Test: Honda CR-V 2.2 i-DTEC 4WD Lifestyle

26. 2. 2013 | Tomaž Porekar
Deli

Hondin CR-V ima dokaj uspešno zgodovino, četrti poskus pa je še stopnjo više.

Japonska Honda se je kot ena prvih odločila za vpeljavo tako imenovanih bulvarskih terencev, ki jim z angleško sposojenko rečemo tudi 'soft-SUV'. Mehkega na njih ni nič, ta mehkoba je le opis za to, da se z njimi na zahtevnem terenu ne bomo počutili ravno doma. So se pa CR-V in njegovi številni posnemovalci (čeprav je treba poudariti, da CR-V ni bil začetnik tega razreda) v letih od nastanka (v zgodnjih 90. letih prejšnjega stoletja) in po bolj ali manj nebogljenih poskusih združevanja lastnosti osebnih avtomobilov in terencev razvili v zares uspešno vrsto sodobnih križancev.

Odziv Hondinih oblikovalcev na tak razvoj se je pokazal že v novem videzu tretjega rodu CR-V, ki ni več sledil obliki terencev, ampak je bolj spominjal na vesoljsko ladjo. Rahlo omiljen pristop v isti smeri je opaziti tudi na zunanjosti četrtega rodu CR-V. Zdaj zanj že lahko zapišemo, da je tipičen CR-V, oblikovno sicer škatlast kot kakšen mali kombi, a hkrati tudi s precej zaokroženimi robovi (motornega pokrova in zadka). Tak služi predvsem osnovni potrebi ciljne skupine kupcev, ki cenijo veliko prostora in razmeroma visoko namestitev sedeža – ta nam namreč daje občutek, da 'plavamo' nad običajnimi prometnimi tokovi, in nam omogoča odličen pregled nad vsem dogajanjem na cestah.

Pri CR-V-ju za evropske kupce preseneča dokaj žlahtna notranjost. Uporabljena je sicer plastika, a je ta zelo solidnega videza, ki ga dopolnjuje natančna končna izdelava. Ni opaziti značilne površnosti angleških rok, ki v Swindonu sestavljajo večino evropskih Hond, tudi ergonomija je kar pravšnja, saj ji pomaga veliko (morebiti že malce preveč) upravljavskih funkcij na volanskem obroču. Na začetku malo moti raztresenost virov podatkov o delovanju avtomobila. Ob velikih in preglednih merilnikih pred voznikom sta na armaturni plošči nad sredinsko konzolo dva zaslona.

Manjši je bolj oddaljen, poglobljen v zgornji rob armaturne plošče, večji pa je nameščen niže in ob njegovem robu so dodatni upravljavski gumbi. Za to, da je ta del mogoče drugače rešiti, je veliko dobrih zgledov, pri Hondi pa so poleg tega še namestili gumbe prezračevalne in klimatske naprave malce preveč stran od običajnega dosega voznikovih rok. To je tudi edina resnejša pripomba k sicer prav premijskemu videzu Hondine notranjosti. Treba je omeniti tudi dokaj prostorno namestitev zadnjih potnikov, pogrešamo pa možnost premikanja zadnje klopi ali celo tistega genialnega sistema prilagajanja sedežev, ki so ga Hondini snovalci namenili Jazzu ali Civicu.

Pohvaliti moramo način zlaganja klopi. Ko naprej prevrnemo sedalni del, lahko naslonjalo zložimo in dobimo ravno površino prtljažnika. Ta bo zadovoljil potrebe običajne štiričlanske družine, najbrž tudi tistih, ki si CR-V-ja omislijo zaradi različnih rekreativnih dejavnosti. Prtljažnik pa ni tako velik, da bi vanj spravili kolo, ne da bi mu prej sneli prednje kolo.

Pri notranjosti velja omeniti še zelo dobro počutje v kabini med vožnjo. Vanjo prodira razmeroma malo hrupa s ceste ali izpod motornega pokrova. Sploh se zdi tale Hondin dizel izredno tih stroj. Tudi v vetrovnem kanalu so Hondini inženirji morali prebiti kar nekaj ur, rezultat pa je zelo malo vetrnega piša okoli karoserije pri večjih hitrostih.

Na levi strani armaturne plošče najdemo tudi zeleno obarvan gumb eco, s katerim bi pri Hondi radi vzbudili miselno zvezo z ekologijo, a je precej bolj upravičena povezava z ekonomiko. Če se s pritiskom na ta gumb odpovemo nekaj viškom motorne moči, nam omogoči zelo gospodarno vožnjo. Zraven dobimo še nekaj zabavne osvetlitve v merilnikih, saj rob merilnika hitrosti ob primerno varčni vožnji sveti zeleno, če preveč pritiskamo na plin, pa barvo spremeni.

Vse skupaj je sicer malenkost, a se ta lahko v vsakdanji uporabi dobro izkaže, saj ugotovimo, da sicer s CR-V-jem v načinu eco nismo nič počasnejši, a se zmanjša povprečna poraba. Ta je bila v našem testnem krogu res presenetljivo majhna in že zelo blizu obljubljenemu normnemu povprečju. Slaba plat našega CR-V-ja pa je bil njegov potovalni računalnik, ki je sporočal precej višje povprečje, kot je bilo realno, izračunano iz porabljenega goriva za merjeno pot.

Vožnja s CR-V-jem je na splošno dokaj prijetna, malce trdo vzmetenje ne vpliva slabo na počutje potnikov, zelo pa pomaga, če avtomobil malo bolj poženemo v ovinke – zaradi zgolj rahlega prečnega nagibanja karoserije.

Honda v CR-V-ju ponuja tudi dokaj učinkovit sistem samodejnega zaviranja (CMBS) v kombinaciji z radarskim tempomatom (ACC) in sistemom zadrževanja vožnje po voznem pasu (LKAS). Tak varnostni paket stane kar 3.000 evrov. Z njim bi bila ocena testnega CR-V precej višja, vsak kupec pa se bo moral sam odločiti, koliko mu pomeni takšna dodatna varnost. Zainteresiranim kupcem svetujemo, da naše navedene cene avtomobila preverijo še pri trgovcu, saj že Hondina slovenska spletna stran ponuja več različnih cen in cenikov. Pa saj bo treba k trgovcu tudi zaradi testne vožnje.

 

Besedilo: Tomaž Porekar

Osnovni podatki
Prodaja: AC Mobil d.o.o.
Cena osnovnega modela: 32.490 €
Cena testnega modela: 33.040 €
Moč: 110kW (150 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,1 s
Največja hitrost: 190 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,9l/100km
Garancija: 3 leta ali 100.000 km splošne garancije, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje.
Servisni pregled na 20.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 2.155 €
Gorivo: 8.171 €
Gume (1) 1.933 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 16.550 €
Obvezno zavarovanje: 3.155 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 7.500 €
Skupaj 39.464 € (strošek na km: 0,40 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 85 × 96,9 mm – gibna prostornina 2.199 cm³ – kompresija 16,3 : 1 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 4.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 12,9 m/s – specifična moč 50,0 kW/l (68,0 KM/l) – največji navor 350 Nm pri 2.000–2.750/min – 2 odmični gredi v glavi (veriga) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,933; II. 2,037; III. 1,250; IV. 0,928; V. 0,777; VI. 0,653 – diferencial 4,111 – platišča 7 J × 18 – gume 225/60 R 18, kotalni obseg 2,19 m.
Zmogljivost: največja hitrost 190 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,7 s – poraba goriva (ECE) 6,7/5,3/5,8 l/100 km, izpust CO2 154 g/km.
Voz in obese: terenska kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 3,1 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.753 kg – dovoljena skupna masa 2.200 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 2.000 kg, brez zavore: 600 kg – dovoljena obremenitev strehe: 80 kg.
Zunanje mere: širina vozila 1.820 mm – širina vozila z ogledali 2.095 mm – kolotek spredaj 1.570 mm – zadaj 1.580 mm – rajdni krog 11,8 m.
Notranje mere: širina spredaj 1.510 mm, zadaj 1.480 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnji sedež 470 mm – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 58 l.
Prtljažnik: 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 1 × kovček (85,5 l), 2 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l).
Serijska oprema: voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan – dvopodročna samodejna klimatska naprava – električni pomik šip spredaj in zadaj – električno nastavljivi in ogrevani vzvratni ogledali – radio s CD-predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – večopravilni volanski obroč – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – po višini nastavljiv voznikov sedež – deljiva zadnja klop – potovalni računalnik.
Naše meritve
T = 5 °C / p = 998 mbar / rel. vl. = 53 % / Gume: Pirelli Sottozero 225/60/R 18 H / stanje kilometrskega števca: 2.719 km
Pospešek 0-100km: 10,1s
402m z mesta: 17,2s ( 129km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,3/9,9s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 9,8/13,8s (V./VI.)
Največja hitrost: 190km/h (VI.)
Najmanjša poraba: 5,3l/100km
Najvišja poraba: 8,4l/100km
poraba na testu: 5,9 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 78,9m
Zavorna pot pri 100km/h: 43,1m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 60dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 55dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 59dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 64dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 62dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 61dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 60dB
Trušč v prostem teku: 39dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (345/420)
  • CR-V je sicer zasnovana nekoliko po svoje oziroma tako, kot na stvari gledajo pri Hondi. A se te drugačnosti v vsakodnevni uporabi kar izkažejo. V kabino je slišati malo hrupa.

  • Zunanjost (11/15)

    Nekoliko drugačen videz za SUV-a.

  • Notranjost (105/140)

    Osnovni značilnosti sta uporabnost in solidna kakovost uporabljenih materialov. Nekoliko motijo razdeljenost informacijskih virov na osrednji merilnik in dva dodatna sredinska zaslona.

  • Motor, menjalnik (58 /40)

    Odličen in zelo tih motor, pogon s samodejnim preklopom z dveh na štiri kolesa. Dokaj športno, a tudi udobno podvozje.

  • Vozne lastnosti (60 /95)

    Odziven in dokaj neposreden volan omogoča stik s cesto, dobra lega na cesti.

  • Zmogljivost (28/35)

    Močan motor omogoča solidne zmogljivosti, obenem pa preseneča z varčnostjo.

  • Varnost (39/45)

    V dražjih različicah opreme je za doplačilo na voljo tudi sistem za zaustavljanje v sili, a ga naš testni avtomobil ni imel. Testa Euro NCAP še ni.

  • Gospodarnost (44/50)

    Hondin zmogljivi motor preseneti s testno povprečno porabo, sploh tisto v normnem krogu. Nima pa mobilne garancije.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 3/5

Hvalimo in grajamo
motor
kakovostni materiali in izdelava
udobje in uporabnost
poraba goriva
odziven volanski mehanizem
sorazmerno tiho delovanje
samodejni štirikolesni pogon (ni ročnega preklopa za štirikolesni pogon)
slabe terenske zmogljivosti