Test: Lexus NX 300h F-Sport

11. 2. 2015
Deli

Lexus je znamka, ki jo imajo v čislih tudi slovenski kupci. Vedo, da je precej nad Toyoto, tako pa menijo tudi, ko je govor o ceni.

Vendar je prepričanje zmotno. Lexus sicer je premijska znamka in je tudi odločneje dražja od Toyote, kljub temu pa je v primerjavi s konkurenti na enaki ravni mestoma celo cenejša. Enako velja za NX. Ljudje na cesti ga opazijo, ob parkiranem se ustavijo in ga ogledujejo. Ko tako z nekaterimi spregovoriš besedo o avtu, vedno sklenejo, da je lep in dober, ampak da tak stane zelo veliko. Zanimivo je bilo, da sta se nad Lexusom navduševala tudi dva lastnika prestižnih križancev znamke BMW, kar bi si Japonci zagotovo šteli v čast.

In kaj je tako posebnega? Tudi NX se ponaša s precej 'odbitim' oblikovnim slogom, in to dobesedno, saj so linije ostre, enako tudi robovi malodane na vseh koncih karoserije. Prednji del zaznamuje velika maska, oblikovno sovpadajo tudi žarometa ter agresivni in zajetni odbijač. Kot se za premijsko znamko spodobi, so dnevne LED-luči serijske, prav tako so bile pri testnem avtomobilu na račun opreme Sport F diodne tudi zasenčene in dolge luči. Ob zavijanju v ovinek dodatno cesto osvetlijo še meglenke, ki so nameščene povsem v skrajna robova prednjega blatnika.

NX tudi od strani ni pust. Stranska okna so majhna (čeprav v notranjosti tega ni zaznati), mogoče so malce preveliki izrezi za kolesa na blatnikih, je pa zato mogoče na NX natakniti še večja kolesa, kot so serijska. Če so prednja vrata dokaj gladka, so zadnja zarezana z oblikovnimi linijami tako na spodnjem kot zgornjem delu, vse pa se jasno prenese na zadek avtomobila. Zadnjega zaznamujejo velike in izbočene luči, za križanca precej položna (in razmeroma majhna) šipa ter lično in v nasprotju s celotnim avtomobilom oblikovno precej enostaven zadnji odbijač.

Čistokrvni Japonec je Lexus NX v notranjosti. Sicer (tudi na račun boljše opreme) ni plastičen kot nekateri japonski predstavniki, je pa na sredinski konzoli in okrog volanskega obroča ter med sedeži še vedno (pre)veliko gumbov in različnih stikal. Vendar se voznik nanje hitro privadi in vsaj tisti, ki jih med vožnjo večkrat potrebujemo, se zdijo precej logično postavljeni. Novi NX za rokovanje z osrednjim zaslonom in posledično z večino funkcij in sistemi nima več nekakšne kopije računalniške miške, ampak je pri dražjih različicah (in opremah) zdaj na voljo podlaga, po kateri 'pišemo' s prstom, pri drugih (tudi v testnem avtomobilu) pa je vrtljiv gumb. Če smo pošteni, je to pravzaprav najboljša izbira. Z vrtenjem levo oziroma desno se pomikamo po menijih, potrjujemo s pritiskom, lahko pa celotni gumb za preskok menija potisnemo v levo ali desno stran.

Klasična in odlično delujoča rešitev. Malce zmoti osrednji zaslon, za katerega se zdi, da so ga naknadno namestili na armaturno ploščo. Torej ni vgrajen v sredinsko konzolo, ampak so mu namenili mesto povsem na vrhu in daje vtis nekakšne dodatne tablice v avtomobilu. Se pa nanj dobro vidi, je pregleden in črke dovolj velike. Sedenje je v slogu Lexusa, torej prej bolj športno kot francosko udobno. Čeprav se zdi, da so sedeži majhni, so dobri in zagotavljajo tudi dovolj bočnega oprijema. Zadovoljivo prostorna sta tudi zadnja klop in lepo obdelan prtljažni prostor, ki v osnovi ponuja 555 litrov prostornine, ga pa s samodejnim (električno pomičnim) zlaganjem naslonjal zadnjih sedežev v povsem ravno dno brez težav povečamo na 1.600 litrov. Tako kot Toyota tudi Lexus postaja vse bolj prepoznaven po hibridnih pogonih in takšen je tudi v novem NX.

Združuje 2,5-litrski štirivaljni bencinski motor in elektromotor, ki sta neposredno povezana s samodejnim neskončnostopenjskim menjalnikom, če pa je avto opremljen s štirikolesnim pogonom (testni avto), sta nad zadnjo os nameščena dodatna ele­ktromotorja z močjo 50 kilovatov. Vendar ne vplivata na sistemsko moč, ki je ne glede na število elektromotorjev vedno 147 kilovatov oziroma 197 'konj'. Moči je dovolj, kljub temu NX ni dirkalnik, na kar nakazuje tudi njegova največja hitrost, ki je za tako velik avto skromnih 180 kilometrov na uro. Podobno kot v Toyotinih hibridnih modelih tudi v NX merilnik hitrosti dela nekoliko po svoje oziroma kaže precej večjo hitrost, kot se v resnici peljemo. Tudi zaradi tega je takšen hibrid še bolj varčen, saj denimo normni krog opravljamo z vožnjo po cestnoprometnih omejitvah, in če upoštevamo laganje merilnika hitrosti, smo večino poti prevozili od pet do deset kilometrov na uro počasneje, kot bi jo sicer.

Tudi med običajno vožnjo motorjem, predvsem pa menjalniku, ne diši športno priganjanje in tako je najmanj stresna udobna in umirjena vožnja, ki pa seveda ni nujno počasna. Pomoč zadnjih dveh elektromotorjev je hipna, kljub temu NX ne ljubi hitrih in zaprtih ovinkov, še posebno na mokri podlagi ne. Varnostni sistemi so morda celo preveč hitro na preži, zato v trenutku preprečijo kakršnokoli pretiravanje. Poleg sistemov, ki nadzorujejo vožnjo, je NX opremljen še s številnimi sistemi, ki pripomorejo k varnosti in udobju.

Izpostaviti velja: sistem za preprečitev trka Pre-Crash Safety (PCS), aktivni tempomat (ACC), ki se za zasledovanim avtomobilom zna tudi ustaviti in ob spodbudnem pritisku na plin tudi samodejno spelje, sistem za vzdrževanje vozne smeri (LKA), sistem za nadzor mrtvega kota (BSM), skupaj s kamero v zadku vozila pa je vozniku na voljo tudi pomoč v obliki 360-stopinjskega nadzora nad prostorom okoli avtomobila, ki seveda najbolj pomaga pri vzvratni vožnji. Lexus NX resda ni popolni naslednik večjega križanca RX, je pa pred njim zagotovo svetla prihodnost. Sploh ker v zadnjem času vse več kupcev poseže po manjšem avtomobilu, za katerega si želijo, da ponuja veliko in je dobro opremljen. NX tem zahtevam brez težav ustreže.

bese­di­lo: Sebastjan Plevnjak

Osnovni podatki
Prodaja: Toyota Adria d.o.o.
Cena osnovnega modela: 39.900 €
Cena testnega modela: 52.412 €
Moč: 114kW (155 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,2 s
Največja hitrost: 180 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,3l/100km
Garancija: 3 leta ali 100.000 km splošne garancije, 5 let ali 100.000 km garancije na hibridne komponente, 3 leta mobilne garancije, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje.
Menjava olja vsakih 20.000 km
Servisni pregled na 20.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 2.188 €
Gorivo: 10.943 €
Gume (1) 1.766 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 22.339 €
Obvezno zavarovanje: 4.515 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 7.690 €
Skupaj 49.441 € (strošek na km: 0,49 €)
Tehnični podatki
Motor: 6-valjni - 4-taktni – vrstni – bencinski po Atkinsonovem načelu – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 90,0 × 98,0 mm – gibna prostornina 2.494 cm3 – kompresija 12,5 : 1 – največja moč 114 kW (155 KM) pri 5.700/min – srednja hitrost bata pri največji moči 18,6 m/s – specifična moč 45,7 kW/l (62,2 KM/l) – največji navor 210 Nm pri 4.200-4.400/min – 2 odmični gredi v glavi (veriga) – po 4 ventili na valj Elektromotor na prednji osi: sinhronski motor s stalnim magnetom – nazivna napetost 650 V – največja moč 105 kW (143 KM) Elektromotor na zadnji osi: sinhronski motor s stalnim magnetom – nazivna napetost 650 V – največja moč 50 kW (68 KM) Celoten sistem: največja moč 145 kW (197 KM) Akumulator: NiMH akumulatorji – nazivna napetost 288 V – kapaciteta 6,5 Ah.
Prenos moči: motorji poganjajo vsa štiri kolesa – elektronsko nadzorovan neskončnostopenjski menjalnik s planetnim gonilom – platišča 7,5J × 18 – gume 235/55/R18, kotalni obseg 2,02 m.
Zmogljivost: največja hitrost 180 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,2 s - poraba goriva (ECE) 5,4/5,2/5,3 l/100 km, izpust CO2 123 g/km.
Voz in obese: terenska kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj pomožni okvir, posamični obesi, vzmetni nogi, trikotni prečni vodili, stabilizator - zadaj pomožni okvir, posamični obesi, večvodilna prema, vzmetni nogi, stabilizator - zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (skrajno leva stopalka) - volan z zobato letvijo, električni servo, 2,6 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.785 kg - dovoljena skupna masa 2.395 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1.500 kg, brez zavore 750 kg - dovoljena obremenitev strehe: ni podatka.
Zunanje mere: širina vozila 1.845 mm - kolotek spredaj 1.580 mm - zadaj 1.580 mm - rajdni krog 12,1 m.
Notranje mere: širina spredaj 1.520 mm, zadaj 1.510 - dolžina sedalnega dela prednji sedež 510 mm, zadnji sedež 480 - premer volanskega obroča 370 mm - posoda za gorivo 56 l.
Prtljažnik: 5 sedežev: 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 1 × kovček (85,5 l), 1 x kovček (68,5 l)
Serijska oprema: varnostna blazina za voznika in sopotnika – stranski varnostni blazini za voznika in sopotnika – varnostna blazina za zaščito kolen voznika – zračni zavesi spredaj in zadaj – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – LED žarometi – električen servo volan – samodejna dvopodročna klimatska naprava – električni pomik šip spredaj in zadaj – električno nastavljivi in ogrevami vzvratni ogledali – potovalni računalnik – radio, CD-predvajalnik, CD-izmenjevalnik in MP3-predvajalnik – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – prednje meglenke – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – ogrevana in električno nastavljiva usnjena sedeža spredaj – deljiva zadnja klop – voznikov in sovoznikov sedež nastavljiva po višini – radarski tempomat.
Naše meritve
T = 16 °C / p = 992 mbar / rel. vl. = 54 % / Gume: Dunlop SP Sport Maxx spredaj 235/55/R 18 Y/ stanje kilometrskega števca: 6.119 km
Pospešek 0-100km: 9,2s
402m z mesta: 16,6s ( 138km/h)
Prožnost 50-90km/h: Meritev s tovrstnim menjalnikom ni možna.s
Največja hitrost: 180km/h (Prestavna ročica v položaju D)
poraba na testu: 7,8 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 6,3 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 69.9m
Zavorna pot pri 100km/h: 41,7m
AM meja: 39m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 54dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 59dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 62dB
Trušč v prostem teku: 27dB
Ocena skupaj (352/420)
  • Avtomobil znamke Lexus je trenutno ena pametnejših izbir. Je dovolj premijski, cenejši od konkurentov in spoštljivega ugleda. Če imaš Lexusa, si gospod. Dame ste seveda izvzete. Vseeno kapo dol, če se vozite z Lexusom.

  • Zunanjost (14/15)

    Tudi NX se ponaša z novo oblikovno smerjo, ki zapoveduje ostre linije in odsekano robove. Oblika je tako dovolj vznemirljiva, da se za njim ozirajo stari in mladi ne glede na spol.

  • Notranjost (106/140)

    Notranjost sicer ni tipično Japonska, saj je plastike manj kot v večini avtomobilov z Daljnega vzhoda, je pa zato gumbov še vedno preveč.

  • Motor, menjalnik (51 /40)

    V večini avtomobilov s hibridnim pogonom je užitek vse drugo kot športna vožnja. Lahkotnost, odločnega pospeševanja pa se še najbolj brani neskončnostopenjski menjalnik.

  • Vozne lastnosti (59 /95)

    S povsem običajno oziroma, še bolje, 'hibridno' vožnjo ni težav, športnosti pa se je v NX-u najbolje odreči.

  • Zmogljivost (27/35)

    Čeprav se zdi, da je motorne moči več kot dovolj, je treba upoštevati, da baterije niso vedno polne, menjalnik pa je najšibkejši člen. Zato skupni rezultat ni vedno navdušujoč.

  • Varnost (44/45)

    Z varnostjo naj ne bi bilo težav. Če ni dovolj pozoren voznik, so zato neprestano na preži številni varnostni sistemi.

  • Gospodarnost (51/50)

    Že izbira hibridnega pogona se zdi več kot gospodarna, če njemu prilagodimo še način vožnje, nam bo narava (in vsi zeleni) več kot hvaležna.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 2/5

Hvalimo in grajamo
oblika
hibridni pogon
počutje v notranjosti
večopravilni sistem (delovanje in povezovanje s telefonom) in vrtljivi gumb
kakovostna izdelava
največja hitrost
prehitro delovanje sistema proti zdrsu
preveč gumbov v notranjosti
osrednji zaslon ni del sredinske konzole
majhna posoda za gorivo