Test: BMW X2 xDrive 25d M Sport X

14. 8. 2018 | Tomaž Porekar
Deli

Športen, dejaven, pomanjšan – če prevedemo izvirno oznako za X 2 (Sports Activity Coupe - SAC), kot jo je uporabil BMW, dobimo prav to. Pa gre bolj za to, da je skladen z modo, željami, da je SUV, opazen in seveda s prestižem.

Tak je torej najnovejši novi model BMW, ki je na ceste zapeljal že pred slabega pol leta, a se za zdaj še ni množično uveljavil na naših cestah. Se sploh kdaj bo? Možnosti je dovolj, če mislimo na njegovo premijsko okolje. Terenski kupe je sicer za marsikoga povsem nezdružljiva oznaka, a kupci so dokazali, da so nad takšnimi avtomobili navdušeni. Z njimi je začel – seveda – BMW z zdaj že prejšnjim rodom X 6, sledili so tekmeci. V razredu manjših terencev je s te vrste kupejem prvi začel Range Rover z Evoqueom, vsekakor pa je za celotno ponudbo pravzaprav najbolj značilno to, da ni pravil, kakšen je njihov videz. Kateregakoli vzamemo, vsi so vsaj na videz precej različni, pa naj bo to Evoque, GLA ali Q 2, ki so na ceste prišli pred X 2.

BMW dobro obvladuje marketinški pristop. Zato je tistim, ki se niso ravno poglobili v njihove oznake in uporabo različnih črk (največkrat X ali M) in dodatnih oznak (največkrat Sport ali Drive) že kar težko razlikovati, kaj pomeni katera od oznak. Pa razvozlajmo oznako našega modela, če predvidevamo, da je vsaj za X 2 jasno, da je kupejevski terenec oziroma po bavarsko SAC (to so vsi, ki za oznako X nosijo parno številko): xDrive pomeni štirikolesni pogon, 25d močnejši dvolitrski turbodizelski motor, M Sport X pa je pri tem avtomobilu oznaka za najbogatejšo zunanjo in notranjo opremo. Vsaj za zdaj morajo kupci še počakati na kaj močnejšega z oznako X 2.

Zadnji izdelek bavarskega premijskega velikana se kot prvi oddaljuje od sicer njihove znane oblikovalske zasnove, ki je doslej težila k temu, da bi bili posamezni izdelki precej podobni drug drugemu. X 2 je prvi serijski BMW, ki ima ledvički na maski izvedeni v obrnjeni trapezoidni obliki, da je torej najširši del tega razpoznavnega znaka širši spodaj, in ne zgoraj kot doslej. Tudi oblika (če jo pogledamo od strani) se zdi nekaj novega (za BMW), ni ne visoka in škatlasta kot pri tistih 'iksih' z lihimi oznakami, še manj s poudarjenim močno poševnim zadkom kot pri X 4 ali X 6. Nenavadno se zdi tudi, da so na karoserijo namestili kar štiri zaščitne znake (dodatna dva sta na širokih stebričkih C). A to že nekako spada k ohranjanju zavedanja, da gre vendarle za poudarjeno premijske primerke, kar si kupci pač želijo. A vsi 'novi' prijemi oblikovalskega oddelka BMW niso veliko pripomogli k temu, da bi X 2 zares prispeval k razpoznavnosti – da gre za nekaj drugega kot pri preostalih. Sicer pa – nastal je kot predzadnji model na njihovi novi platformi za avtomobile s sprednjim pogonom, kot so Mini, 2 Active Tourer ali pa X 1.

Z X 2 kupec dobi dober paket tistega, kar si predstavljamo pod zaščitnim znakom BMW. Ob obliki, za katero je tako ali tako znano, da nekatere osvaja, drugim pa ni najbolj všeč, sta tu še zmogljiv motor z odličnim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom in štirikolesni pogon. Voznik in potniki imajo ob stiku z notranjostjo takoj primeren vtis premijske ponudbe z najrazličnejšimi žlahtnimi dodatki. Glede tega zadovolji tudi razumevanje ergonomije oblikovalcev BMW. Sicer klasične merilnike dopolnjuje dobro pregleden projicirni zaslon na vetrobransko steklo. Zaslon v sredini armaturne plošče je pregleden, z diagonalo 8,8 palca, pod njim je še kar precej klasičnih vrtljivih gumbov. Upravljanje informativno-razvedrilnega sistema je precej logično, čeprav je tudi tu nekaj povsem za to bavarsko znamko značilnih načinov obvladovanja menijev. Vsekakor lahko omenimo, da BMW govori slovensko! Ob znanem okroglem osrednjem gumbu (iDrive) na njem najdemo še sledilno ploščico, po kateri lahko tudi pišemo. No, malo bo presenetil tiste, ki uporabljate Applove telefone, povezljivost s CarPlayem ni omogočena (a jo je mogoče dodatno naročiti). Omeniti moramo tudi zelo dobre sedeže, spredaj in zadaj. Tudi odlagalnih prostorov je dovolj, le da vsi niso najbolj uporabni. Voznik pogreša primeren prostor, kamor bi lahko pospravil mobilnik, na primer. Ne preveč zgledno preglednost karoserije dopolnijo parkirni senzorji in vzvratna kamera. Vsekakor je imel naš X 2 kar precej opreme, ki jo pri BMW dobite po paketih (Driving Assistant Plus, paket First Class Upgrade, paket Bussines Class, paket inovacij), nekaj uporabne opreme pa je že celo serijsko vključene v različici M Sport X.

Manj bodo navdušeni tisti, ki želijo zračnost in prostornost v kabini. No, spredaj še gre, za potnike zadaj pa X 2 'pričara' kupejevski občutek utesnjenosti, tudi zaradi precej širokih zadnjih stebričkov. Srednje- ali nižjerasle osebe bodo tudi na zadnjih sedežih imele dovolj prostora, prav primerna pa je tudi prilagodljivost v povezavi z dovolj velikim prtljažnikom. Če X 2 primerjamo z njegovim bratom X 1, je kupejevska prostornost nekoliko omejena, tudi zaradi tega, ker je X 2 za slabih osem centimetrov krajši (ob identični medosni razdalji) in sedem centimetrov nižji.

Z večjimi, kar 20-palčnimi kolesnimi obroči in ustreznimi 'praznovoznimi' gumami sicer že tako dokaj trdo podvozje preizkušenega X 2 najbrž res pridobi nekaj 'športnosti', a zagotovo bo ta marsikomu čez nekaj tisoč prevoženih kilometrov po luknjastih slovenskih cestah začela presedati. Tudi poseg v programski meni za izbiro različnih nastavitev (recimo temu manj športnih) ne prinese veliko razlike. Že res, da se dinamično X 2 na cesti odlično obnaša in v ovinke pelje tudi precej hitro, a večina današnje uporabe avtomobilov je drugačna …

Za pogon skrbi odličen turbodizelski dvolitrski motor, ki se zdi odlična izbira (razen zvočne spremljave, ki jo slišijo predvsem tisti zunaj) tako glede zmogljivosti kot tudi glede dokaj zmerne porabe goriva. BMW je bil tudi eden od prvih, ki je svoje motorje pripravil po novih predpisih o izpustu emisij, in rezultati meritev so zgledni. Izredno dobro se v povezavi z motorjem izkaže osemstopenjski samodejni menjalnik, pri katerem je mogoč tudi preklop na ročno izbiro prestavnih razmerij. A izkaže se, da je ta menjalnik v samodejnih programih dorasel vsem razmeram, v povezavi z motorjem pa je tako ali tako edina izbira, saj BMW ne ponuja različice z ročnim.

Pogojeno s tehnologijo opreme asistenčnih sistemov (kjer uporabljajo nadzor nad prometom pred avtomobilom zgolj s kamero), velja omeniti še zanimiv 'dodatek' pri BMW X 2, izbiramo in uporabljamo lahko namreč tako običajni tempomat kot tudi prilagodljivi. Zadnji deluje le do hitrosti 140 kilometrov na uro, ker pri BMW pravijo, da pri večjih hitrostih zgolj z optično kamero ni več zagotovljen varen nadzor nad dogajanjem. Običajni tempomat pa je na voljo kot nekakšen dodatek in ga prikličemo z daljšim pritiskom na gumb, s katerim sicer izbiramo prednastavljene različne varnostne razdalje samodejnega načina.

Osnovni podatki
Prodaja: BMW GROUP Slovenija
Cena testnega modela: 67.063 €
Cena osnovnega modela s popusti: 46.100 €
Cena testnega modela s popusti: 67.063 €
Moč: 170kW (231 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 7,4 s
Največja hitrost: 237 km/h
Garancija: 2 leti splošne garancije, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije na prerjavenje, 3 leta ali 200.000 km jamstvo Repair inclusive
Servisni pregled na 30.000 km / 24
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Gorivo: 9.039 €
Gume (1) 1.635 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 27.130 €
Obvezno zavarovanje: 5.495 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 10.250 €
Skupaj 53.549 € (strošek na km: 0,54 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 90 × 84 mm – gibna prostornina 1.995 cm3 – kompresija 16,5 : 1 – največja moč 170 kW (231 KM) pri 4.400/min – srednja hitrost bata pri največji moči 12,3 m/s – specifična moč 85,2 kW/l (115,9 KM/l) – največji navor 450 Nm pri 1.500–3.000/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 8-stopenjski samodejni menjalnik – prestavna razmerja I. 5,250; II. 3,029; III. 1,950; IV. 1,457; V. 1,221; VI. 1,000; VII. 0,809; VIII. 0,673 – diferencial 2,955 – platišča 8,5 J × 20– gume 225/40 R 20 Y, kotalni obseg 2,07 m
Voz in obese: terenec – 4 vrata, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vijačne vzmeti, trikraka prečna vodila – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne (prisilno hlajene), ABS, električna ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,5 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1.585 kg – dovoljena skupna masa 2.180 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 2.000 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: 75 kg. Zmogljivosti: največja hitrost 237 km/h – pospešek 0–100 km/h 6,7 s – povprečna poraba goriva (ECE) 5,3 l/100 km, izpust CO2 139 g/km
Zunanje mere: dolžina 4.630 mm – širina 1.824 mm, z ogledali 2.100 mm – višina 1.526 mm – medosna razdalja 2.760 mm – kolotek spredaj 1.563 mm – zadaj 1.562 mm – rajdni krog 11,3 m
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 890–1.120 mm, zadaj 580–810 mm – širina spredaj 1.460 mm, zadaj 1.460 mm – višina nad glavo spredaj 900–970 mm, zadaj 910 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 530–580 mm, zadnji sedež 430 mm – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 51 l
Prtljažnik: 470–1.355 l
Naše meritve
T = 21°C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 77 % / Gume: Pirelli P Zero 225/40 R 20 Y / stanje kilometrskega števca: 9.388 km
Pospešek 0-100km: 7,4s
402m z mesta: 15,3s ( 149km/h)
Poraba goriva na normnem krogu: 6,9 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 61,9m
Zavorna pot pri 100km/h: 35,5m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h 58dB
Trušč pri 130km/h 63dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (451/600)
  • BMW pravi, da je X2 za športno aktivne lastnike, vsekakor ponuja veliko, a najbrž res bolj za tiste športnike in manj za druge, ki pričakujejo primerno udobje

  • Kabina in prtljažnik (74/110)

    Najmanjši kupejevski terenec iz ponudbe bavarskega avtomobilskega velikana je zanimiva oblikovalska variacija na seveda znano sodobno temo. Ni tako prostoren kot njegov bolj v uporabnost usmerjeni brat X1

  • Udobje (90 /115)

    Športnost oblike dopolnjuje tudi precej trdo podvozje, tako da manjka vozno udobje, predvsem na slabih cestah

  • Pogonski sklop (64 /80)

    Znani dvolitrski turbodizel v kombinaciji z osemstopenjsko avtomatiko prepriča

  • Vozne lastnosti (82 /100)

    Odlična lega (zaradi športnega podvozja, seveda), dobro delujoči štirikolesni pogon, zadovoljiva vodljivost

  • Varnost (95/115)

    Na vrhu tistega, kar je mogoče dobiti, le pri asistenčnih sistemih so pri BMW malce skopi

  • Ekonomičnost in okolje (46 /80)

    Če si kupec privošči kar precej zasoljeno ceno, dobi veliko, pa še poraba goriva je zgledno nizka

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 3/5

  • Za terenske gene tega avtomobila vsekakor ponuja veliko voznih užitkov, le malokdo pa bi mu zaupal vožnjo po terenu

Hvalimo in grajamo
ergonomija
projicirni zaslon
sedeži
motor in pogon
preglednost
pretrdo vzmetenje
cena – z izbiro številnih paketov