Test: Chevrolet Cruze 2.0 VCDi (110 kW) LT

29. 12. 2010 | Dušan Lukič
Deli

Limuzine v naših avtomobilskih krajih, razen v višjem in ­luksuznem razredu, niso prav priljubljene – a to še ne pomeni, da takšna limuzina ne more biti sprejemljiva izbira.

Sprijazniti se je pač treba, da prtljaž­nik ni tako prilagodljiv kot pri petvratnih različicah avtomobilov (kljub možnosti podiranja zadnje klopi), a je s svojimi 450 litri sicer popolnoma dovolj velik za vsakdanjo, pa tudi dopustniško družinsko uporabo.

Sicer pa enako velja za celotno notranjost vozila: spredaj bosta dokaj udobno (vzdolžnega in višinskega pomika voznikovega sedeža bi bilo namreč lahko več) sedela dva odrasla, zadaj dva (tudi če nista več najmanjša) otroka.

Potrebujete več? Lahko dobite več, a ne za takšno ceno. Cruze je namreč tudi v tej najbolje motorizirani in tudi najbolje opremljeni različici še vedno ugoden nakup. Za slabih 20 tisočakov poleg 150-'konjskega' dizla (o njem več v nadaljevanju) dobite tudi bogato varnostno (ESP, šest varnostnih blazin, tipalo za dež, prednje meglenke, komande avdiosistema in tempomata na volanu) in drugo opremo.

Doplačati je treba (recimo) za navigacijo in ogrevanje sedežev, medtem ko so samodejna klimatizacija, lahka 17-palčna platišča, tempomat, parkirna tipala zadaj in izmenjevalnik CD-jev že serijsko vključeni v paket opreme LT.

Modra osvetlitev merilnikov in armaturne plošče utegne koga motiti, a je vsaj pri nas prevladalo mnenje, da je všečna, merilnik hitrosti je linearen in zato pri mestnih hitrostih premalo pregleden, zaslona potovalnega računalnika in avdio­sistema oziroma klimatizacije pa dovolj pregledna, tudi ko zunaj sije sonce.

Pod motornim pokrovom ni novosti: štirivaljni turbodizel z oznako VCDI, ki še vedno zmore 110 kilovatov oziroma 150 'konjev' in je še vedno astmatičen v nižjih vrtljajih. V mestu je to lahko (tudi zaradi precej dolge prve prestave le petstopenjskega ročnega menjalnika) tudi moteče, motor pa zares zadiha šele nad številko 2.000.

Zato je treba prestavno ročico uporabljati pogosteje kot sicer in zato je bila tudi testna poraba nekaj večja, kot bi bila lahko sicer – malenkost čez sedem litrov. Lahko pa preprosto doplačate za šeststopenjsko avtomatiko in uživate.

In to je pravzaprav edino doplačilo, ki je v Cruzu potrebno.

Dušan Lukič, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Chevrolet Central and Eastern Europe LLC
Cena osnovnega modela: 18.850 €
Cena testnega modela: 19.380 €
Moč: 110kW (150 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,7 s
Največja hitrost: 210 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,6l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.991 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 4.000/min – največji navor 320 Nm pri 2.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/55 R 17 V (Kumho Solus KH17).
Zmogljivost: največja hitrost 210 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,7 s – poraba goriva (ECE) 7,0/4,8/5,6 l/100 km, izpust CO2 149 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.427 kg – dovoljena skupna masa 1.930 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.597 mm – širina 1.788 mm – višina 1.477 mm – medosna razdalja 2.685 mm – posoda za gorivo 60 l.
Prtljažnik: 450 l
Naše meritve
T = 14 °C / p = 1.110 mbar / rel. vl. = 36 % / Stanje kilometrskega števca: 3.877 km
Pospešek 0-100km: 9,4s
402m z mesta: 16,8s ( 135km/h)
Prožnost 50-90km/h: 12,4 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 13,9 (V.)s
Največja hitrost: 210km/h (V.)
poraba na testu: 7,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,8m
AM meja: 40m
Ocena
  • Cruze je cenovno sicer ugoden, škoda pa je, da pri Chevroletu kupcem ne ­namenijo šeststopenjskega menjalnika, ki bi malce prikril anemičnost motorja v najnižjih vrtljajih.

Hvalimo in grajamo
oprema
sedenje
oblika
le petstopenjski menjalnik
premalo prožen motor pod 2.000 vrtljaji