Slovenski avto leta

Po spletu okoliščin objavljamo veliki test novega Focusa šele zdaj, a to ne pomeni, da se z njim do zdaj še nismo vozili.

Ravno nasprotno – Focusova zgodba se je začela že lansko poletje, ko smo člani žirije za evropski avto leta imeli čast, da ga kot prvi na svetu najprej vidimo, potem pa še preizkusimo. Z nekajmesečnim zamikom je Focus pripeljal tudi v Slovenijo in takoj osvojil. Marsikaterega bralca, še bolj pa strokovne novinarje, ki so Focusa soglasno izbrali za slovenski avto leta.

In s čim je Focus tako močno prepričal? Težko bi izpostavil samo en dejavnik. Pri Fordu so bili zelo pogumni, ko so pri ustvarjanju novega Focusa na predhodnika preprosto pozabili. To pomeni, da so pri novem imeli na voljo le prazen list papirja. Vse, kar so ustvarili, so ustvarili na novo. Ali drugače povedano – novi Focus je nekakšen reset dosedanjih.

Seveda se ve, kaj so imeli, kako so delali, a z novim so hoteli drugačen, boljši pristop. Želeli so narediti enega od boljših avtomobilov v svojem razredu, pri tem pa so se opirali le na znanje in izkušnje iz preteklosti. Ne pa na prejšnjega Focusa. Tako je povsem nov Focus tudi oblikovno. Ta element je zelo pomemben. Če se še tako tolažimo, da oblika ni vse, je vsekakor veliko. Če zgrešiš z obliko, te vsebina težko reši, pa če je še tako dobra. Focusova oblika se je prijela, verjetno tudi zato, ker je podobna predhodniku, pa čeprav je avto povsem drugačen. Pa naj govorimo o petvratnem ali o karavanskem Focusu.

Takšnem, kot je bil testni. Slednje imajo večinoma ljudje v mislih takrat, ko želijo prevažati družino ali avto uporabljati za službene namene. Se jim pa vseeno čedalje več pridružujejo tudi tisti vozniki, ki se vozijo sami ali v paru, a jim godi prostor v prtljažniku. Tja lahko pospravijo številne športne rekvizite ali pač prtljago, ko se odpravijo na morje oziroma potovanje.

Seveda je to vse lepo in prav, ampak ali se je res treba zaradi nekaj potovanj letno odpovedati limuzinskemu udobju in ugodju? V večini primerov namreč se to zgodi. S Focusom je drugače. Številni strokovni novinarji se strinjajo, da se karavanski Focus pelje celo bolje kot kombilimuzinski. In da se razumemo – Focusova vožnja je bila že od nekdaj močno spodobna, zdaj pa se avto res dobro pelje. To seveda pomeni, da se karavanski Focus pelje še precej bolje. In slednje je bil kar glavni razlog pri večini novinarjev, ki smo glasovali za slovenski avto leta. Ford Focus se pelje res dobro!

A tako kot vedno ima tudi ta palica dva konca. Sicer ne morem oporekati temu, da se Focus pelje dobro, je pa res, da lahko po tem, ko sem v slabe pol leta preizkusil kar nekaj Focusov, zapišem, da je precej odvisno, kateri motor je pod sprednjim pokrovom. V testnem je bil 1,5-litrski turbobencinski s 150 'konji'.

Številke obljubljajo veliko. Motor prostorninsko ni najmanjši (kar je še vedno za marsikoga zelo pomembno), 150 'konj' pa tudi ni tako malo. V testnem avtu je bil k tej kombinaciji dodan še osemstopenjski samodejni menjalnik. Tu se moram razkriti takoj – za avtomatski menjalnik sem vedno. Če le ni obupno slab.

No, takih je danes res že bolj malo. Brez skrbi, Focusov ne spada v kategorijo slabih, niti slabših. Je pa na slabi podlagi malce neučakan in speljevanje v zimskih razmerah je lahko kdaj podobno neučakanemu, 20-letnemu mladeniču. Kolesa se bodo hotela zavrteti v prazno, avto pa bo nemirno poskočil. Jasno, moči je dovolj, menjalnik hoče opraviti svoje delo takoj, cesta pa tega ne dopušča. Nič narobe, le malce občutka mora imeti voznik, ko speljuje na slabši oziroma mokri podlagi.

Z vsem drugim sva bila s Focusom takoj na ti. Sam nimam pretiranih težav z materialom v notranjosti. Nekateri novemu Focusu očitajo, da je predvsem material na sredinski konzoli preslab oziroma ni na ravni celotnega avtomobila. Sam o tem menim drugače – avto je namenjen vožnji, ne sedenju v njem na mestu in občudovanju materialov. Seveda se morajo voznik in sopotniki v notranjosti počutiti dobro, a na vsak košček plastike dvomljive kakovosti pač ne gledam.

In seveda je treba Focusu v bran povedati še nekaj – tako kot že nekaj let, je tudi novi Focus globalni avto. To pomeni, da je Focus na kateremkoli koncu sveta enak temu našemu in obratno. In ker ni različnih, mora pač eden zadovoljiti številne avtomobilske okuse, tudi našega ali še bolje rečeno – evropsko razvajenega. Ne mislim nič slabega, le okus za lepoto je včasih pretiran, med tem ko se drugje po svetu raje posvečajo vožnji ali preprosto le rabi avtomobila.

No, in v ta namen – zadovoljiti voznika in sopotnike – je bil testni Focus odlično opremljen. Že paket opreme Titanium Business obljublja (in dejansko prinaša) veliko. Izpostaviti je treba sistem za preprečevanje trčenj z zaznavanjem pešcev in kolesarjev, ki dela res dobro. O tem smo se prepričali tudi na Vranskem, v okviru preizkušanj kandidatov za slovenski avto leta. V dveh dneh je Focus edini ob Kii Ceed, ki je bila še natančnejša, skoraj vedno zavrl pred namišljeno oviro. Seveda pa je sistem v pomoč, ne gre za 100-odstotno preprečevanje.

Tudi oprema v notranjosti Focusa je bila na nadpovprečni ravni. Vstop v vozilo in zagon motorja z brezstičnim ključem, navigacijska naprava, pametni tempomat, ogrevanje sedežev in volanskega obroča (ki bi v zimskih dneh sicer malo bolj grel) so le bombončki iz nabora opreme. Če dodamo še za več kot pet tisoč evrov dodatne opreme (ki je med drugim prinesla panoramsko streho z električnim odpiranjem, prostoročno električno pomična prtljažna vrata in zimski, parkirni in oblikovni paket), je jasno, da bi tak Focus zadovoljil še tako zahtevnega in razvajenega kupca.

Še posebej, če dodamo že omenjeno nadpovprečno vožnjo. Že res, da pogonski sklop zahteva malce nežnosti pri speljevanju na slabši podlagi (ko je treba krepko držati tudi volanski obroč, da ne gre ta po svoje), je pa v vseh drugih parametrih Focus nadpovprečen. Tako z lego na cesti, hitro vožnjo skozi ovinke kot navsezadnje pri vožnji pod polno obremenitvijo. Seveda je treba imeti v mislih njegov motor. 150 'konj' veliko da, a tudi zahteva. Za marsikoga kar preveč, a tako je, če priganjaš turbobencinski motor. Takrat poraba goriva ni najnižja, je pa res, da se z umirjeno vožnjo ta motor vseeno izkaže tudi s precej spodobno porabo bencina. Je pač tako, da se sami odločite – ali boste vozili dinamično ali raje varčevali.

 

Osnovni podatki
Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena testnega modela: 33.830 €
Cena osnovnega modela s popusti: 26.870 €
Cena testnega modela s popusti: 32.330 €
Moč: 110kW (150 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,2 s
Največja hitrost: 206 km/h
Garancija: Podaljšano jamstvo 5 let brez omejitve kilometrov (osnovno jamstvo: 2 leti brez omejitve kilometrov).
Servisni pregled na 30.000 km km / 24 mescev
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 1.081 €
Gorivo: 6.880 €
Gume (1) 1.145 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 12.580 €
Obvezno zavarovanje: 2.855 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 5.500 €
Skupaj 30.041 € (strošek na km: 0,30 €)
Tehnični podatki
Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni –turbobencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 84 × 90 mm – gibna prostornina 1.497 cm3 – kompresija 11 : 1 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 6.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 18,0 m/s – specifična moč 73,5 kW/l (99,9 KM/l) – največji navor 240 Nm pri 1.600/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – neposredni vbrizg goriva
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 8-stopenjski samodejni menjalnik – prestavna razmerja I. 5,324; II. 3,417; III. 2,645; IV. 2,036; V. 1,420; VI. 1,000; VII. 0,864; VII. 0,694 – diferencial 2,940 – platišča 7,0 J × 17 – gume 215/50 R 17 V, kotalni obseg 1,95 m
Zmogljivost: največja hitrost 206 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,1 s – povprečna poraba goriva (ECE) 6,0 l/100 km, izpust CO2 136 g/km
Voz in obese: kombi – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, električna ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,6 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1.445 kg – dovoljena skupna masa 1.980 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.500 kg, brez zavore: 720 kg – dovoljena obremenitev strehe: 75 kg
Zunanje mere: dolžina 4.668 mm – širina 1.825 mm, z ogledali 1.979 mm – višina 1.494 mm – medosna razdalja 2.700 mm – kolotek spredaj 1.572 mm – 1.566 mm – rajdni krog 11,6 m
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 860–1.100 mm, zadaj 640–890 mm – širina spredaj 1.460 mm, zadaj 1.450 mm – višina nad glavo spredaj 870–960 mm, zadaj 910 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 510 mm, zadnji sedež 490 mm – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 52 l
Prtljažnik: 608-1.653 l
Naše meritve
T = 1°C / p = 1.023 mbar / rel. vl. = 55 % / Gume: Continental WinterContact 215/50 R 17 V / stanje kilometrskega števca: 6.335 km
Pospešek 0-100km: 10,2s
402m z mesta: 17,4s ( 133km/h)
Poraba goriva na normnem krogu: 5,7 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 70,9m
Zavorna pot pri 100km/h: 36,3m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h 59dB
Trušč pri 130km/h 62dB
Ocena skupaj (457/600)
  • Ford Focus je bil eden pomembnejših avtomobilov lanskega leta. Predhodnik je lahko nanj močno ponosen, kupci pa se morajo zavedati, da nove tehnologije pač stanejo. Zato brez cenovne razlike med generacijama pač ne gre

  • Kabina in prtljažnik (92/110)

    Pri oblikovanju povsem novega Focusa, so mislili tudi na prostornost

  • Udobje (88 /115)

    Nad udobjem se ne gre pritoževati, le nekateri materiali izdajajo, da gre za globalni (svetovni) avto

  • Pogonski sklop (60 /80)

    Za pogon skrbi dovolj konj, ki pa so včasih na slabi podlagi preveč neučakani

  • Vozne lastnosti (82 /100)

    Focus že doslej ni imel težav z vožnjo in lego, z novim so slednje še izdatno nadgradili

  • Varnost (91/115)

    Tako kot z vožnjo, želi biti dober novi Focus tudi z asistenčnimi sistemi

  • Ekonomičnost in okolje (44 /80)

    Avto je v primerjavi s predhodnikom v vseh pogledih boljši, zato je logično tudi dražja. A žal je precej dražja tudi dodatna oprema

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 3/5

  • Družinsko naravnani Focus pretiranega užitka v vožnji ne ponuja, bo pa kmalu drugače z močnejšimi različicami

Hvalimo in grajamo
oblika
lega na cesti
samodejni vklop dolgih luči
speljevanje na mokri podlagi
draga dodatna oprema