Test: Lancia Ypsilon 0.9 TwinAir Platinum

Nekdo je dejal, da prisilno polnjeni bencinski motorji z manj valji vračajo udarec turbodizlom.
Najbrž se je šalil.

Test: Lancia Ypsilon 0.9 TwinAir Platinum (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
5. 1. 2012

Komaj sem že čakal, da končno preizkusim Lancio Ypsilon z novim prisilno polnjenim dvovaljnikom.

Četrta generacija tega mestnega potepina spet šarmira

Oblika je sodobno zaobljena, s skritimi zadnjimi kljukami in izdatnim C-stebričkom odkrito namiguje na kupe, vendar ohranja uporabnost petero vrat. Novinec hkrati bogati že tako prestižno zgodovino, ki jo znamka Lancia prinaša v svojem imenu.

Če se le spomnim legendarne Lancie Delte Integrale, najlepšega kvadratnega avtomobila v zgodovini, se mi kar milo stori. Belli tempi, ma passati bi dejali po italijansko, kar bi po naše na kratko prevedli kot Bilo je lepo – nekoč. Edina slabost nove Ypsilonke je namestitev prednje registrske tablice, ki bo ob prvem snegu delovala kot plug. No, da tudi robniki niso ravno prijatelji tako nizke namestitve, smo doživeli že na marsikaterem Peugeotu, ko smo prišli domov s počenim prednjim okvirjem in zgolj eno registrsko tablico.

Notranjost šarmerja

V notranjosti, priznam, sem bil malce razočaran. Lancia Ypsilon je izgubila vso gracioznost, ki je zlezla pod kožo predvsem elegantno oblečenim gospodičnam in gospem. Postala je preveč resna, pravzaprav preveč moško oglata, kot da bi se z Nissanovo Micro in Toyotinim Yarisom potegovala za to, kako izgubiti ženske in pridobiti moške kupce.

Očitno ženske le niso tako dobre potrošnice, če hočejo vsi pritegniti moške? Hmm, zakaj potem vsi oglašujejo le v ženskih revijah? Ah, pustimo marketing …

Nedvomno lahko pri novincu pohvalimo sredinsko namestitev preglednih merilnikov in bogato opremljenost (sistem Blue&Me, usnje), med nezaželene lastnosti tega avtomobila pa smo pripisali visok položaj za volanom, pomanjkanje odlagalnih površin in za prah ter odtise občutljivo črno obarvano sredinsko konzolo.

Funkcije City, ko volanski servo za lažje manevriranje pri parkiranju pokaže mišice, sploh nismo uporabljali, saj je že brez tega pripomočka volan skoraj premehak. Mogoče pa ga nismo pogrešali zaradi sistema za pomoč pri parkiranju, ki deluje več kot odlično?

Najprej pritisnete gumb, da najde dovolj veliko parkirno mesto, nato pa le upravljate plin in menjalnik, saj za volan in s tem pravi položaj v 'boksu' poskrbi elektronika. Kar na smeh mi je šlo, ko sem videl, s kakšni ihto sistem vrti volan, potem pa sem se spomnil, da je to italijanski avtomobil, ki mora v Rimu, Milanu ali Torinu kar hitro s ceste …

Motor

Čeprav so bili nekateri člani našega uredništva navdušeni nad prisilno polnjenim dvovaljnikom, bi sam veliko raje izbral Multijeta. Res je sicer dražji za poldrugi tisočak, a je mirnejši, tišji in varčnejši.

Da, govorim o turbodizlu, bencinski dvovaljnik je za moje pojme namreč preveč robat, preglasen in preveč žejen. Le kje so vse prednosti, ki naj bi jih imel bencinski motor, recimo mirnost teka, tihost delovanja, celo pri izpustih CO2 sta si s Multijetom zelo podobna?!?

Povprečno smo porabili 7,8 litra (Fiat 500 s podobnim motorjem in letnimi gumami 7,2) in lahko mi verjamete, da je bila vmes tudi avtocesta. Pravzaprav moram povedati, da je že vrhniški klanec velik zalogaj za dvovaljnik, saj smo se vanj s tremi potniki in praznim prtljažnikom zagnali s 130 km/h, nato pa nemočno gledali, kako kljub polnemu plinu motorni vrtljaji skupaj s hitrostjo padajo.

In ko smo prestavljali v četrto prestavo, so 'padali' mimo tudi dostavniki … Zanimivo, da motor ni vedno glasen. Neuglajen postane ob speljevanju ter nad 3.000 vrtljaji, pri umirjeni mestni vožnji pa je – prav prijeten. Mogoče se bom moral kdaj ugrizniti v jezik, toda še enkrat poudarjam, da trenutno ne vidim velikih prednosti tega motorja.

Torej je nova Lancia Ypsilon, ki je bila nekoč zgolj Y, razočaranje?

Če ne štejem motorja, mogoče niti ne, pogrešal sem le šarmantnost predhodnice. Zgolj lepa oblika karoserije žal ni več dovolj.

besedilo: Aljoša Mrak, foto: Saša Kapetanovič

Lancia Ypsilon 0.9 TwinAir Platinum

Osnovni podatki

Prodaja: Avto Triglav d.o.o.
Cena osnovnega modela: 15.000 €
Cena testnega modela: 17.441 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Moč: 63kW (85 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 13,2 s
Največja hitrost: 176 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,8l/100km

Tehnični podatki

Motor: 2-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – nameščen spredaj prečno – gibna prostornina 875 cm³ – največja moč 63 kW (85 KM) pri 5.500/min – največji navor 145 Nm pri 1.900–3.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 195/45/R16 H (Pirelli Snowcontrol).
Zmogljivost: največja hitrost 176 km/h – pospešek 0-100 km/h 11,9 – poraba goriva (ECE) 5,0/3,8/4,2 l/100 km, izpust CO2 99 g/km.
Voz in obese: kombilimuzina – 3 vrat, 4 sedeži – samonosna karoserija – spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, dvojni prečni vodili, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačni vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne – rajdni krog 9,4 m – posoda za gorivo 40 l.
Mase: prazno vozilo 1.050 kg – dovoljena skupna masa 1.510 kg.
Prtljažnik: Pros­to­rni­na prt­ljaž­ni­ka, iz­mer­je­na z AM stan­dard­nim kom­ple­tom 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 4 sedeži: 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l)

Naše meritve

T = 9 °C / p = 921 mbar /rel. vl. = 72 % / Stanje kilometrskega števca: 2.191 km
Pospešek 0-100km: 13,2s
402m z mesta: 18,8s ( 120km/h)
Prožnost 50-90km/h: 12,1s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 17,7s (V.)
Največja hitrost: 176km/h (V.)
Najmanjša poraba: 7,6l/100km
Najvišja poraba: 8,5l/100km
poraba na testu: 7,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 45,8m
AM meja: 43m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 54dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 53dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 59dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 66dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 64dB
Trušč v prostem teku: 39dB
Ocena skupaj (287/420)
  • Z drugim motorjem (beri: turbodizlom) bi morda celo prilezel do štirice, toda če smo zelo odkriti: bojimo se, da marsikateri ženski ne bo več všeč, moškim pa tudi ne.

  • Zunanjost (13/15)

    Dinamično oblikovan avtomobil, ki kar kliče po pozornosti.

  • Notranjost (86/140)

    Zrasel je tudi v potniškem prostoru in prtljažniku, veliko opreme, neergonomski volanski obroč.

  • Motor, menjalnik (50 /40)

    Sodoben, vendar glasen in žejen motor, povprečno podvozje in morda premehak servovolan.

  • Vozne lastnosti (52 /95)

    Prevelika bula zaključka prestavne ročice, povprečna lega na cesti, dober občutek pri zaviranju.

  • Zmogljivost (16/35)

    V primerjavi s tekmeci slabši pospeški, povprečna prožnost in konkurenčna največja hitrost.

  • Varnost (35/45)

    Brez skrbi, tako pri aktivni kot pri pasivni varnosti blesti, sprejemljiva zavorna pot za zimsko obutev.

  • Gospodarnost (35/50)

    Malce velika poraba za dvovaljnik, povprečna garancija.

AM ocena: 3/5
Užitek v vožnji: 2/5
Hvalimo in grajamo
sistem polsamodejnega parkiranja
sredinsko nameščeni merilniki
dostop do posode za gorivo
zanimiv zunanji videz
poraba goriva
namestitev prednje registrske tablice
premalo odlagalnih površin
visok položaj za volanom
hrup

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri