Test: Honda Jazz Hybrid Elegance

14. 7. 2011 | Aljoša Mrak
Deli

Po mestu porabi povprečno šest litrov bencina, po avtocesti devet. Narobe svet? Ne, mestni hibrid.

Osnova je dobra, ideja še boljša: zakaj ne bi tehnike iz Insighta in CR-Z-ja prenes­li še na Jazza, ki bi tako postal pravi mest­ni enoprostorski hibrid. Tudi edini, torej brez konkurence. Rečeno – storjeno. Jazz ima v osnovi kar nekaj adutov v rokavu, ki kar kličejo k elektrifikaciji.

Brez slabe vesti bi mu pripisali igrivo upravlja­n­je, ki ne bo postalo nočna mora tudi v prenatrpanih mestnih središčih (nekateri centri so že dostopni zgolj hibridom oziroma električnim avtomobilom, kar bo v prihodnosti vedno bolj pogosta praksa!), prostornost potniške kabine in prtljažnega prostora bi lahko postavili v avtomobilski razred višje (hej, 300 osnovnih litrov oziroma 1.320 litrov ob preklopljeni zadnji klopi je naravnost navdušujoče, čeprav je hibridnež zaradi dodatnega pogonskega skopa pri preklopljeni zadnji klopi izgubil ravno dno), da o Hondini vrhunski kakovosti izdelave sploh ne govorimo.

Tudi hibridnega sklopa, da smo si na jasnem. Potem pogledamo k ceni in si s polno denarnico mislimo: saj je za hibrid kar poceni, čeprav sta večja Toyota Prius ali hibridni Auris v sosednjem prodajnem prostoru huda tekmeca. Če pa denarnica ni tako polna, potem je skoraj 20 tisočakov hudo velik zalogaj za mestnega potepina z dodatnim elektromotorjem, ki pa zgolj pomaga pri delu bencinskemu.

Kot rečeno, je tehnika že znana iz Hondinih večjih avtomobilov. Bencinskemu 1,3-litrskemu motorju pri polnem plinu priskoči na pomoč še elektromotor, ki zagotovi dodatno mero njutonmetrov. Zaradi dodatnega elektromotorja in 70 kilogramov nikelj-kovinsko-hibridnih baterij znamke Panasonic je sicer izgubil nekaj litrov v prtljažniku, vendar še vedno ostane res velliiiko prostora, ki ga lahko s pridom izkoristi tudi številnejša družina. Škoda, da zadnja klop ni vzdolžno pomična, sicer pa se lahko samo z eno potezo sedalni del in naslon skrijeta (v razmerju tretjina : dve tretjini) v predel za noge.

Če bi nadomestno gumo zamenjali s kitom za začasno polnjenje, bi lahko bilo še bolje, a glede na slabe izkušnje s pogojno uporabnimi alternativnimi sistemi bi tudi avtomagazinovci stavili na klasiko. Zato bomo Hondo pohvalili, da ni podlegla histeriji, kjer je vsak gram ali milimeter pomemben, pa če je to s stališča uporabnika pomembno (beri: uporabno) ali ne.

Motor z notranjim zgorevanjem in elektromotor zelo suvereno premakneta Jazza z mesta, zato se ne čudite, če vam sopot­niki ne bodo verjeli, da je pod motornim pokrovom le prostorninsko majhen motor. Neskončnostopenjski menjalnik CVT poskrbi, da je prestavno razmerje vedno idealno. Super, a z eno veliko pomanjkljivostjo: pripraviti se morate, da boste živeli v hrupu, ki ga proizvaja menjalnik pri polnem plinu. Ta precej spominja na trušč, ki ga povzročata drseča sklopka ali sodoben mestni avtobus.Klanci postanejo nočna mora in zdi se, da je vrhniški klanec na primorski avtocesti podoben izziv za hibridnega Jazza kot osvojitev Triglava za prvošolčka.

A tudi zato (ali predvsem zaradi tega) so pri Hondi pripravili dva načina premikanja. Prvi je umirjeni, varčni in … no, asketski. Če želite porabo zmanjšati pod šest litrov na 100 prevoženih kilometrov, morate v slogu Ni pomembno, kaj voziš, ampak tudi, kako voziš uporabljati upokojenski način. Ni me sram priznati, da sem po dveh dnevih takega načina vožnje obupal. Takrat je namreč treba zgolj božati stopalko za plin, se voziti strogo po omejit­vah in se čim bolj prilagajati prometu, da ni samo pospeševanja in zaviranja. ­

Prvi dan sem se po mestu vozil kot tipičen penzionist, se vlekel iz križišča do križiš­ča ter se bolj kot s prometom kratkočasil z opazovanjem pomanjkljivo oblečenih mladenk in obcestnih reklamnih panojev. Ko je potovalni računalnik na moje vesel­je kazal trenutno porabo okoli pet litrov, sem dobil dodaten zagon ter se odločil, da dam vse od sebe.

