Test: Audi A6 3.0 TDI (180 kW) Quattro S-Tronic

6. 7. 2011 | Tomaž Porekar
Deli

Audi je s svojo predstavitveno taktiko poskušal prepričati, da je 7 več kot 6. A po izkušnjah s prvega testa A6 bistvenih razlik, razen na zadku, ni.

Tako bodo imeli torej kupci, ki se odločajo med enim ali drugim, lahko delo – če vedo, ali potrebujejo več prilagodljivosti prtljažnika in notranjosti ali eleganco videza 'prave' limuzine.

Vsekakor pa bodo tisti, ki jim bo bolj všeč A6, dobili ugleden in prijeten avtomobil, ki je v primerjavi s svojim predhodnikom kar precej spremenjen. Novi A6 je tudi oblikovno kar lepo napredoval, nova oblika ob eleganci zagotavlja tudi zelo dinamičen videz.

A se glede zunanjosti kar pošteno krešejo mnenja: pripombe tistih, da je sodobne Audije težko razločevati, so še kako upravičene. Razlik, s katerimi bi že na prvi pogled vedeli, da gre za 'osmico', in ne 'šestico', ali A6, in ne A4 (ali A5 Sportback), skoraj ni. Moramo pa upoštevati, da so se pri Audiju odločili za posebno zvit oblikovalski pristop.

Kupcem avtomobilov nižjih številk vedno zagotovijo dovolj stičnih točk z naslednjim Audijem iz višjega razreda, kar zagotovo prinaša dodatno zadovoljstvo! Torej: A6 je skoraj takšnega videza kot A8, to pa je lahko že povsem dovolj dober razlog za nakup.

Tisto, kar še posebno prepriča, pa je občutek, ko sedemo v potniško kabino A6. Seveda je najlepše, če kar za volanski obroč. Na voznikovem sedežu ne bomo imeli težav z njegovim prilagajanjem, a spodaj podpisani je po nekaj urah daljše vožnje imel težave s počutjem.

Šele po študiju zapletenega mehanizma za dodatno prilagajanje trdote in oblikovanja voznikovega naslanjala je bil vtis spet zadovoljiv. Ko sedemo v A6, seveda ugotovimo, da se notranjost od A7 ne razlikuje. To je zagotovo dobro, ker smo že na testu tega Audija ugotovili, da je zares kakovostna in uporabna.

Seveda je marsikaj odvisno od tega, koliko smo pripravljeni žrtvovati za različne možnosti opreme (predvsem glede izbire snovi na armaturni plošči in oblazinjenja). Bogateje opremljena armaturna plošča tako prepriča z videzom in uporabljenimi materiali ter natančnostjo izdelave. Tu se še najbolj izkaže Audijeva vrhunskost med vsemi premijskimi znamkami.

Podobno velja tudi za upravljanje MMI (multimedijskega sistema, ki združuje večino tistega, kar v avtomobilu lahko prilagajamo ali upravljamo). Vrtljivemu gumbu je v pomoč še sledilna ploščica, ki se spreminja, odvisno od tega, kaj hočemo urediti, lahko je zgolj številčnica, lahko pa tudi sprejema s prstom napisane znake. V pomoč so dodatni gumbi ob sredinskem vrtljivem gumbu.

Za obvladovanje je potrebno veliko vaje (ali pa s pogledom vedno znova preverjati, na katere gumbe pritiskamo). Zato so še najbolj v pomoč navolanski gumbi, saj z njihovim upravljanjem ni težav, funkcije pa nato preverjamo na majhnem sredinskem zaslonu med merilnikoma.

Tak način upravljanja vsega, kar ponuja A6, se zdi še najbolj varen, vse drugo – tudi menjava pogleda na velik zaslon, ki se iz armaturne plošče prikaže ob zagonu, zahteva kar veliko voznikove koncentracije, ki bi jo včasih bolj potrebovali za opazovanje dogajanja na cesti. A vsak uporabnik s primernim odnosom do varne vožnje se sam odloča, kdaj se bo bolj posvečal avtomobilu in manj prometu …

Naš A6 je sicer imel dolg seznam dodatne opreme (in tudi cena je od osnovnega zaradi tega zelo zrasla), a vseeno bi marsikdo v njem pogrešal še kak dodatek. Ob vsej elektronski podpori, na primer, ni bilo radarskega tempomata (a je tudi običajni dobro opravljal svoje delo na daljših poteh ali pa tam, kjer se je bilo treba strogo držati omejitev).

