Test: Jeep Compass 2.0 Multijet 16v 140 AWD Limited

Novi Compass se je odrekel vsemu, kar ga je povezovalo s predhodnikom. Zdaj je navdih našel v velikem bratu, Grand Cherokeeju.

Test: Jeep Compass 2.0 Multijet 16v 140 AWD Limited (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
25. 4. 2018

Če se je Jeep v prvi generaciji modela Compass odločil spogledovati z bolj klenimi terenci, je novi model oblikovno bolj usmerjen proti segmentu križancev. In ker je danes omenjeni segment obnorel kupce po vsem svetu, je bilo jasno, da bo tudi Jeep svoj kompas naravnal v to smer. A v nasprotju z znamkami, ki nimajo izkušenj na tem področju, je Jeep stari maček na tej sceni. Zato je bilo pričakovati, da bo poleg videza dostavil tudi vsebino.

Compass navzven ostaja klasični Jeep, vendar je jasno, da je oblikovni navdih našel pri najprestižnejšem modelu, Grand Cherokeeju. Sprednja maska s sedmimi navpičnimi režami je prepoznavni znak te ameriške znamke in tudi novi Compass ni ušel tej značilnosti. Čeprav je zasnovan na platformi modela Renegade, je s 4,4 metra dolžine in 2.670 milimetri medosne razdalje precej večji od manjšega brata, a, zanimivo, tudi precej manjši od predhodnika.

A vseeno novi Compass ponuja več prostora v notranjosti, pa tudi prtljažnik je zrasel za kar 100 litrov in jih ima zdaj 438. Če je zunanjost klasično ameriška, pa notranjost že malce bolj 'diši' na hčerinski Fiat. Seveda izvedenka Limited prinaša bolj prefinjene materiale in bolj kakovostno plastiko, a je oblikovno dokaj zadržana. Osrednji del zavzema infozabavni Uconnect, ki prek 8,4-palčnega zaslona, občutljivega za dotik, zagotavlja vse potrebne informacije, vendar je vmesnik precej nedovršen in grafično zbegan. Drugi vir informacij je na sedempalčnem digitalnem zaslonu, ta pa je umeščen med merilnike. Hvalimo povezljivost s pametnimi telefoni prek komunikacijskih kanalov Apple CarPlaya in Android Auta, kar precej izboljša uporabniško izkušnjo izrabe osrednjega zaslona.

Bolj kot pri tehnološko napredni in oblikovno atraktivni pa je Compass v ospredju pri uporabniško dovršeni potniški kabini. Prostora je v vse smeri dovolj. Zadaj se sedi dobro, tudi če sta sprednja sedeža pomaknjena popolnoma nazaj. Vozniškemu sedežu primanjkuje malce centimetrov sedalnega dela, sicer pa ni težko poiskati dobrega položaja za volanom. Pritrdišča ISOFIX so lahko dostopna, pa tudi vpetja varnostnih pasov so lepo 'pospravljena' v zadnji klopi. Tudi za potnikovimi hrbti ne bo težav s prostorom. Prtljažna črnina je med testom znala zlahka 'pospraviti' dva zložena SUP-a.

Tudi z vidika varnosti in asistenčnih sistemov ponuja veliko: na voljo so pomagala, kot so sistem za opozarjanje pred trkom s funkcijo zaviranja, radarski tempomat, opozarjanje ob nenamerni menjavi voznega pasu, opozorilo pred vozili v mrtvem kotu, parkirni pomočnik, vzvratna kamera …

Compass kot predstavnik segmenta športnih terencev je na voljo z dvokolesnim pogonom, vendar bo vse svoje prednosti pred tekmeci pokazal le kot štirikolesno gnana različica. Avtomobil na testu je bil ravno tak, da je znal v celoti pokazati oba obraza. Šlo je za šibkejšo, 140-'konjsko' različico dvolitrskega turbodizla s samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom ter naborom opreme pod imenom Limited. Tovrstna kombinacija se izkaže kot odličen kompromis za vsakdanje premagovanje cestnih kilometrov z občasnim pobegom na brezpotja.

Medtem ko je na urejenih poteh Compass dokaj običajen, dobro uravnotežen in zanesljiv avtomobil, vas bo na terenu zagotovo navdušil. Zaradi naprednega štirikolesnega pogona, ki so ga poimenovali Jeep Active Drive, Compass lahko izdatno premaguje tudi težje terenske ovire. Sistem v osnovi moč prenaša na sprednji kolesi, po potrebi pa prek sklopke spredaj in večploščne mokre sklopke v zadnjem diferencialu zna razporediti navor tudi na vsako kolo posebej. Prek vrtljivega gumba na sredinski konzoli lahko tudi sami upravljamo oziroma prilagajamo vozne programe (Auto, Snow, Sand, Mud), ki potem optimalno nastavijo delovanje diferenciala in motorne elektronike. Tudi za pripadnike stare šole terenske vožnje so poskrbeli, saj je Compassov štirikolesni pogon mogoče zakleniti. Za to operacijo je dovolj pri katerikoli hitrosti le pritisniti na stikalo 4WD Lock.

K umirjeni, tekoči in nezahtevni vožnji precej pripomore odličen devetstopenjski samodejni menjalnik. 140-'konjski' turbodizel bo brez težav sledil hitrosti prometa, ne pričakujte pa, da boste gospodarili na prehitevalnem pasu. V mrzlih jutrih bo sprva nekoliko več trušča in tresljajev, a zvočna kulisa kmalu postane bolj znosna. Tudi s porabo se ne boste preveč obremenjevali: na našem normnem krogu je Compass dosegel rezultat 5,9 litra goriva na 100 prevoženih kilometrov, medtem ko je skupna testna poraba znašala 7,2 litra.

Dotaknimo se še cene. Kot rečeno, je testni model predstavljal drugo stopnjo dizelske ponudbe ter najvišjo izbiro v smislu paketne opreme. Štirikolesni pogon in praktično celoten nabor opreme sta v tem primeru všteta v končno ceno, ki znaša slabih 36 tisočakov. Seveda je treba pri trgovcih preveriti, ali je to tista zadnja ponudba, a vseeno menimo, da Jeep ponuja precej avta za omenjeno vsoto.

Jeep Compass 2.0 Multijet 16v 140 AWD Limited

Osnovni podatki

Prodaja: Avto Triglav d.o.o.
Cena osnovnega modela: 34.890 €
Cena testnega modela: 36.340 €
Moč: 103kW (140 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,9 s
Največja hitrost: 196 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,9l/100km
Garancija: Dve leti splošnega jamstva brez omejitve kilometrov, 36 mesecev jamstva na lak, podaljšano jamstvo brez doplačila »Jeep 5 Plus« do 5 let ali 120.000 kilometrov.
Sistematični pregled na 20.000 km

Stroški (do 100.000km)

Redni servisi, delo, material: 2.038 €
Gorivo: 7.387 €
Gume (1) 1.288 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 11.068 €
Obvezno zavarovanje: 3.480 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 6.960 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Skupaj 32.221 € (strošek na km: 0,32 €)

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 83 × 90,4 mm – gibna prostornina 1.956 cm3 – kompresija 16,5 : 1 – največja moč 103 kW (140 KM) pri 4.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 12,1 m/s – specifična moč 52,7 kW/l (71,6 KM/l) – največji navor 350 Nm pri 1.750/min – 2 odmični gredi v glavi – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 9-stopenjski samodejni menjalnik – prestavna razmerja I. 4,713; II. 2,842; III. 1,909; IV. 1,382; V. 1,000; VI. 0,808; VII. 0,699; VIII. 0,580; IX. 0,480 – diferencial 4,334 – platišča 8,0 J × 18 – gume 225/55 R 18 H, kotalni obseg 1,97 m.
Zmogljivost: največja hitrost 196 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,9 s – povprečna poraba goriva (ECE) 5,7 l/100 km, izpust CO2 148 g/km.
Voz in obese: terenec – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vijačne vzmeti, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, električna ročna zavora na zadnji kolesi – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,9 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.540 kg – dovoljena skupna masa 2.132 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.900 kg, brez zavore: 525 – dovoljena obremenitev strehe: n.p.
Zunanje mere: največja hitrost 196 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,9 s – povprečna poraba goriva (ECE) 5,7 l/100 km, izpust CO2 148 g/km.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 890–1.080 mm, zadaj 680–900 mm – širina spredaj 1.480 mm, zadaj 1.460 mm – višina nad glavo spredaj 910–980 mm, zadaj 940 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 510 mm, zadnji sedež 530 mm – prtljažnik 438 l – premer volanskega obroča 380 mm – posoda za gorivo 60 l.

Naše meritve

T = 6°C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 56 % / Gume: Bridgestone Dueller H/P 225/55 R 18 H / stanje kilometrskega števca: 1.997 km
Pospešek 0-100km: 10,3s
402m z mesta: 17,3s ( 143km/h)
poraba na testu: 7,2 l/100km
Poraba na normnem krogu: 5,9 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 68,1m
Zavorna pot pri 100km/h: 40,1m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 64dB
Napake med testom: Brez napak.
Ocena skupaj (326/420)
  • Solidna štirica za avtomobil, ki se je med dvema generacijama popolnoma preobrazil. Iz klenega terenca je postal vsakodnevno uporaben avtomobil, katerega atributi so prostornost, odlične terenske sposobnosti in širok nabor opreme za zmerno ceno.

  • Zunanjost (12/15)

    Ker so Compassu popolnoma spremenili namen, je tudi oblika sledila drugi zgodbi. A se vsi strinjamo, da na bolje.

  • Notranjost (98/140)

    Oblikovno skopa, a zato prostorsko bogata notranjost. Tudi izbrani materiali ne razočarajo.

  • Motor, menjalnik (52 /40)

    Odličen pogon in dober menjalnik prinašata večino točk.

  • Vozne lastnosti (56 /95)

    Nevtralna lega pri vsakdanji vožnji in izjemne terenske sposobnosti.

  • Zmogljivost (27/35)

    Čeprav, da ni šlo za najmočnejšo različico, so zmogljivosti nadpovprečne.

  • Varnost (35/45)

    Na testu EuroNCAP si je Compass prislužil pet zvezdic, pa tudi sicer je dobro založen z varnostno-asistenčnimi sistemi.

  • Gospodarnost (46/50)

    Konkurenčna cena in zmerna poraba goriva sta aduta pri ekonomičnosti Compassa.

AM ocena: 4/5
Užitek v vožnji: 3/5
Hvalimo in grajamo
Cena
Uporabnost
Prtljažnik
Terenske zmogljivosti
Prostornost
Prekratek sedalni del na voznikovem sedežu
Delovanje sistema UConnect

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri