Test: Audi Q3 2.0 TDI (130 kW) Quattro S-tronic

30. 12. 2011
Deli

Nikar ne glejte narave, čeprav je idila ob cesti proti Krvavcu na Aleševi fotografiji naravnost ­navdušujoča. Poglejte raje Audija, natančneje ­njegove dnevne luči s tehnologijo LED.

Pri Audiju poskušajo z različnimi oblikami dnevnih luči s tehnologijo LED malce ločiti sodobne Audije že na prvi pogled: limuzine imajo val, Q7 prekinjeno linijo okrog prednjih žarometov, Q5 malce mešano, Q3 pa so namenili poln okvir. No, okvir ni povsem zaključen, vendar ne bomo malenkostni. In ker so si sodobni Audiji zelo podobni (kar mi ni všeč, saj moram tudi kot poznavalec avtomobilov pogledati napis na zadku ali meriti dolžino s koraki), so jih poskušali vsaj z nečim ločiti. Uf, bravo Audi, mogoče pa mi v prihodnosti ne bo več treba mencati ob vprašanju prijateljev, kateri avtomobil s štirimi olimpijskimi krogi je zapeljal mimo. Toda drobni tisk pravi, da bodo žal ločili le bolje opremljene, saj dnevne luči v LED-tehnologiji spadajo med dodatno opremo.

Čeprav je veliko mojih sogovornikov novega Q3 tlačilo ob bok BMW-ju X3, je velikostno bliže manjšemu X1. No, v resnici je po skupni dolžini krajši od X1 ter prostornosti prtljažnika nekje vmes. Zato kljub bogati opremljenosti testnega avtomobila ni bilo redko, da so sopotniki po nekaj minutah vožnje uvidevno, vendar odločno zakoličili: »Saj sploh ni velik!« No, da je vsak dodaten centimeter znak prestiža, vedo že otroci v vrtcu, in Q3 v tem pogledu ni prestižen. V notranjosti je razmeroma majhen, zato se bodo tisti, ki se običajno vozijo v večjih limuzinah tega nemškega izdelovalca avtomobilov, počutili domače, vendar utesnjeno. Vsaj na začetku in predvsem na zadnjih sedežih, na prednjih se razen naših košarkarjev v uredništvu (ki so se pritoževali nad panoramsko streho, ki vzame še kakšen centimeter višine) ni pritoževal nihče. Tudi pri Audiju namreč ne znajo delati čudežev, in če na parkirišču novinec zasede 4,4 metra krat 1,8 metra, potem v notranjosti ne morete pričakovati kraljevine A8, pa tudi ne A6. No, podoben minus (ki to sploh ni, saj je avtomobil nalašč manjši) smo dodelili tudi manjšim BMW-jem, da ne bo nesporazumov. Če bi malce po domače prevedli Audijevo terminologijo, bi Q3 imenovali premium SUV kompaktne kategorije.

Potem ko sem preveril motorno paleto tega novinca, lahko samo potrdim: res so mu namenili le najboljše, zato je tudi cena, hmm, recimo temu pričakovana, čeprav se ob končni številki marsikomu zavrti v glavi. Devetintrideset tisočakov za osnovni avtomobil in več kot 14 tisočakov za dodatno opremo je veliko, čeprav je treba vedeti, da je imel res (skoraj) vse. Tehnična osnova je znana: preverjen TDI, ki se s 130 kilovati (177 'konji') lahko kosa tudi s trilitrskim TDI-jem v večji (beri: težji) limuzini, sedemstopenjski dvosklopčni S-tronic (ki drugod sliši tudi na ime DSG) in štirikolesni pogon Quattro (s hidravlično sklopko Haldex, ki je zaradi boljše razporeditve mase nameščena tik pred zadnjim diferencialom) so dobra osnova, elektromehanski volanski sistem in deloma aluminijasto podvozje pa odlično zaključujta bistvene mehanske sestavine avtomobila.

Na volanu se sicer čuti, da ga poganja elektrika, vendar pri Audiju pravijo, da s to rešitvijo privarčujemo 0,3 litra goriva na 100 kilometrov, lažji materiali (skupaj z aluminijastim motornim pokrovom in vrati prtljažnika) pa prispevajo, da je masa avtomobila še obvladljiva in razmerje med prednjo in zadnjo premo še znosnih 58 odstotkov proti 42. Občutek izza volana pravi, da so skoraj 1,6 tone uspešno skrili.

Na fotografijah lahko vidite, da so bili sedeži odeti v usnje, čeprav so pozabili na njihovo ogrevanje. Če mislite, da smo razvajeni, očitno še niste sedli v zimskih jutrih na neogrete sedeže, saj je občutek približno tak, kot bi sedel pred hišo na mrzli skali. Armaturna plošča je pregledna, stikala priročna, še celo kombinacija sivega satovja, bež usnja in elegantne črnine je pripomogla k premiumskemu občutku. Kakovost izdelave je vrhunska, čeprav je avtomobil sestavljen v Španiji, ki ni ravno vzor avtomobilske industrije.

Zaradi koeficienta zračnega upora, ki znaša 0,32, in uglajenega turbodizla vaša ušesa ne bodo trpela niti pri večjih hitrostih, zaradi odličnih školjkastih sedežev (s podaljšljivim sedalnim delom) in športnega volanskega obroča z veliko stikali ter majhno varnostno blazino pa si boste vožnje pogosto zaželeli. Prtljažnika je povsem dovolj, če boste kdaj zavili proti morju, pa si lahko še vedno namestite strešni kovček na serijske vzdolžne nosilce.

Znotraj tistih 14 tisočakov so tudi sistemi, ki bistveno olajšujejo vožnjo. Sistem za pomoč pri bočnem parkiranju deluje odlično, zato naj si ga nespretne dame prav gotovo omislijo. Tistim, ki veliko časa preživijo na avtocestah, bo prav prišel tako imenovani Lane Assist, ki aktivno zavija, da zagotovi vožnjo po voznem pasu. Prav vsem pa svetujemo, da obkljukajo opozorilo za omejitev hitrosti, saj se v dobi merilnikov hitrosti za vsakim ovinkov strošek nakupa tega sistema verjetno kmalu povrne. Sistem samodejnega ugašanja start-stop deluje odlično, žal pa ne deluje ob vklopljeni samodejni parkirni zavori. Audi Q3 ima namreč možnost, da se pri vsakem postanku vklopi parkirna zavora, kar bo dobrodošlo predvsem voznikom, ki jih vsakokratno 'lezenje' robotiziranega menjalnika (no, avtomobila) moti. Žal pa takrat motor ne ugaša, saj moramo vseeno tiščati stopalko za zavoro. Škoda. Stabilnostni sistem ESP je dodelan, na klancu se lahko zanesete na pomoč pri speljevanju, pomoč pri počasnem spuščanju pa pride na trg kasneje. Pregleden vmesnik MMI z dobro navigacijo pa tako ne sme manjkati v takem avtomobilu.

Audi Q3 torej v ničemer ni razočaral, saj je dobra osnova nadgrajena z najnovejšimi elektronskimi pripomočki. Vendar si ne predstavljam, da bi bil brez doplačljivih dnevnih luči in voznikovih pomagal. To pa stane. No, edini slabosti bi bili mogoče prav cena in dejstvo, da je denar sveta vladar, kar zgodovina uči že zelo dolgo.

bese­di­lo: Aljoša Mrak, foto: Aleš Pavletič

Iz oči v oči: Dušan Lukič
Moram priznati, da sem pričakoval, da se bom v Q3 počutil bolj utesnjeno kot recimo v Q5, pa se je hitro izkazalo, da je razlika na zadnjih sedežih sicer očitna, spredaj pa boste le težko ugotovili, da ste v številko manjšem Q-ju. In čeprav je TDI pričakovano varčen, bi (razen seveda tistim, ki delajo ogromno kilometrov) sam pod motornim pokrovom veliko raje videl turbobencinca – je precej močnejši pa tudi za več kot tisočaka cenejši. TFSI naj bo.

Dodatna oprema testnega vozila v EUR:

Zasilno kolo manjših dimenzij    72
Večopravilni volanski obroč    463
Panoramsko strešno okno    1.436
Kolesni vijaki z zaščito proti kraji    30
Obojestransko prtljažno dno    231
Odprtina za prevoz daljših predmetov    184
Notranje ogledalo s samodejnim zasenčenjem    333
Dekorativni elementi iz aluminija    356
Nadzor tlaka v gumah    95
Sredinski naslon z roke    184
Parkirni sistem    1.056
Audi Active Lane Assist    712
Radio Concert    475
Tempomat    321
Samodejna klimatska naprava    463
Voznikov informacijski sistem    291
18-palčna lita platišča z gumami    1.068
Zvočni sistem Audi    303
Vstopne letve in zaščita prtljažnika    112
Navigacijski paket    1.377
Oblazinjenje Nappa    2.315
Športna sedeža spredaj    339
Električno nastavljiva sedeža spredaj    1.128
Paket Ksenon Plus    1.175
Shranjevalni in prtljažni paket    214
Paket notranjih LED-luči    284
Pomoč pri speljevanju    95
Enotno lakiranje    403

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 29730 €
Cena testnega modela: 53520 €
Moč: 130kW (177 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,8 s
Največja hitrost: 212 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,2l/100km
Garancija: 2 leti splošne garancije, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje, neomejena mobilna garancija ob rednem servisiranju pri pooblaščenih serviserjih.
Menjava olja vsakih 20000 km
Servisni pregled na 20000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 1655 €
Gorivo: 10406 €
Gume (1) 2411 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 24439 €
Obvezno zavarovanje: 3280 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 7305 €
Skupaj 49496 € (strošek na km: 0,50 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 81 × 95,5 mm – gibna prostornina 1.968 cm³ – kompresija 16,0 : 1 – največja moč 130 kW (177 KM) pri 4.200/min – srednja hitrost bata pri največji moči 13,4 m/s – specifična moč 66,1 kW/l (89,8 KM/l) – največji navor 380 Nm pri 1.750–2.500/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 7-stopenjski robotizirani menjalnik z dvema sklopkama – prestavna razmerja I. 3,563; II. 2,526; III. 1,586; IV. 0,938; V. 0,722; VI. 0,688; VII. 0,574 – diferencial 4,733 (1.,4.,5., vzvratna prestava); 3,944 (2.,3.,6.,7. prestava) – platišča 7,5 J × 18 – gume 235/50 R 18, kotalni obseg 2,09 m
Zmogljivost: največja hitrost 212 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,2 s – poraba goriva (ECE) 7,0/5,3/5,9 l/100 km, izpust CO2 156 g/km
Voz in obese: terenska kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,75 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1.585 kg – dovoljena skupna masa 2.185 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 2.000 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: 75 kg
Zunanje mere: širina vozila 1.831 mm – kolotek spredaj 1.571 mm – zadaj 1.575 mm – rajdni krog 11,8 m
Notranje mere: širina spredaj 1.500 mm, zadaj 1.460 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 510–550 mm, zadnji sedež 480 mm – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 64 l
Serijska oprema: voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan – ročna klimatska naprava – električni pomik šip spredaj in zadaj – električno nastavljivi in ogrevani vzvratni ogledali – radio s CD-predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – po višini nastavljiv voznikov sedež – deljiva zadnja klop – potovalni računalnik
Naše meritve
T = -2°C / p = 992 mbar / rel. vl. = 75 % / Gume: Continental ContiWinterContact TS790 235/50/R 18 V / stanje kilometrskega števca: 2.119 km
Pospešek 0-100km: 8,9s
402m z mesta: 16,6s ( 136km/h)
Največja hitrost: 212km/h (7)
Najmanjša poraba: 8,7l/100km
Najvišja poraba: 7,6l/100km
poraba na testu: 8,2 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 71,3m
Zavorna pot pri 100km/h: 41,6m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 55dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 54dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 52dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 64dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 52dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 50dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 64dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 62dB
Trušč v prostem teku: 39dB
Ocena skupaj (362/420)
  • Audi Q3 je za las ujel petico, kar niti ni čudno. Če zanemarimo skoraj preveč hišno obliko karoserije, mu lahko le malo stvari res zamerimo, pohvalimo pa ogromno. Recimo motor, menjalnik, štirikolesni pogon, sistemi aktivne varnosti, polsamodejno parkiranje (Q3 vrti volan, vi pa upravljate stopalke in prestavno ročico) itd. Pravite, da je predrag? A kruh, hiša, zavarovanje, cepivo, knjige (in še bi lahko naštevali) dandanes niso?

  • Zunanjost (14/15)

    Skladen in lep, brez samosvojih dnevnih luči morda preveč podoben večjim Q-jem.

  • Notranjost (107/140)

    Primerno velik spredaj in v prtljažniku, malce manj razvajajoč na zadnjih sedežih. Odlična založenost z opremo, pregledni merilniki, kakovostni materiali.

  • Motor, menjalnik (60 /40)

    Poskočen motor in hiter menjalnik, primerno udobno podvozje, elektrika pri volanskem mehanizmu ne moti.

  • Vozne lastnosti (62 /95)

    Zanesljiva lega, dober občutek pri polnem zaviranju, pri prestavni ročici moti le mrzel (ali vroč) aluminij.

  • Zmogljivost (35/35)

    Pri polnem pospeševanju smo zlahka držali tempo limuzine s trilitrskim TDI-jem.

  • Varnost (42/45)

    Pet zvezdic pri Euro NCAP-u, veliko (doplačljivih) sistemov aktvne varnosti.

  • Gospodarnost (44/50)

    Povprečna garancija, s tekmeci primerljiva cena in poraba goriva.

AM ocena: 5/5

Užitek v vožnji: 3/5

Hvalimo in grajamo
motor
sedemstopenjski menjalnik S-tronic
štirikolesni pogon
opremljenost
cena
usnjeni sedeži niso dodatno ogrevani
sistem start-stop ne deluje pri vklopljeni samodejni parkirni zavori
veliko opreme spada na seznam dodatne