Varčnemu načinu vožnje (zelena tipka ECON ON) sem pomagal še z izklopom klimatske naprave in avtoradia, da bom res ekološki. Vse za znanost, sem si rekel in se po nekajurnem trpinčenju v pregreti notranjosti ter solo petju, ki verjetno ne bi bilo primerno za oddajo Slovenija ima talent, obupal.

Mogoče bi z odpovedovanjem dosegel porabo 4,5 litra, a hudiča, če se mora voznik prilagajati tehniki, in ne obratno, je to slaba rešitev. Zato sem izbral veliko bolj življenjsko rešitev: ECON OFF, program S pri menjalniku in ročno pretikanje prek obvolanskih ročic. Hrupnost dvojice CVT-motor se je po zaslugi prednastavljenih sedmih prestavah bistveno zmanjšala, neprimerno bolje pa se bo počutil tudi ­voznik.

Pa ne le zaradi vklopljene klimatske naprave in glasbe profesionalcev, ampak predvsem zaradi hitrega in skoraj neopaznega prestavljanja … Zato se ne čudite povprečni porabi več kot sedem litrov; to je poraba brez odpovedovanja ali prilagajan­ja, s trenutno porabo pa smo prilezli tudi do številke 13. Brez dlake na jeziku bomo povedali: če ne prilagodite svojega načina vožnje tehnologiji, boste s hibridno Hondo Jazz porabili več kot s primerljivim turbodizlom iste velikost.

Res je sicer, da boste zato izpustili manj CO2 v zrak, kar je v Evropi za zdaj edino merilo, saj se prav tako (ali še bolj) škodljivi izpusti NOx sploh ne upoštevajo. A dejstvo ostaja, da so za uporabnika trenutno veliko bolj racionalna rešitev Polo Bluemotion, Fiesta Econetic ali podobni varčneži, saj manj stanejo, manj porabijo in so manj zahtevni za vzdrževanje pa še prijetnejši so za vožnjo čez ovinke. Kombinacija višjega Jazza, dodatne mase, menjalnika CVT in varčnih gum ni prav nič v veselje dinamičnemu vozniku.

Honda Jazz Hybrid je le polovični korak v smeri bolj ekološkega avtomobila, seveda ob zanemarjanju ekološke oporečnosti dodatnih baterij. Jazz je namreč zelo primeren kot osnova za alternativne pogone, zato se že veselimo Plug-In Hybrida in povsem električne različice. Ko bomo začeli še ekološko pridobivati elektriko, pa bomo lahko skupaj s Hondo res nekaj naredili za ta naš edini planet.

Dodatna oprema testnega vozila:
Kovinska barva 550 EUR

Besedilo: Aljoša Mrak
Foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: AC Mobil d.o.o.
Cena osnovnega modela: 19.490 €
Cena testnega modela: 20.040 €
Moč: 65kW (88 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,1 s
Največja hitrost: 177 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,6l/100km
Garancija: 3 leta ali 100.000 km splošne in mobilne garancije, 5 let garancije na hibridne komponente, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje.
Servisni pregled na 15.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 943 €
Gorivo: 9.173 €
Gume (1) 737 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 5.202 €
Obvezno zavarovanje: 2.130 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 3.104 €
Skupaj 21.289 € (strošek na km: 0,21 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 73,0 × 80,0 mm – gibna prostornina 1.339 cm3 – kompresija 10,8 : 1 – največja moč 65 kW (88 KM) pri 5.800/min – srednja hitrost bata pri največji moči 15,5 m/s – specifična moč 48,5 kW/l (66,0 KM/l) – največji navor 121 Nm pri 4.500/min – 2 odmični gredi v glavi (veriga) – po 2 ventila na valj. elektromotor: sinhronski motor s stalnim magnetom – nazivna napetost 100,8 V – največja moč 10,3 kW (14 KM) pri 1.500/min – največji navor 78,5 Nm pri 0-1.000/min. akumulator: nikelj-kovinsko hidridni akumulatorji – kapaciteta 5,8 Ah.
Prenos moči: motorja poganjata prednji kolesi – neskončnostopenjski samodejni menjalnik (CVT) s planetnim gonilom – platišča 5,5J × 15 – gume 175/65 R 15 W, kotalni obseg 1,84 m.
Zmogljivost: največja hitrost 177 km/h – pospešek 0-100 km/h 12,6 s – poraba goriva (ECE) 4,6/4,4/4,5 l/100 km, izpust CO2 104 g/km.
Voz in obese: kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, trikotni prečni vodili, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 3,25 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.162 kg – dovoljena skupna masa 1.600 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: ni podatka, brez zavore: ni podatka – dovoljena obremenitev strehe: ni podatka.
Zunanje mere: širina vozila 1.695 mm – kolotek spredaj 1.495 mm – zadaj 1.475 mm – rajdni krog 10,8 m. x
Notranje mere: širina vozila 1.695 mm – kolotek spredaj 1.495 mm – zadaj 1.475 mm – rajdni krog 10,8 m. No­tra­nje me­re: širina spredaj 1.450 mm, zadaj 1.420 – dolžina sedalnega dela prednji sedež 520 mm, zadnji sedež 450 – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 40 l.
Prtljažnik: Pros­to­rni­na prt­ljaž­ni­ka, iz­mer­je­na z AM stan­dard­nim kom­ple­tom 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 5 sedežev: 1 × nahrbtnik (20 l); 1 x kovček (65,5 l)
Serijska oprema: voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini– varnostni zračni zavesi – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan – samodejna klimatska naprava – električni pomik šip spredaj in zadaj – električno nastavljivi in ogrevani vzvratni ogledali – radio s CD-predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – večopravilni volanski obroč – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – po višini nastavljiv voznikov sedež – deljiva zadnja klop – tempomat – tipalo za dež – potovalni računalnik.
Naše meritve
T = 23 °C / p = 1.012 mbar / rel. vl. = 37 % / Gume: Michelin Energy 175/65/R 15 W / Stanje kilometrskega števca: 2.456 km
Pospešek 0-100km: 12,1s
402m z mesta: 18,6s ( 122km/h)
Največja hitrost: 177km/h (izbirna ročica v položaju D)
Najmanjša poraba: 5,8l/100km
Najvišja poraba: 9,1l/100km
poraba na testu: 7,6 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 71,1m
Zavorna pot pri 100km/h: 42,0m
AM meja: 41m
Ocena skupaj (303/420)
  • Honda Jazz Hybrid je le pol koraka do res uporabnega plug-in hibrida, vendar bo takrat verjetno tudi prtljažnik neprimerno manjši. Zdaj pa Jazz ostaja zelo uporaben mestni enoprostorec, ki zlahka razvaja tudi številčnejšo družino. Če pa želite več vozniškega razvajanja, raje poglejte k CR-Z-ju.

  • Zunanjost (12/15)

    Zanimiv avtomobil, ki pa s pojavo bolj koketira z družinami kot s športniki.

  • Notranjost (94/140)

    Veliko prostora, nekaj nezadovoljstva s hlajenjem (vedno piha!), slabši materiali, odlična kakovost izdelave.

  • Motor, menjalnik (48 /40)

    Motorja odlično sodelujeta, menjalnik pa v samodejnem načinu zadovolji le zelo počasne ali zelo trpežne.

  • Vozne lastnosti (54 /95)

    Še nobene ekološke gume se niso izkazale pri voznih lastnostih in občutku pri zaviranju.

  • Zmogljivost (22/35)

    Dobri pospeški in presenetljivo velika končna hitrost.

  • Varnost (35/45)

    Štiri varnostne blazine, varnostni zavesi in serijski ESP.

  • Gospodarnost (38/50)

    Razmeroma poceni za hibrid, veliko za Jazza. Povprečna garancija.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 2/5

Hvalimo in grajamo
prostornost potniške kabine in prtljažnika
motorja in menjalnik pri umirjeni mestni vožnji
kakovost izdelave
sistem samodejnega ugašanja na kratkih postankih
dobri pospeški za prostorninsko skromen motor
cena za hibrid
postavitev utorov za pijače
poraba pri normalni vožnji
nima dnevnih luči
menjalnik CVT pri polni obremenitvi
hrup motorja na klancih (in avtocesti)
plastika v notranjosti
cena za Jazza
premajhen izpis pri ročnem prestavljanju