Test: KIA Cee´d 1.6 CRDi (94 kW) EX Maxx

3. 10. 2012 | Aljoša Mrak
Deli

Prejšnji model Kie Cee'd je bil med slovenskimi kupci izjemno zaželen, saj je za dobro ceno ponujal spodoben avtomobil. To pa je lahko za novinca dvorezni meč.

Kdor je hotel Kio spodnjega srednjega razreda, je mošnjiček verjetno že odprl. In to za bistveno manj denarja, kot ga pri Kii zahtevajo za novi model Cee'da. Lahko pa pogledamo z druge strani in rečemo: veliko kupcev je bilo s prejšnjo Kio zadovoljnih, zato bodo prav gotovo najprej zavili v njihov prodajni salon, da si ogledajo najnovejšo ponudbo.

Pustimo prodajno-marketinške zagate in se raje posvetimo avtomobilu. Oblikovan v Nemčiji in izdelan na Slovaškem je po prvih odzivih prav gotovo zadetek v polno. Oblikovalci, ki jim kraljuje slavni Peter Schreyer, so karoserijske poteze zrisali precej dinamično, kar dokazuje tudi količnik zračnega upora zgolj 0,30. To je za desetino boljši rezultat od predhodnika, ki ga lahko pripišemo tudi povsem ravnemu dnu. Prednji žarometi 'gledajo' zelo jezno, prav tako so v športnem duhu (ali bi morali napisati varčevalnem duhu?) za dnevno osvetlitev zadolžene LED-diode.

Ne smemo namreč pozabiti, da sta si Hyundai i30 in Kia Cee'd veliko bolj podobna, kot so pri zastopnikih pripravljeni priznati. In med omenjenima tovarnama naj bi imela Kia nalogo bolj razvajati dinamične, mlajše voznike, medtem ko naj bi pri Hyundaiu poskrbeli bolj za umirjene, da, lahko bi rekli tudi starejše ali celo konservativnejše. Toda prav z novo Hyundaievo oblikovalsko politiko se mi zdi, da je ta nekdaj zelo izrazita ločnica zamegljena: tudi novi Hyundaii so dinamični in nemalokrat celo lepši. Med testom novega i30, ki smo ga objavili v 12. letošnji številki, se je kar precej znancev strinjalo z mojim mnenjem, da je celo lepši kot njegov korejski brat. In med njimi so bili tudi mladi, ne samo sivolasi kot mi ...

Zaradi tesne sorodnosti zato svetujemo, da najprej preberete test Hyundaia. Že konec maja smo zapisali, da je avtomobil izredno prijazen do uporabnika, z udobnim podvozjem, izvrstno zvočno izolacijo in menjalnikom, ki kot po maslu pada iz prestave v prestavo. Že takrat smo na papir izlili vse, kar novinec prikliče: od ljubezni (udobje) do slabe volje, ker je pot inženirjev do zagotavljanja užitkov med zahtevnejšo vožnjo še dolga. Na srečo smo takrat imeli 1,6-litrsko bencinsko različico, tokrat pa nas je razvajal 1,6-litrski turbodizel.

Želite najprej konec? Medtem ko je bil bencinski motor veliko bolj prijazen do voznika, saj je povzročal manj trušča in imel večji razpon uporabnega območja vrtljajev, je turbodizel izstopal po navoru (čeprav je treba 'zadeti' prave vrtljaje, saj če turbopuhalo s spremenljivo geometrijo (!) ne pomaga, je motor z neposrednim vbrizgom goriva prek skupnega voda zaradi manjše prostornine precej slabokrven) in manjši porabi (čez palec bi rekli, da je poraba za tretjino manjša).

Pri polni založenosti ali pri prehitevanju se nam je malce tožilo po dvolitrski prostornini, sicer pa je skoraj pol litra manj popolnoma dovolj za umirjeno križarjenje po tako in tako preveč prometnih slovenskih cestah, kjer 'inkasanti' čakajo z radarjem za vsakim ovinkom. Toda še vedno ostaja dvojec i30 in Kia Cee'd zelo dobro zvočno izoliran avtomobil, ki z mehkobo upravljanja tako volanskega obroča kot stopalk in prestavne ročice naravnost navdušuje. Malce smo še vedno skeptični glede električnega servovolana, ki zagotavlja tri možnosti: Sport, Normal in Comfort.

Srednja možnost je seveda najboljša, saj je funkcijo Comfort pametno uporabljati le v mestnih jedrih ali na nagnetenih parkiriščih, medtem ko te Sport pelje žejen čez vodo. Športnost, to vsi dobro vemo, ni samo trši servovolan, zato bodo morali tako pri Kii kot pri lastniku Hyundaiu še kdaj zapeljati na Nürburgring in upoštevati želje izkušenih testnih voznikov, saj dodatek, poimenovan Flex Steer, ni dovolj. Tu je Ford Focus še vedno na prestolu in celo Opel Astra ter odhajajoči Volkswagen Golf sta boljša. Morda pa bodo napako popravili pri športnih različici?

Za udobje najprej poskrbijo posamično vpeta prednja in zadnja kolesa, spredaj seveda vzmetni nogi McPherson s pomožnim okvirjem, zadaj prostorska prema s štirimi prečnimi in dvema vzdolžnima vodiloma, večji kolotek v primerjavi s predhodnikom (spredaj 17 mm, zadaj kar 32 mm!), za 45 odstotkov boljša vzvojna trdnost karoserije in seveda več prostora za glave, noge in ramena, na koncu pa seveda pridemo do bogate opreme.

S paketom EX Maxx ne morete zgrešiti: to je najbolje založena različica, ki ponuja od pametnega ključa do kamere na zadku, od sistema polsamodejnega parkiranja do pomoči pri vožnji po voznem pasu ... Mogoče le majhna pripomba: pri Hyundaiu so zaslon vzvratne kamere postavili v vzvratno ogledalo, kar se nam zdi kljub skromnejšemu prikazu boljša rešitev, prav tako se nam zdijo gumbi na volanskem obroču pri i30 bolj priročni. Sicer pa moramo pri Cee'du pohvaliti grafiko v osrednjem delu glavnega merilnika – res so se potrudili in res ga je prav užitek opazovati.

Če predpostavljamo, da je nova Kia Cee'd daljša od predhodnika za 50 milimetrov, da ima ob isti medosni razdalji več prostora v potniški kabini in za 40 litrov večji prtljažnik, potem verjamemo, da je vse to šlo večinoma na račun večjih previsov. Spredaj sicer zgolj za 15 milimetrov, zadaj pa je kar 35 milimetrov več, kar pomeni, da so serijska parkirna tipala spredaj in zadaj ob športno oblikovani karoseriji bolj potreba kot pa modna muha. Drugače pa je prostora več kot dovolj tudi za družinska potepanja, ob selitvi narodov (morje, smučanje) pa lahko še vedno računate na strešni kovček.

Z več kot 23 tisočaki je Kia Cee'd daleč od ugodne cene predhodnika, vendar upoštevajte še, da je novinec tako po udobju, opremljenosti in sploh prijaznosti do uporabnika res veliko boljši. Ali so bile nekdanje nizke cene spodbuda ali prej ovira, pa bodo kmalu pokazale prodajne številke.

 

Tekst: Aljoša Mrak

Osnovni podatki
Prodaja: KMAG d.d.
Cena osnovnega modela: 23.290 €
Cena testnega modela: 23.710 €
Moč: 94kW (128 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,4 s
Največja hitrost: 197 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,8l/100km
Garancija: 7 let ali 150.000 km splošne garancije, 5 let ali 150.000 km garancije na lak, 7 let garancije na prerjavenje.
Servisni pregled na 30.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 1.122 €
Gorivo: 8.045 €
Gume (1) 577 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 12.293 €
Obvezno zavarovanje: 2.740 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 5.685 €
Skupaj 30.462 € (strošek na km: 0,30 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 77,2 × 84,5 mm – gibna prostornina 1.582 cm³ – kompresija 17,3 : 1 – največja moč 94 kW (128 KM) pri 4.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 11,3 m/s – specifična moč 59,4 kW/l (80,8 KM/l) – največji navor 260 Nm pri 1.900–2.750/min – 2 odmični gredi v glavi (veriga) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,62; II. 1,96; III. 1,19; IV. 0,84; V. 0,70; VI. 0,60 – diferencial 3,940 – platišča 7 J × 17 – gume 225/45 R 17, kotalni obseg 1,91 m.
Zmogljivost: največja hitrost 197 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,9 s – poraba goriva (ECE) 4,8/3,7/4,1 l/100 km, izpust CO2 108 g/km.
Voz in obese: kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, hidravlični servo, 2,9 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.375 kg – dovoljena skupna masa 1.920 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.300 kg, brez zavore: 600 kg – dovoljena obremenitev strehe: 70 kg.
Zunanje mere: širina vozila 1.780 mm – širina vozila z ogledali 2.030 mm – kolotek spredaj 1.549 mm – zadaj 1.557 mm – rajdni krog 10,2 m.
Notranje mere: širina spredaj 1.400 mm, zadaj 1.410 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnji sedež 450 mm – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 53 l.
Prtljažnik: 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 5 sedežev: 2 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l).
Serijska oprema: voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan – klimatska naprava – električni pomik šip spredaj – električno nastavljivi in ogrevani vzvratni ogledali – radio s CD-predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – večopravilni volanski obroč – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – po višini nastavljiv voznikov sedež – deljiva zadnja klop – potovalni računalnik.
Naše meritve
T = 27°C / p = 1.111 mbar / rel. vl. = 55 % / Gume: Hankook Ventus Prime 2 225/45/R 17 H / stanje kilometrskega števca: 3.911 km
Pospešek 0-100km: 11,4s
402m z mesta: 18s ( 126km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,9/13,9s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 11,2/15,1s (V./VI.)
Največja hitrost: 197km/h (VI.)
Najmanjša poraba: 5,5l/100km
Najvišja poraba: 6,7l/100km
poraba na testu: 5,8 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 62,3m
Zavorna pot pri 100km/h: 37,9m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 61dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 59dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 57dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 63dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 65dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 63dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 62dB
Trušč v prostem teku: 39dB
Ocena skupaj (339/420)
  • Če rečemo, da imajo odhajajoči Golf, pa tudi novejši Focus, Astra in podobna zveneča imena novega hudega tekmeca, nismo veliko zgrešili. Toda časi smešno nizkih cen so (na žalost) mimo.

  • Zunanjost (13/15)

    Vsekakor lepo oblikovan avtomobil, le da je nekaterim bolj všeč i30.

  • Notranjost (107/140)

    Bogata oprema, prestižni materiali (celo nekaj usnjenih zaplat na sedežih in oblogah vrat), nadpovprečno velik prtljažnik in vrhunsko udobje.

  • Motor, menjalnik (51 /40)

    Dovolj dober motor, natančen menjalnik, pri podvozju jih čaka še nekaj dela, električni servovolan s tremi programi nas ni povsem prepričal.

  • Vozne lastnosti (58 /95)

    Pri voznih lastnostih sta tako novi Cee'd kot i30 povrečna, če seveda ne štejemo udobja.

  • Zmogljivost (24/35)

    Izmerjeni pospeški so bili do decimalke enaki kot pri bencinskem i30, pri prožnosti pa je Cee'd veliko učinkovitejši.

  • Varnost (38/45)

    Z najboljšim paketom opreme dobite tudi nekaj več pasivne in predvsem aktivne varnosti, hvalimo zelo kratko zavorno pot.

  • Gospodarnost (48/50)

    Zmerna poraba, povprečna garancija (omejitev kilometrov, brez mobilne garancije), konkurenčna cena.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 3/5

Hvalimo in grajamo
motor
menjalnik
materiali, kakovost izdelave
grafika merilnikov
opremljenost
določene stvari (volanske tipke, namestitev zaslona za kamero) so pri i30 boljše
podvozje pri dinamični vožnji