Test: Honda Civic 1.5 Sport

Ko boste parkirali novo Hondo Civic pred hišo, ne bo ostala neopazna. Nekaterim sosedom bo takoj všeč, drugim bo njena oblika odbijajoča.

Glede na nekatere evropske avtomobilske znamke je Honda relativno pozno izdelala svoj prvi avtomobil. No, pa še to ni bil avtomobil, saj so leta 1963 svetu predstavili model T360, nekakšen pick-up oziroma poltovornjak. Vseeno so do danes (oziroma natančneje do lani) po vsem svetu prodali že 100 milijonov avtomobilov, kar vsekakor ni zanemarljiva številka. Skozi večino zgodovine pa je rdeča nit Hondinih avtomobilov nedvomno Civic. Prvič je na ceste zapeljal leta 1973, do danes pa so ga spremenili že devetkrat, torej zdaj pišemo že o deseti generaciji. Trenutno je kar tretjina vseh dejavnosti v Hondi (razvoj, oblikovanje, strategija prodaje) usmerjenih v družino Civic, kar še izdatno govori o tem, kako pomemben je ta avto za znamko.

Za Civic bi lahko zapisali, da se je njegova oblika skozi desetletja kar precej spreminjala. Večinoma jasno na bolje, vmes pa tudi na slabše, zaradi česar je nihala tudi prodaja. Sploh ker je s svojo najbolj športno različico Type R burila misli številnih mladcev, ki so vendarle nekaj dali tudi na obliko. In ta je bila v začetku tisočletja res neposrečena.

Zdaj so se Japonci znova vrnili h koreninam. Morda za koga celo preveč, saj je celotno oblikovanje predvsem športno, šele nato elegantno. Zato je zunanja podoba marsikomu odbijajoča, po drugi strani pa vsaj toliko, če ne več ljudem prijetna in sprejemljiva. Na tem mestu si ne morem kaj, da ne bi priznal, da se brezpogojno uvrščam v drugo skupino.

Japonci so se novega Civica lotili na zanimiv, a premišljen način. Hoteli so predvsem dinamičen avtomobil, z agresivnimi in ostrimi linijami, ki pa mora biti tudi vsakodnevno uporaben. Tako je v nasprotju z nekaterimi predhodniki novinec precej pregleden, hkrati pa v notranjosti prijetno prostoren.

Velik poudarek pri razvoju avtomobila je bil namenjen voznim zmogljivostim, obnašanju avtomobila in trakciji. Tudi zato je spremenjeno prav vse – od platforme, vzmetenja, volanskega mehanizma ter ne nazadnje motorjev in menjalnika.

Testni Civic je bil opremljen z opremo Sport, ki ji posledično pripada 1,5-litrski turbobencinski motor. S kar 182 ‘konji’ je ta zagotovilo za dinamično in hitro vožnjo, pa čeprav se ne brani niti umirjene in udobne. Civic je še naprej avtomobil, pri katerem lahko v šesto prestavo malodane pretaknemo že pri hitrosti 60 kilometrov na uro, pa se motor zaradi tega ne bo prav nič pritoževal. Prav nasprotno – odkupil se bo s prijetno nizko porabo goriva, tako kot testni Civic, ki je za 100 prevoženih kilometrov na normnem krogu potreboval le 4,8 litra neosvinčenega bencina. Pa tudi sicer je testna povprečna poraba kljub relativno dinamični in športni vožnji znašala 7,4 litra na 100 kilometrov, kar je za bencinski motor s turbopuhalom več kot dober podatek. Ko omenjamo vožnjo, vsekakor ne moremo mimo menjalnika – ta je že skozi desetletja nadpovprečno dober in takšen je tudi v zadnji generaciji Civica. Natančen, z gladkim in lahkotnim prestavljanjem je lahko vzor marsikateremu bolj prestižnemu avtomobilu. Tako je lahko vožnja zavoljo dobrega in odzivnega motorja, zanesljivega podvozja in natančnega menjalnika resnično hitra.

A za tiste voznike, ki jim hitrost ne pomeni vse, je poskrbljeno tudi v notranjosti. Morda še bolj, saj notranjost vsekakor ni tako razburljivo oblikovana. Izstopajo veliki in pregledni (digitalni) merilniki, večfunkcijski volanski obroč (s precej logično razporeditvijo tipk) ter ne nazadnje tudi všečna sredinska konzola z velikim in lahko upravljivim zaslonom, občutljivim za dotik.

Zaradi opreme Sport je Civic že serijsko zelo dobro opremljen avtomobil. Na varnostni strani so tu poleg varnostnih blazin tudi ločeni (spredaj, zadaj) stranski zavesi, protiblokirni zavorni sistem, elektronska porazdelitev zavorne sile, pomoč pri zaviranju in pomoč pri speljevanju v klanec. Novost je sklop varnostno-asistenčnih sistemov Honda Sensing, ki vključuje zavorni sistem za ublažitev naleta, opozorilo pred naletom v vozilo spredaj, opozorilo na nenamerno zapuščanje voznega pasu, sistem za sledenje voznemu pasu, prilagodljivi tempomat in sistem za prepoznavo prometnih znakov. A to še zdaleč ni vse. Serijski so tudi alarmni sistem z elektronsko blokado motorja, dvojna izpušna cev, športna pragova in odbijača, dodatno zatemnjena zadnja stekla, LED-žarometa, usnjeni dodatki v notranjosti, vključno s športno aluminijastimi pedali. V notranjosti prav tako serijsko razvajajo dvopodročna samodejna klimatska naprava, parkirna tipala spredaj in zadaj, vključno s kamero za vzvratno vožnjo, in ogrevana sprednja sedeža. Pa tudi to še ni vse! Sedempalčni zaslon skriva zmogljiv radijski sprejemnik, ki zna predvajati tudi digitalne programe (DAB), z vzpostavljeno povezavo s spletom prek pametnega telefona pa je sposoben predvajati še spletni radio, hkrati je mogoče brskati po svetovnem spletu. Pametne telefone je mogoče povezati prek sistema Bluetooth, vozniku pa je na voljo tudi navigacija Garmin.

In zakaj omenjam vso to, sicer serijsko opremo? Zato, ker me je avto po dolgem času močno presenetil s prodajno ceno. Že res, da pri slovenskem zastopniku trenutno ponujajo akcijski popust v višini dva tisoč evrov, a vseeno – za vse našteto (in seveda še za bistveno več, česar nismo našteli) zadostuje že 20.990 evrov! Na kratko – za odlično opremljen avtomobil, za nov in odličen turbobencinski motor s 182 ‘konji’, ki poskrbi, da ste lahko nadpovprečno dinamični, a po drugi strani tudi varčni, je dovolj dobrih 20 tisoč evrov.

Ni kaj, če se vam bo sosed smejal zaradi oblike in se zmrdoval, mu pod brk ponudite ceno avtomobila, takoj zatem pa začnite naštevati, kaj vse vključuje že serijsko. Zagotavljam, da se bo nasmeh zelo hitro zbrisal z obraza. Je pa res, da se bo povečevala nevoščljivost. Sploh če imate Slovenca za soseda!

besedilo: Sebastjan Plevnjak · foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: AC Mobil d.o.o.
Cena osnovnega modela: 20.990 €
Cena testnega modela: 22.990 €
Moč: 134kW (182 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,2 s
Največja hitrost: 220 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,8l/100km
Garancija: 3 leta ali 100.000 km splošne garancije, 12 let na prerjavenje, 10 let na korozijo podvozja, 5 let na izpušni sistem.
Servisni pregled na Na 20.000 km ali enkrat na leto. km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 1.023 €
Gorivo: 5.837 €
Gume (1) 1.531 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 5.108 €
Obvezno zavarovanje: 5.495 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 5.860 €
Skupaj 24.854 € (strošek na km: 0,25 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 73,0 × 89,4 mm – gibna prostornina 1.498 cm3 – kompresija 10,6 : 1 – največja moč 134 kW (182 KM) pri 5.500/ min – srednja hitrost bata pri največji moči 16,4 m/s – specifična moč 89,5 kW/l (121,7 KM/l) – največji navor 240 Nm pri 1.900–5.000/min – 2 odmični gredi v glavi (veriga) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva v sesalni vod.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,643; II. 2,080; III. 1,361; IV. 1,024; V. 0,830; VI. 0,686 – diferencial 4,105 – platišča 7,5 J × 17 – gume 235/45 R 17 W, kotalni obseg 1,94 m.
Zmogljivost: največja hitrost 220 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,2 s – povprečna poraba goriva (ECE) 5,8 l/100 km, izpust CO2 133 g/km.
Voz in obese: kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vijačne vzmeti, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, električna ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,1 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.307 kg – dovoljena skupna masa 1.760 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: n.p., brez zavore: n.p. – dovoljena obremenitev strehe: 45 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.518 mm – širina 1.799 mm, z ogledali 2.090 mm – višina 1.434 mm – medosna razdalja 2.697 mm – kolotek spredaj 1.537 mm – zadaj 1.565 mm – rajdni krog 11,8 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 870–1.100 mm, zadaj 630–900 mm – širina spredaj 1.460 mm, zadaj 1.460 mm – višina nad glavo spredaj 940–1.010 mm, zadaj 890 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 510 mm, zadnji sedež 500 mm – prtljažnik 420–1209 l – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 46 l.
Naše meritve
T = 20°C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 77 % / Gume: Michelin Primacy 3 235/45 R 17 W / stanje kilometrskega števca: 3.290 km
Pospešek 0-100km: 8,2s
402m z mesta: 15,8s ( 146km/h)
Prožnost 50-90km/h: 6,8/9,1s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 8,6/14,9s (V./VI.)
poraba na testu: 7,4 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 4,8 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 58,6m
Zavorna pot pri 100km/h: 34,5m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 60dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 64dB
Ocena skupaj (346/420)
  • Brez dvoma je deseta generacija Civica vsaj zaenkrat že upravičila pričakovanja. Čas pa bo pokazal, ali bo zadovoljila tudi prodajalce.

  • Zunanjost (13/15)

    Novi Civic bo zagotovo privlačil poglede. Pozitivne, pa tudi negativne.

  • Notranjost (109/140)

    Notranjost je zagotovo manj razburljiva kot zunanjost, za povrhu je še serijsko zelo dobro opremljena.

  • Motor, menjalnik (58 /40)

    Nov 1,5-litrski turbobencinski motor navduši, morda mu zamerimo le leno pospeševanje. A skupaj s podvozjem in menjalnikom tvori odličen paket.

  • Vozne lastnosti (64 /95)

    Hitre vožnje se Civic ne boji, a navdupi tudi z umirjeno in majhno porabo bencina.

  • Zmogljivost (26/35)

    V nasprotju z večino podobnih motorjev, med dinamično vožnjo ni nadpovprečno požrešen.

  • Varnost (28/45)

    Zagotovo v vrhu po založenosti s serijsko opremo.

  • Gospodarnost (48/50)

    Glede na renome japonskih avtomobilov, odlično serijsko opremo in zmogljiv motor, je nakup novega Civica zagotovo dobra poteza.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 4/5

Hvalimo in grajamo
motor
izdelava
serijska oprema
agresiven videz prednjega dela
le 4 zvezdice za varnost na preizkusnih trkih EuroNCAP