, tudi z navigacijskim programom, ki bi spremenil sredinski zaslon v zvezo s svetom.

Tudi sredinski digitalni zaslon z merilniki in prilagodljivo vsebino bi bil tedaj bolj prepričljiv. A to bi ceno dvignilo še za slaba dva tisočaka, če bi hoteli vsebine navigacije zrcaliti v sredino, ali tisočaka, če si omislimo le 'Audi smartphone interface', torej vmesnik za pametne telefone.

Vsekakor pa je s spiska opreme našega preskušenega A1 treba pohvaliti žaromete s tehnologijo LED! So odlično dopolnilo za varnejšo nočno vožnjo. Skupaj s pomočjo za zasenčenje omogočata manj naporno vožnjo tudi zaradi zanesljivega senčenja ter boljše osvetlitve le tistih delov ceste pred avtom, kjer svetloba ne moti nasproti vozečih.

Bolj bogata ponudba elektronskih varnostnih pomočnikov je pri A1 tudi odvisna od tega, kaj odklukamo na spisku opreme, ko avto izbiramo. Naš je imel serijski nadzor vožnje po voznem pasu oziroma opozarjanje, da ga zapuščamo. Dodatno so pomagali še parkirni pomočnik spredaj in zadaj z dodatno vzvratno kamero ter prilagodljivi tempomat, ki je skupaj s samodejnim menjalnikom poskrbel za zaustavljanje pri vožnji v koloni.

Naš A1 je bil opremljen z najmanjšim motorjem, turbobencinskim litrskim trivaljnikom, a z nekaj več izhodne moči kot v izhodiščni različici (25 TFSI s 95 'konji'). Za običajno premikanje po cestah je ta motor s 110 'konji' povesem dovolj, še posebej, ker se kar dobro ujame s samodejnim dvosklopčnim menjalnikom. Tako je tudi vožnja pri največji še dovoljeni hitrosti po slovenskih cestah prijetna in brez naprezanj, obljubljena največja hitrost pa obeta tudi dobro napredovanje po nemških avtocestah. Pri Audiju A1 sta za zdaj na voljo le dve različni motorni ponudbi, obe turbobencinski, večji in močnejši je motor z 1,5-lirtrsko delovno prostornino in 150 'konji'.

Pravzaprav gre pri motorni ponudbi za znance iz celotnega Volkswagnovega koncerna, pri A1 pa (vsaj za zdaj?) ni več na voljo turbodizlov. Glede na zmogljiv litrski motor v našem 'malčku' in glede na dokaj dobre izide pri testnih povprečjih porabe, kakšnega hudega žalovanja kupcev za dizlom najbrž pri Audiju ne bodo zaznali (seveda je tu njihovo 'abstinenco' treba razumeti tudi kot reakcijo na velike težave, ki si so jim jih povzročali nelegalni programi pri nekaterih njihovih motornih izvedenkah. Pa naj še enkrat poudarim – motorna oprema je povsem v slogu in zadovolji, tudi tiste, ki bi bili pripravljeni nekaj več investirati v opremo in nato varčevati s porabo…

A1 je v svojem pravem elementu takoj, ko zavozimo v ovinek. Tu res ne bo težav z lego na cesti, za kar skrbijo sicer povsem solidno široke in ne prevelike (le 16-palčne) gume. Dodatno športno podvozje ni ravno zagotovilo za udobje. A na zavitih cestah se Audijev najmanjši dobro znajde, le poiskati morate malo manj nagubane ali uničene slovenske povezave krajev, kjer ni pregostega prometa. Če na kakšni takšni srečate A1 in smejočega voznika (ali pa tudi voznico), je to najbrž kar povsem običajna slika!

Z nekaj močnejšim motorjem bi se morebiti nasmešek na licu voznika še razširil do začetka ušes, a potem bi bil tale premijski Audi še bolj premijski, torej dražji. Že tako ni ravno poceni in kot tak bo ostal zelo ekskluzivna oprema slovenskih cest. Vsekakor pa zanj velja tista misel iz naslova: strup se hrani v majhnih steklenicah, njegova učinkovitost pa je odvisna od tega, koliko smo zanj pripravljeni odšteti. Tako kot pač tudi pri novem rodu Audjev A1.

Audi A1 Sportback 30 TFSI S line S tronic

Osnovni podatki

Prodaja: Porsche Slovenija
Cena testnega modela: 30.875 €
Cena osnovnega modela s popusti: 24.280 €
Cena testnega modela s popusti: 30.875 €
Moč: 85kW (116 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,3 s
Največja hitrost: 203 km/h
Garancija: 4 leta splošne garancije brez omejitve kilometrov, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje

Stroški (do 100.000km)

Redni servisi, delo, material: 1.217 €
Gorivo: 6.853 €
Gume (1) 956 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 12.975 €
Obvezno zavarovanje: 2.675 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 4.895 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Skupaj 29.571 € (strošek na km: 0,30 €)

Tehnični podatki

Motor: 3-valjni – 4-taktni – turbobencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 74,5 × 76,4 mm – gibna prostornina 999 cm3 – kompresija 10,5 : 1 – največja moč 85 kW (116 KM) pri 5.000 – 5.500/min – srednja hitrost bata pri največji moči 12,7 m/s – specifična moč 85,1 kW/l (115,7 KM/l) – največji navor 200 Nm pri 2.000–3.500/min – 2 odmični gredi v glavi (veriga) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 7-stopenjski menjalnik DSG– prestavna razmerja I. 3,765; II. 2,273; III. 1,531; IV. 1,122; V. 0,855; VI. 0,691; VII. 0,578 – diferencial 4,438 – platišča 7 J × 16 – gume 195/55 R 16 H, kotalni obseg 1,87 m
Zmogljivost: največja hitrost 203 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,4 s – povprečna poraba goriva (ECE) 4,8 l/100 km, izpust CO2 110 g/km
Voz in obese: kombilimuzina – 5 vrat – 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vijačne vzmeti, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne (prisilno hlajene), ABS, električna ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,6 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1.125 kg – dovoljena skupna masa 1.680 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: n.p., brez zavore: n.p. – dovoljena obremenitev strehe: n.p
Zunanje mere: dolžina 4.029 mm – širina 1.740 mm, z ogledali 1.940 mm – višina 1.433 mm – medosna razdalja 2.563 mm – kolotek spredaj 1.524 – zadaj 1.501 – rajdni krog 10,5 m
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 870–1.110 mm, zadaj 550–810 mm – širina spredaj 1.440 mm, zadaj 1.410 mm – višina nad glavo spredaj 930–1.000 mm, zadaj 920 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 490 mm, zadnji sedež 460 mm – premer volanskega obroča 360 mm – posoda za gorivo 40 l
Prtljažnik: 335 l

Naše meritve

T = 10 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / Gume: Nokian WRD4 195/55 R 16 H / stanje kilometrskega števca: 1.510 km
Pospešek 0-100km: 10,3s
402m z mesta: 17,5s ( 133km/h)
Največja hitrost: 203km/h
Poraba na normnem krogu: 5,5 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 39,9m
Zavorna pot pri 100km/h: 69,7m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 60dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 64dB
Napake med testom: Brez napak
Ocena skupaj (427/600)
  • Audijev najmanjši je prav to, dopolnitev premijskega programa navzdol v razred mestnih avtomobilov. Kdor je zadovoljen z ‘majhno stekleničko’, lahko vanjo nalije močan ‘strup’

  • Kabina in prtljažnik (70/110)

    Oblikovno se drugi rod ni opazno spremenil, nekaj več prostora nudi kabina

  • Udobje (79 /115)

    Na račun športnega videza malenkostno trpi udobje. Počutje v kabini je odlično, na visoki kakovostni ravni pa so uporabljeni materiali. Povezljivost je odvisna od odprtosti žepa pri nakupu, če bi tu investirali več, bi lahko uporabljali celo povezavo s pametnimi telefoni, kar imajo tekmeci že v opremskih različicah z malenkostnim doplačilom

  • Pogonski sklop (58 /80)

    Osnovni motor z nekaj več moči, dovolj za vsakdanjo uporabo, a nič več

  • Vozne lastnosti (78 /100)

    Dobra lega na cesti in tudi odlična vodljivost nadomestita nekoliko trdo in neudobno podvozje. Vsa elektronska varnostna in druga oprema je na visoki premijski ravni

  • Varnost (86/115)

    Na visoki ravni, tudi z lučmi, ki temeljito osvetlijo cesto ponoči

  • Ekonomičnost in okolje (55 /80)

    Eden od razlogov za nakup tega Audija je lahko tudi zelo zmerna poraba goriva in posledično manjši vpliv na okolje

AM ocena: 3/5
Užitek v vožnji: 3/5
  • Da bi mu rekli majhna raketa, mu manjka bolj zmogljiv motor, a z ovinki se lahko A1 odlično spoprime

Hvalimo in grajamo
zadek se hitro umaže, zato je pogled nazaj omejen, ker se umazanija nabere tudi na vzvratno kamero
luči in žarometi
izdelava
ergonomija; digitalni merilniki, sedeži
odlična lega na cesti
preprosto upravljanje infozabavnega sistema, pregledni meniji
dokaj trdo in le pogojno udobno vzmetenje (na dobrih cestnih podlagah)

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri