Test: Mercedes Benz V 220 CDI

4. 6. 2015
Deli

Ko mi je Saško po mednarodni predstavitvi navdušeno razlagal, da se razred V pelje skorajda kot navadni avtomobil, mu nisem povsem verjel. Saj veste, fizike se ne da prelisičiti. No, po testu sem se ugriznil v jezik.

Saško je resda mlad, toda tudi izkušen član Avto magazinove ekipe, zato bi mu moral verjeti. Očitno so tehniki in inženirji pri Mercedes-Benzu dobili magično palico, da so podvozje in občutek za volanom razreda V tako približali klasičnim avtomobilom, da na velike, pogosto neudobne in neokretne potniške minibuse spominja le še škatlasta oblika karoserije.

Zgodba razreda V ima že dolgo brado, saj je nekaj genov podedoval od Vita oziroma potniškega Viana. Toda izpeljanke iz dostavnikov so vedno kompromisi, sploh pri podvozju. Ker najprej pomislijo na tovor oziroma nezaželeno posedanje podvozja, so razbremenjeni precej neudobni in pogosto tudi nemirni na neravni cesti. Pri razredu V te težave nismo opazili, saj je v kombinaciji z 2.143-kubičnim turbodizlom s kar 120 kilovati in sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom deloval zelo ... hmm, lahko bi rekli avtomobilsko uglajeno. Izdatne velikosti karoserije tudi bistri načrtovalci pri Mercedes-Benzu niso mogli povsem skriti, zato je iskanje parkirnega prostora v mestnih središčih prej mukotrpno delo kot prijazno opravilo.

Pa še parkirni prostori so naenkrat postali tako zelo majhni ... Velikost se pozna tudi pri vožnji po ovinkih, saj se niti vedno bolj zaželeni križanci ne morejo kosati s (kombi)limuzinami, je pa zadnji pogon tudi po zasneženi cesti po zaslugi učinkovitega ESP-ja krotek. Na štirikolesni pogon bo namreč treba še malce počakati, saj ga bodo ponudili pozneje. Motor tudi zaradi dobre zvočne izolacije potniške kabine bolj šepeta kot rohni, samodejni menjalnik z oznako 7G-Tronic Plus (doplačilo 2.562 evra) pa omogoča več programov: S, C, M in E. Ti ponazarjajo samodejni način, udobni način, ročno pretikanje s pomočjo obvolanskih uhljev in varčen način, v katerem smo na normnem krogu z umirjeno vožnjo po hitrostnih omejitvah porabili celo zgolj 6,6 litra na sto prevoženih kilometrov.

Motor ni razgrajač, je pa povsem dovolj za normalno sledenje živahnim prometnim tokovom, zaradi 380 njutonmetrov največjega navora se ne ustraši niti polnega prtljažnika in dolgega klanca. Ko smo že pri prtljažniku: prostora je vselej veliko, dostop do njega pa zaradi težjih zadnjih vrat zahteva nekaj moči. Pod odprtimi vrati se lahko nemoteno gibajo vsi tisti, ki jih geni niso pognali čez 190 centimetrov, v nasprotju z bolje založeno različico Avantgarde pa testni V ni imel stekla, ki bi se odpiralo posebej. Naš osemsedežni V 220 CDI, čeprav lahko v prodajnem salonu odkljukate tudi manj sedežev, lahko pa si omislite tudi štiri fotelje z osrednjo mizico, je omogočal ločeno klimatizacijo zadnjega dela (doplačilo 881 evrov!) in dostop prek dveh bočnih drsnih vrat (leva so doplačljiva – 876 evrov).

Za potnike v tretji vrsti je najbolje, da vstopajo skozi desna bočna vrata, saj sta skrajna desna sedeža posamična in omogočata nemoten dostop do drugih sedežev. Ti so majhno razočaranje, saj bi lahko bili razkošnejši – vsaj prva dva pri dolžini sedalnega dela. Prav tako je nerazumljivo dejstvo, da sta bila posamična skrajno desno postavljena zadnja sedeža brez pritrdišč ISOFIX. Ali ne bi vi otroka najraje posadili prav v drugo vrsto, seveda blizu vrat, da bi bilo z nameščanjem otroškega sedeža najmanj težav, otrok pa najbolj na očeh voznika?!? Instrumentna plošča je po mercedesovsko urejena, čeprav smo pri pregovorni nemški natančnosti naleteli na napako: dostop do posode za gorivo je pri voznikovi strani, puščica na instrumentni plošči pa usmerja voznika na desno stran avtomobila.

Čeprav je imel testni avtomobil doplačljiv sredinski predalnik z rolojem (teh 116 evrov je vredno zapraviti, sicer bi pogrešali priročne odlagalne površine za manjše predmete), je še vedno omogočal nemoten prehod v zadnji del kabine. Vozniku bo prav prišla še kamera za pomoč pri vzvratni vožnji, predvsem pa bomo pohvalili paket LED inteligentni sistem luči, ki noč dobesedno spremeni v dan. Zelo učinkovita zadeva in vredna vsakega od 1.891 evrov! S ceno 40.990 evrov razred V ne sodi med najcenejše avtomobile, še posebno ne z dodatno opremo, ki je pri testnem avtomobilu znašala kar 13.770 evrov! Toda prestiž, pa naj bo govor o prostornosti, opremi ali uglajenosti vožnje, je pač treba plačati. Ne verjamete? Ne bodite nejeverni Tomaž, vam iz izkušenj povem, da se ne izplača.

bese­di­lo: Aljoša Mrak

Osnovni podatki
Prodaja: Autocommerce d.o.o.
Cena osnovnega modela: 32.779 €
Cena testnega modela: 54.760 €
Moč: 120kW (163 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,8 s
Največja hitrost: 195 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,7l/100km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Obvezno zavarovanje: 722 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.980 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – gibna prostornina 2.143 cm3 – največja moč 120 kW (163 KM) pri 3.800/min – največji navor 380 Nm pri 1.400–2.400/min.
Prenos moči: motor poganja zadnji kolesi – 7-stopenjski samodejni menjalnik – gume 225/55/R17 V (Dunlop Winter Sport 4D).
Zmogljivost: največja hitrost 195 km/h – pospešek 0-100 km/h 10,8 – poraba goriva (ECE) 6,3/5,3/5,7 l/100 km, izpust CO2 149 g/km.
Voz in obese: limuzinski kombi – 5 vrat, 8 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, dvojni prečni vodili, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačni vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne – rajdni krog 11,8 m.
Mase: prazno vozilo 2.075 kg – dovoljena skupna masa 3.050 kg.
Zunanje mere: dolžina 5.140 mm – širina 1.928 mm – višina 1.880 mm – medosna razdalja 3.200 mm –prtljažnik 1.030–4.630 l – posoda za gorivo 70 l.
Prtljažnik: 5 sedežev: 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l); 1 × kovček (85,5 l), 2 x kovček (68,5 l)
Naše meritve
T = -2 °C / p = 1.010 mbar /rel. vl. = 83 % / Stanje kilometrskega števca: 2.567 km
Pospešek 0-100km: 12,5s
402m z mesta: 18,8s ( 118km/h)
Prožnost 50-90km/h: Meritev s tovrstnim menjalnikom ni možna.s
Največja hitrost: 195km/h (VII.)
poraba na testu: 10,0 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 6,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: Zaradi slabih vremenskih pogojev meritev ni bila opravljena.m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 57dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 55dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 54dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 65dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 64dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 61dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 60dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 66dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 64dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 63dB
Trušč v prostem teku: 39dB
Ocena skupaj (325/420)
  • O obliki zunanjosti lahko zbiramo različne poglede, o tehniki in uporabnosti tega avtomobila pa ne bomo razpravljali. Če je vaš cilj imeti velik, udoben in zanesljiv avtomobil za prevoz več ljudi, potem razred V pravzaprav nima tekmecev.

  • Zunanjost (12/15)

    Nezmotljivo mercedesovski, zato tudi takoj prepoznaven.

  • Notranjost (109/140)

    Veliko prostora, zadovoljiva oprema, primerno udobje in ogromen prtljažnik.

  • Motor, menjalnik (55 /40)

    Motor ni razočaral, prav tako ne udobno podvozje. Samodejni menjalnik (dodatna oprema) pa toplo priporočamo!

  • Vozne lastnosti (54 /95)

    Smerna stabilnost je pričakovano slabša, prav tako velja biti pazljiv v ovinkih. Občutek pri polnem zaviranju je dober.

  • Zmogljivost (23/35)

    V tej rubriki je V 220 CDI povsem dorasel nalogi, saj z njim verjetno ne boste dirkali.

  • Varnost (31/45)

    Pohvalili smo žaromete v LED-tehnologiji, veliko opreme s seznama aktivne varnosti pa smo pogrešali.

  • Gospodarnost (41/50)

    Poceni ravni ni, prav tako bi lahko bila boljša garancija.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 3/5

Hvalimo in grajamo
udobje
7-stopenjski samodejni menjalnik
uporabnost
8 sedežev
delovanje žarometov
cenejša vinjeta
sedeži
težka vrata prtljažnika
dva zadnja (desna) sedeža brez sistema ISOFIX
napačna oznaka mesta dolivanja goriva