Z veseljem bi se lahko odpovedali strežniku DVD/CD v zamenjavo za povsem običajne vtičnice AUX, USB in iPod (Audi za izdatno doplačilo ponuja Audi music interface). Tistih, ki si želijo varnega telefoniranja, sicer A6 ne razočara. Upravljanje in povezava potekata preprosto.

Doplačila za povezavo bluetooth pri Audiju sicer ne zahtevajo, a je ta možna zgolj ob nakupu MMI in radia, skupaj pa je za to treba dodati še slaba dva tisočaka. Tako se ni treba čuditi, če se bodo tudi lastniki novih dragih A6 vozili kot mesečniki z mobilnikom v rokah in ob ušesu!

Nikakor tudi ni mogoče razumeti, da Audi še vedno ponuja pametni ključ, v katerem je sicer daljinski upravljalnik za odpiranje ključavnic, toda ključa v notranjosti avtomobila za zagon ne potrebuješ več, ker to funkcijo prevzame gumb na armaturni plošči. Slaba rešitev za pomoč pri vstopu in uporabi ključa, a razumljiva, ker je udobnejšo (zares pameten ključ, ki lahko ves čas ostane v žepu ali torbici) treba pač dokupiti.

A kdo bi se pritoževal nad takšnimi malenkostmi, saj se navsezadnje vozi v ugledni premijski limuzini!

K zapisanemu o voznih lastnostih in zmogljivostih v primerjavi s popolnoma enako motoriziranim Audijem A7, o katerem smo pisali v tretji letošnji številki Avto magazina, ni veliko dodati. Z običajnimi gumami je seveda za malenkost bolj dinamičen in prijeten za hitro vožnjo v ovinkih, malenkostno je tudi volan natančnejši.

Gume z manj tornega koeficienta in drugimi, za toplejše razmere pomembnejšimi lastnostmi, pa spodbujajo tudi gospodarno porabo goriva. Že omenjena daljša avtocestna vožnja se je izkazala za dober preizkus gospodarnosti, povpreč­je 7,4 litra porabljenega goriva ob izrabi zgornje dovoljene potovalne hitrosti po italijanskih avtocestah pa za zares presenetljivo. Tu se izkaže lahka gradnja, s katero so Audijevi inženirji zmanjšali težo avtomobila (v primerjavi s tekmeci, a tudi s predhodnikom).

A6 je v vsakem pogledu zanimiv avtomobil, z zelo sodobno tehnologijo (serijski sistem stop-start, ki pa ga je zaradi hitrih reakcij med vožnjo v zastoju treba izklopiti), z odličnim pogonskim sklopom (dvosklopčni menjalnik le ob redkih priložnostih zaostaja za 'pravim' samodejnim; štirikolesni pogon sploh prepriča), z ugledom, ki je vsaj enakovreden ugledu drugih 'premijcev', in z udobjem, ki daljša potovanja precej olajša.

O razmerju med ceno in tem, kaj za to dobite, pa se mora tako in tako odločati vsak sam.

Iz oči v oči ...

Vinko Kernc: Audijeva kronologija je rahlo ponesrečena: ko se A8 ravno dobro usede na trgu, že je tu A6, ki mu, z izjemo tega, da je nekaj manjši, pošteno hodi v zelje. V tem trenutku nakup turbodizla morda ni več najmodrejša odločitev, že zaradi splošnih tehničnih trendov v avtomobilski industriji, še bolj pa zato, ker so Audijevi bencinski stroji odlični in – boljši od dizlov. A da ne bo pomote – tudi takole gnan A6 je vrhunski izdelek.

Dodatna oprema testnega vozila:

Trikraki večopravilni volanski obroč 147
Senčni roloji 572
Ogrevanje prednjih in zadnjih sedežev 914
Dekorativni elementi iz lesa 852
Strežnik DVD/CD 826
Poklopna zunanja ogledala 286
Parkirni sistem Plus  991
Večpodročna samodejna klimatska naprava 826
Usnjeno oblazinjenje Milano 2.451
Shranjevalni paket 127
MMI Navigacijski sistem z MMI Touch 4.446
18–palčna platišča z gumami 1.143
Komfortna sedeža s pomnilno funkcijo 3.175
Bluetooth predpriprava za telefon 623
Paket Ksenon Plus 1.499
Paket notranjih in zunanjih luči 356
Sistem Audi Music Interface 311

Tomaž Porekar, foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 39.990 €
Cena testnega modela: 72.507 €
Moč: 180kW (245 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 6,2 s
Največja hitrost: 250 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,9l/100km
Garancija: 2 leti splošne garancije, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje, neomejena mobilna garancija ob rednem servisiranju pri pooblaščenih serviserjih.
Servisni pregled na 30.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 1.858 €
Gorivo: 9.907 €
Gume (1) 3.386 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 22.541 €
Obvezno zavarovanje: 5.020 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 6.390 €
Skupaj 49.102 € (strošek na km: 0,49 €)
Tehnični podatki
Motor: 6-valjni – 4-taktni – V90° – turbodizelski – nameščen spredaj vzdolžno – vrtina in gib 83 × 91,4 mm – gibna prostornina 2.967 cm³ – kompresija 16,8 : 1 – največja moč 180 kW (245 KM) pri 4.000–4.500/min – srednja hitrost bata pri največji moči 13,7 m/s – specifična moč 60,7 kW/l (82,5 KM/l) – največji navor 500 Nm pri 1.400–3.250/min – 2 odmični gredi v glavi (veriga) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbinski polnilnik na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 7-stopenjski robotizirani menjalnik – prestavna razmerja I. 3,692; II. 2,150; III. 1,344; IV. 0,974; V. 0,739; VI. 0,574; VII. 0,462 – diferencial 4,093 – platišča 8 J × 18 – gume 245/45 R 18, kotalni obseg 2,04 m.
Zmogljivost: največja hitrost 250 km/h – pospešek 0–100 km/h 6,1 s – poraba goriva (ECE) 7,2/5,3/6,0 l/100 km, izpust CO2 158 g/km.
Voz in obese: limuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne(prisilno hlajene), ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,75 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.720 kg – dovoljena skupna masa 2.330 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 2.100 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: 100 kg.
Zunanje mere: širina vozila 1.874 mm – kolotek spredaj 1.627 mm – zadaj 1.618 mm – rajdni krog 11,9 m.
Notranje mere: širina spredaj 1.550 mm, zadaj 1.500 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 520 mm, zadnji sedež 460 mm – premer volanskega obroča 365 mm – posoda za gorivo 75 l.
Prtljažnik: Pros­to­rni­na prt­ljaž­ni­ka, iz­mer­je­na z AM stan­dard­nim kom­ple­tom 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 1 × kovček (85,5 l), 2 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l).
Serijska oprema: voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan –klimatska naprava – električni pomik šip spredaj in zadaj – električno nastavljivi in ogrevani vzvratni ogledali – radio s CD-predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – večopravilni volanski obroč – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – po višini nastavljiv voznikov sedež – deljiva zadnja klop – potovalni računalnik – tempomat.
Naše meritve
T = 12°C / p = 1.190 mbar / rel. vl. = 41 % / Gume: Goodyear Efficient Grip 245/45/R 18 Y / stanje kilometrskega števca: 2.190 km
Pospešek 0-100km: 6,2s
402m z mesta: 14,4s ( 156km/h)
Največja hitrost: 250km/h
Najmanjša poraba: 5,3l/100km
Najvišja poraba: 40,2l/100km
poraba na testu: 7,9 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 67,0m
Zavorna pot pri 100km/h: 39,3m
AM meja: 39m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 54dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 52dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 52dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 59dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 58dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 57dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 62dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 62dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 60dB
Trušč v prostem teku: 59dB
Ocena skupaj (364/420)
  • Če gledamo nanj z odprto, a polno denarnico, je nakup ugoden. Tudi pri Audiju pa vam za vsako dodatno željo vzamejo še več iz nje.

  • Zunanjost (13/15)

    Klasična limuzina – nekaterim povzroča težave razvozlavanje, ali gre za 'šestico', 'sedmico' ali 'osmico'.

  • Notranjost (112/140)

    Dovolj velik, le peti potnik mora biti nekoliko manjši, navduši žlahtnost materialov in izdelave.

  • Motor, menjalnik (61 /40)

    Motor in pogon sta za običajne potrebe prevažanja idealna, zadovolji tudi S tronic.

  • Vozne lastnosti (64 /95)

    Vozite se lahko z veliko dinamike, vzmetenje pa prilagajate trenutnim potrebam.

  • Zmogljivost (31/35)

    No, k turbodizelskemu motorju ni pripomb, a Audi ponuja tudi močnejše, bencinske.

  • Varnost (44/45)

    Skoraj idealna.

  • Gospodarnost (39/50)

AM ocena: 5/5

Užitek v vožnji: 4/5

Hvalimo in grajamo
videz in ugled
dovolj zmogljiv turbodizel, lepo povezan z menjalnikom
štirikolesni pogon
vodljivost
zvočna izolacija
poraba goriva
veliko samoumevne opreme je treba dokupiti
upravljanje nastavitve sedežev
pametni ključ je posmeh imenu
ni graja, a za pravilno uporabo MMI je potreben čas privajanja
zastarela navigacijska karta Slovenije