Test: Dacia Sandero 1.5 dCi (66 kW) Stepway Prestige

29. 3. 2013 | Tomaž Porekar
Deli

Dacia je prišla in zdaj jo pozna vsakdo. Stepway pri Sanderu pomeni nekoliko večjo razdaljo med dnom avtomobila in cesto. Omenjena trojna kombinacija in dodatek dCi pa bosta odločilna ob nakupu.

Nismo se še dobro zavedli in navdušili nad dosedanjim Sanderom, že so pri Dacii predstavili njegovega naslednika. Zdaj gre za poenostavljen pristop te romunske podružnice Renaulta, o kateri pa imamo zmotno prepričanje. Dacia je namreč Renault, le da je renaultovcem nerodno, da so pri razvoju svojih avtomobilov stopili malo nazaj.

Tak pristop je upravičen, saj Renault ne prodaja avtomobilov samo v Evropi. Za vse kupce iz Južne Amerike, Indije, Rusije in arabskih držav, kjer ljudje tudi poznajo in cenijo znamko, morajo v svoji ponudbi imeti nekaj modelov, ki ne prepričajo ravno z zadnjim krikom avtomobilske tehnologije, ampak z robustnostjo, preprostostjo in pripravnostjo za drugačne prometne in navsezadnje tudi družbene razmere. Če verjamete ali ne, v večini prej omenjenih držav tudi Sandera Stepwaya poznajo kot – Renaulta!

Samo za Evropo (zahodno) so šefi v Parizu morali najti nekaj drugačnega, pristop, ki ne bi ogrozil ugleda znamke Renault. Dacia je bila takrat ravno na prodaj, dodatne izdelovalne zmogljivosti so tudi še potrebovali in tako se je torej spletla zgodba o uspehu. Dacia je začela tako rekoč iz nič in zdaj že dosega več kot pol milijona izdelanih avtomobilov v romunski tovarni. Še veliko bolj prepričljiv pa je Renaultov uspeh, če k temu prištejemo še vse Logane, Sandere in Dusterje, ki se naokoli lahko vozijo z Renaultovim rombom.

A do zdaj je bilo tako, da so se morali lastniki avtomobilov Dacie odpovedati lepšemu videzu, bogatejši in sodobnejši opremi in temeljitejši varnosti. Novi Dacijin rod pa to spreminja, in sicer od pojava novega Lodgyja, ki je prvi model nove Dacijine generacije, nastale na povsem prenovljeni platformi B0. Ta je zdaj bolj prilagodljiva, kar pomeni, da imajo modeli lahko različne medosne razdalje, dolžine avtomobila ali motornega pokrova, naklone vetrobranskega stekla in še česa. Poenostavili so tudi videz dveh modelov, Logana in Sandera. Oba sta bila že doslej zasnovana na enaki osnovi, zdaj je tudi njun videz bolj podoben. Logan se namreč od Sandera razlikuje le po drugačnem zadku (limuzinskem, ki je seveda brez velikih prtljažnih vrat). A se bo Sanderu še letos pridružil tudi kombi, kar bo še popestrilo ponudbo.

Tudi glede na različne varnostne standarde se lahko pri izdelavi avtomobilov zdaj bolj prilagajajo. Za modele, ki jih iz Dacie pošiljajo na trge Evropske unije, je zdaj na voljo vsa varnostna in druga predpisana oprema (na primer ESP, več varnostnih blazin za doseganje boljših izidov na trkih po EuroNCAP). Tudi motorji se ravnajo po evropskih standardih, in ko bo treba, jih bodo še posodobili, da bodo ustrezali tudi Euro6.

Sandero Stepway je veliko bolj pripraven model, kot je tisti brez besednega dodatka Stepway. Zdi se mi, da celo za sodobno mestno avtomobilsko džunglo, saj se uporabniku zdi, da z njim lahko počne veliko več. Za štiri centimetre več­ja razdalja med dnom avtomobila in cesto omogoča, da brez težav zlezemo čez kak višji robnik (le na gume je treba paziti ter na kolesne obroče iz lahke litine!). Z oplatami iz umetne snovi je tudi bolje zaščiten pred neprijetnimi stiki z drugimi avtomobili na parkiriščih ali cesti. Višji položaj za volanom prav tako ugaja. Več­ja razdalja od tal sicer vpliva na višje težišče, a se zdi, da je z novim rodom tudi bolj spreten v ovinkih. Za to je prav gotovo 'kriva' tudi boljša električna servovolanska pomoč (prilagodljiva glede na radij ovinka).

Pohvalo si zasluži tudi turbodizelski motor (seveda stari znanec iz Renaultov in tudi Dusterja), ki je dovolj močan, da pri pospeških ni prav nobenih težav, tudi če Sandera naložimo do največje dovoljene obremenitve. So mu pa namenili zgolj petstopenjski menjalnik (dokaj solidno tekoč in natančno vodljiv). Njegov prenos pete prestave naj bi sicer zagotavljal gospodarnejšo vožnjo, a se izkaže predvsem kot zavirač. Sicer soliden motorni navor se v peti kar nekako izgubi ter tudi svojega namena ne doseže, saj je bil pri tem Sanderu največje presenečenje trenutek, ko smo po našem normnem krogu spet napolnili posodo za gorivo in za 100 km prevožene poti dolili 8,2 litra nafte. Tudi siceršnja povprečna poraba na testu nas ni zadovoljila in se ni prav nič spremenila na bolje, tudi ko smo uporabili program eco. Razlika med normno in resnično porabo se nam je zdela povsem nesprejemljiva.

Prav tako naših pričakovanj Sandero Stepway ni izpolnil pri preizkusu zaviranja, čeprav mu za to še ne moremo prilepiti črne pike. Več kot 44 metrov zavorne razdalje s hitrosti 100 km/h je sicer že zelo vprašljivo, a na ta rezultat lahko v našem primeru vpliva tudi zimska obutev. Sandero je seveda namenjen uporabi manjših družin, saj s svojimi malenkost več kot štirimi metri (je 3,4 centimetra daljši kot do zdaj in tri centimetre ožji) ni ravno velik. Pravzaprav se v primerjavi s prvim ni veliko spremenil, kar velja tudi za enake mere zmogljivosti prtljažnika – zdaj ima serijsko bolj prilagodljiv prtljažni prostor (zaradi predeljene zadnje klopi).

Tisto, zaradi česar bo zdaj vsakdo raje sedel za Sanderov volanski obroč, pa je precej bogatejši nabor opreme. Sploh ta z oznako Prestige (pri Stepwayu najbogatejša) je res izdatna in preseneča, najbolj seveda naprava Media Nav (doplačilo 400 evrov), s katero voznik dobi celovito multimedijsko podporo.

Sandero je najcenejši avtomobil s tako uporabno zadevo! Navigacijska naprava je sodobna, možno jo je tudi posodabljati prek spletnega mesta, prek bluetootha omogoča povezljivost z večino telefonov, s pametnega telefona bere tudi glasbo. Tu sta še dva najpogosteje uporabljana priključka, USB in AUX. Upravljanje z gumbi na 'satelitu' pod volanskim obročem je prav tako treba omeniti. Na volanski obroč so pri Dacii zdaj namestili gumbe za upravljanje omejevalnika hitrosti in tempomata. Pohvaliti velja še prezračevalno oziroma grelno napravo, v zimskem času zelo učinkovito, ki hitro ogreje vetrobransko steklo in notranjost, preseneča pa tudi nezahtevno upravljanje naprave, ki sicer za enakomernost gretja ne skrbi samodejno.

Sandero Stepway je seveda avtomobil, v katerem bodo razvajeni marsikaj pogrešali, a tisti, ki hočejo dobiti veliko avtomobila za svoj denar, bodo z njim zagotovo dobili prav to.

Besedilo: Tomaž Porekar

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 12.500 €
Cena testnega modela: 13.000 €
Moč: 65kW (88 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 13,1 s
Največja hitrost: 173 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,5l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – gibna prostornina 1.461 cm³ – največja moč 66 kW (90 KM) pri 3.750/min – največji navor 220 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 195/55 R 16 H (Continental ContiWinterContact).
Zmogljivost: največja hitrost 173 km/h – pospešek 0-100 km/h 12,1 – poraba goriva (ECE) 4,6/3,7/4,0 l/100 km, izpust CO2 105 g/km.
Voz in obese: kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, dvojni prečni vodili, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačni vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste – rajdni krog 10,5 m – posoda za gorivo 50 l.
Mase: prazno vozilo 1.083 kg – dovoljena skupna masa 1.600 kg.
Prtljažnik: iz­mer­je­na z AM stan­dard­nim kom­ple­tom 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 5 sedežev: 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 2 x kovček (68,5 l)
Naše meritve
T = 1 °C / p = 1.034 mbar /rel. vl. = 48 % / Stanje kilometrskega števca: 2.517 km
Pospešek 0-100km: 13,1s
402m z mesta: 18,7s ( 120km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,7s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 13,9s (V.)
Največja hitrost: 173km/h (V.)
Najmanjša poraba: 8,2l/100km
Najvišja poraba: 9,1l/100km
poraba na testu: 8,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 44,2m
AM meja: 42m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 57dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 55dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 64dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 63dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 61dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 67dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 65dB
Trušč v prostem teku: 39dB
Ocena skupaj (292/420)
  • Sandero Stepway je za tiste, ki ob izbiri in nakupu obrnejo vsak evro in se ne ozirajo na ugled znamke, ampak na rezultat vložka v svoj nakup.

  • Zunanjost (11/15)

    S precej bolj resnim videzom kot njegov predhodnik.

  • Notranjost (95/140)

    Seveda ga ne smemo primerjati z novostmi, ki se imajo za nekaj več. A prav ti bi si morali tole Dacio resneje ogledati. Sandero dokazuje, da se da storiti veliko.

  • Motor, menjalnik (45 /40)

    Soliden stroj, znan iz Renaultov. Le menjalnik (pet prestav) in poraba razočarata.

  • Vozne lastnosti (51 /95)

    Čeprav gre za evolucijski razvoj v primerjavi s prejšnjim rodom Sandera, sta udobje in lega na cesti boljša, kot sta bila.

  • Zmogljivost (14/35)

    Motor je boljši del tega avtomobila, prožnost pa je slabša – zaradi dolge pete prestave.

  • Varnost (30/45)

    Z ESP ter štirimi varnostnimi blazinami je tudi precej varnejši kot prejšnji.

  • Gospodarnost (46/50)

    Povprečna poraba razočara, a je vseeno vzdržen avtomobil.

AM ocena: 3/5

Užitek v vožnji: 1/5

Hvalimo in grajamo
motorna zmogljivost
cena
trpežna notranjost
prilagodljivost in velikost prtljažnika
zmogljivo gretje
upravljavski gumbi na in ob volanu
odlična navigacijsko-informacijska naprava
serijske vzdolžne prtljažne letve na strehi
električno nastavljivi zunanji vzvratni ogledali z ogrevanjem
poraba goriva
volanski obroč ni vzdolžno nastavljiv
menjalnik zgolj s petimi prestavami
sedeži solidni, a prekratek sedalni del
uporaba programa eco ne vpliva na povprečno porabo