Test: Ford EcoSport ST-Line 1.0 EcoBoost 103 kW

Ford EcoSport je pravzaprav najkrajši križanec z videzom terenca na trgu. Pred pol leta so ga Fordovci temeljito popravili, da se bo lahko bolje postavil po robu številnim tekmecem.

Test: Ford EcoSport ST-Line 1.0 EcoBoost 103 kW (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
24. 7. 2018

Leta tečejo. Že pred štirimi leti so pri Fordu predstavili svojo prvo generacijo majhnega križanca, za katerega so pripravili precej terenski videz. K nam je malce zamujal, tudi zato bo ta temeljita osvežitev še toliko bolj dobrodošla. Predvsem zato, ker so se kupci v zadnjih nekaj mesecih dobesedno 'vrgli' v nakupe tovrstnih avtomobilov.

Nasajen visoko, z dokaj visoko kabino in nadomestnim kolesom zunaj na prtljažnih vratih, ki se odpirajo vstran, so bile najpomembnejše poteze prvega rodu. Te so ostale, čeprav boste med novejšimi ali pred kratkim registriranimi primerki EcoSporta težko našli katerega z nadomestnim kolesom. Tega v sodobnem prometu na prtljažnih vratih res ne potrebujemo! In če ga ni, je EcoSport tisto, kar sem že omenil, najkrajši med uporabnimi križanci. Ob prenovi so pri Fordu malce popravili tudi videz zunanjosti, kupec pa si pri tem lahko izbere še opremo z oznako ST-Line. Ta še malo bolj poudari dodatke omenjene opremske linije – v slogu znanega iz drugih Fordovih variacij na isto temo, iz Fieste, Focusa ali Kuge.

Seveda se prostornost v primerjavi s predhodnikom ni spremenila. Ford je ugotovil, da kupci v EcoSportu potrebujejo več in boljšo opremo, kot so jo ponujali na začetku. Izboljšav so se lotili temeljito, ena je tudi v tem, da zdaj EcoSport prihaja iz ene od evropskih tovarn, iz njihove najnovejše v Romuniji, kjer je zamenjal manj uspešnega malega enoprostorca, B-Maxa. 'Evropeizacija' mu je dobro dela, saj zdaj tudi materiali, uporabljeni v notranjosti, zagotavljajo dober kakovostni vtis. Korak v pravo smer je tudi popolna sprememba upravljavskih funkcij avtomobila. Zdaj do večine nastavitev dostopamo prek infozabavnega sistema, katerega osrednji del je sredinski zaslon. Nabor na zaslonu je odvisen od tega, kakšno opremo izberemo. Pri osnovnem s 4,2- ali srednjem s 6,5-palčnim zaslonom sicer ne dobite vseh funkcij, a je pohvalno, da z izbiro osempalčnega v kombinaciji z radiem z DAB in vtičnico USB za le 340 evrov dobite možnost povezave s pametnim telefonom. EcoSport podpira tako Applov CarPlay kot tudi Googlov Android Auto. Moramo pohvaliti Ford, da ni eden tistih, ki bi povsem uporabne infozabavne dodatke združili v paket, ki bi od kupca zahteval veliko doplačilo. Tisti, ki imajo pametne telefone, kot avtomobilski uporabniki res ne potrebujejo navigacije, na primer.

Še posebej pa je treba poudariti, da Ford z opremsko različico ST-Line ponuja prave luksuzne dodatke – delno usnjene sedeže ter usnjen volanski obroč (ta je edino pri tej različici v spodnjem delu odrezan). Ob dodatkih na zunanjosti in kakovostnejši opremi notranjosti ST-Line vsebuje še za palec večje kolesne obroče (17) ter drugačno, bolj trdo nastavitev podvozja oziroma vzmetenja, a naš preizkušeni je imel še nekaj več, doplačljiva 18-palčna platišča širine 215/45. To seveda zmanjša udobje, a nekaterim pač več pomeni lep videz večjih koles … Posledica pa je vsekakor precej bolj 'trda' obdelava potnikov, ko z EcoSportom vozimo pa povprečnih slovenskih cestah. Že kar v nekaj minutah voznik prevzame navado, da se poskuša izogibati največjim cestnim neravninam. V isti koš (angleško Beauty before function) lahko dodamo še opremo, ki so jo za našega testnega EcoSporta dodali za dodatno plačilo – stilski paket 4. Vanj so 'zapakirali' spojler zadaj, dodatno zatemnjena stekla ter ksenonska žarometa. Vsak kupec EcoSporta, ki si hoče bolje osvetljevati cesto pred seboj, bo za to doplačal 630 evrov. Če govorimo o dobri voznosti, pa moramo vsekakor omeniti še odlično vodljivost, kakršna je pač že v navadi pri Fordovih evropskih izdelkih.

Edino, kar je pri sedanjem EcoSportu ostalo od predhodnika, sta skorajda povsem nespremenjena prostornost in uporabnost. Za tako kratek avtomobil je res zgledno prostoren in uporaben, tudi okreten, predvsem pri parkiranju. Občutek prostornosti in udobja spredaj je vsekakor takšen, kot ga ponujajo sicer precej večji tekmeci, tudi prostora za potnike zadaj je povsem dovolj. Prtljažnik je pravzaprav povsem primeren, nekaj večji je na račun opuščenega nadomestnega kolesa, ki ga, kot omenjeno že v uvodnem delu, po želji dobite na zunanji strani prtljažnih vrat. Odpiranje vrat na stran (nasajena so na levi vogal avtomobila) ima svoje prednosti in slabosti – neprijetno, če zaradi parkiranih avtomobilov ni dovolj prostora za polno odpiranje, sicer pa je dostop lahko tudi enostavnejši.

Sedanji čas je čas, ko dizlom napovedujejo slabo prihodnost. Tudi zaradi tega je seveda ta EcoSport v trendu, z enolitrskim trivaljnim turbobencincem zdaj pri Fordu ponujajo celo moč 103 kilovatov oziroma 140 'konj' (za povečano moč zahtevajo le malenkostno doplačilo). Vsekakor je z njim dovolj poskočen in smo v vseh voznih razmerah zadovoljni s tem, kar ponuja. Nekaj manj navdušujoče so njegove lastnosti glede porabe goriva. Če se želimo približati uradnim podatkom o povprečni porabi, moramo voziti res strpno in previdno, vsako malo bolj odločno pritiskanje na plin pa običajna povprečja porabe hitro poviša za liter ali še več.

Ford EcoSport ST-Line 1.0 EcoBoost 103 kW

Osnovni podatki

Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena testnega modela: 27.410 €
Cena osnovnega modela s popusti: 22.520 €
Cena testnega modela s popusti: 25.610 €
Moč: 103kW (140 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,5 s
Največja hitrost: 186 km/h
Garancija: Podaljšano jamstvo 5 let brez omejitve kilometrov, 2 leti jamstva na lak, 12 let jamstva na prerjavitev
Sistematični pregled na 20.000 km / 12

Stroški (do 100.000km)

Redni servisi, delo, material: 1.082 €
Gorivo: 8.646 €
Gume (1) 1.145 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 8.911 €
Obvezno zavarovanje: 2.775 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 6.000 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Skupaj 28.559 € (strošek na km: 0,28 €)

Tehnični podatki

Motor: : 3-valjni – 4-taktni – vrstni –turbobencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 71,9 × 82 mm – gibna prostornina 999 cm3 – kompresija 10,0 : 1 – največja moč 103 kW (140 KM) pri 6.300/min – srednja hitrost bata pri največji moči 17,2 m/s – specifična moč 103,1 kW/l (140,2 KM/l) – največji navor 180 Nm pri 4.400/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – neposredni vbrizg goriva
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,417; II. 1,958; III. 1,276; IV. 0,943; V. 0,757; VI. 0,634 – diferencial 4,590 – platišča 8,0 J × 18 – gume 215/44 R 18 W, kotalni obseg 1,96 m
Zmogljivost: največja hitrost 186 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,2 s – povprečna poraba goriva (ECE) 5,2 l/100 km, izpust CO2 119 g/km
Voz in obese: križanec – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,6 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1.273 kg – dovoljena skupna masa 1.730 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 900 kg, brez zavore: 750 – dovoljena obremenitev strehe: n.p
Zunanje mere: dolžina 4.096 mm – širina 1.765 mm, z ogledali 2.070 mm – višina 1.653 mm – medosna razdalja 2.519 mm – kolotek spredaj 1.530 mm – 1.522 mm – rajdni krog 11,7 m
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 860–1.010 mm, zadaj 600–620 mm – širina spredaj 1.440 mm, zadaj 1.440 mm – višina nad glavo spredaj 950–1.040 mm, zadaj 910 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 510 mm, zadnji sedež 510 mm – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 52 l
Prtljažnik: 338-1.238 l

Naše meritve

T = 20°C / p = 1.023 mbar / rel. vl. = 55 % / Gume: Pirelli Cinturato P7 215/45 R 18 W / stanje kilometrskega števca: 2.266 km
Pospešek 0-100km: 10,5s
402m z mesta: 17,3s ( 120km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,6/13,3s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 12,4/16,3s (V./VI.)
Zavorna pot pri 100km/h: 36,3m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Napake med testom: Brez napak
Ocena skupaj (407/600)
  • EcoSport v popravljeni izdaji je zanimiva izbira z večinoma dobro izvedenimi zamislimi, njegova dobra stran sta tudi okretnost in lahkotno parkiranje

  • Kabina in prtljažnik (56/110)

    Čeprav eden najmanjših po zunanjih merah, je dovolj prostoren, moti le način odpiranja prtljažnika

  • Udobje (93 /115)

    Zadovoljivo vozno udobje, zgledna povezljivost in solidna zmogljivost infozabavnega sistema

  • Pogonski sklop (44 /80)

    Bencinski trivaljnik omogoča primerno primerne zmogljivosti, malo manj prepriča glede gospodarnosti

  • Vozne lastnosti (72 /100)

    Po fordovso dobra lega na cesti in primerna vodljivost na visoki ravni

  • Varnost (88/115)

    Opremljen z aktivnim tempomatom nudi dobre osnovne varnostne pogoje

  • Ekonomičnost in okolje (54 /80)

    Fordovo jamstvo je zgledno, višja cena pa pogojena z bogato opremo

AM ocena: 3/5
Užitek v vožnji: 3/5
  • Dobra lega na cesti pripomore k dobrim splošnim voznim občutkom, seveda če upoštevamo, da gre za visoko nasajenega križanca

Hvalimo in grajamo
preglednost in prostornost
zmogljiv motor
bogata opremljenost
enostavna povezljivost
petletna garancija
odlične reakcije dežnega senzorja
občutno nihanje povprečne porabe glede na slog vožnje

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri