Test: Nissan Micra 0.9 IG-T Tekna

Micra je bila vedno zelo pomembna predstavnica Nissanovega modelnega programa, čeprav ne vedno tudi tako zelo uspešna, saj je njena evropska prodaja v odhajajoči generaciji precej padla. Nova Micra je v peti generaciji zato precej bolj 'evropski' avtomobil, ki obeta, da se bodo zadeve spremenile.

Test: Nissan Micra 0.9 IG-T Tekna (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
3. 1. 2018

Micra je na avtomobilskem trgu od leta 1983, torej dobra tri desetletja in pol, in v tem času je zamenjala že pet generacij. Prve tri generacije so bile v Evropi zelo uspešne, saj so primerkov prve generacije prodali 888 tisoč, najbolj uspešna druga generacija je dosegla prodajni uspeh 1,35 milijona primerkov, iz tretje pa jih je na cesto zapeljalo 822. Potem je Nissan naredil nerazumno potezo in Micro četrte generacije, ki jo je izdeloval v Indiji, zasnoval kot preveč svetovni avtomobil, da bi se lahko enako uspešno kosala na najmanj in najbolj zahtevnih avtomobilskih trgih hkrati. Rezultat je bil seveda predvsem v Evropi porazen, na evropske ceste je v dobrih šestih letih zapeljalo le okrog 400 tisoč predstavnic četrte generacije.

Pri Nissanu so s peto generacijo Micro zato povsem ločili od njene predhodnice. Oblike so ji urezali v Evropi in za Evropejce, v Evropi jo tudi izdelujejo, v francoskem Flinsu, kjer si tekoče trakove deli z Renaultom Cliom.

V nasprotju s predhodnico je nova Micra povsem drugačen avtomobil. Lahko bi rekli, da je s klinasto obliko skoraj bliže Nissanovemu majhnemu enoprostorcu Note, ki za zdaj še nima napovedanega naslednika, če ta sploh pride, a je tudi z njim ne moremo zares primerjati. Seveda so oblikovalci izhajali iz Nissanovih najsodobnejših oblikovnih izhodišč, ki se odražajo predvsem v maski V-Motion, kupejevski poudarek karoserije pa so oplemenitili z visoko, na zaključek šipe vgrajeno kljuko zadnjih bočnih vrat.

Nova Micra je predvsem večji avtomobil, ki se v nasprotju s predhodnico na spodnjem robu razreda majhnih mestnih avtomobilov uvršča v njegov vrh. To je očitno predvsem v notranjosti, kjer se voznik in sovoznik nikakor ne bosta počutila utesnjeno. Da je Micra tudi v novi generaciji kljub povečanim meram predvsem majhen mestni avtomobil, se žal pozna na zadnji klopi, kjer lahko odraslim, če sta spredaj potnika višje rasti, precej hitro zmanjka prostora za noge. Če ostane prostora dovolj, je sedenje na zadnji klopi dovolj udobno.

Omenimo naj še podrobnost, ki je pomembna predvsem za družine z malo več otroki. Poleg zadnje klopi je namreč tudi sovoznikov sedež opremljen s priponkami Isofix, zato lahko mama ali očka v avtomobilu hkrati peljeta tri potomce. S tem se Micra vsekakor postavlja v vlogo suverenega drugega, ob skromnejših pričakovanjih pa mogoče celo prvega družinskega avtomobila.

Prtljažnik z osnovnimi 300 litri in povečljivostjo za kanček več kot 1.000 litrov omogoča solidno prevozništvo. Žal je povečljiv le na klasičen način, brez pomične zadnje klopi ali ravnega nakladalnega dna, razgibana oblika pa je bila razlog tudi za razmeroma majhna zadnja vrata in visoke nakladalni rob.

Potniška kabina je urejena veliko manj plastično kot v predhodnici 'svetovnega značaja'. Lahko bi rekli, do so šli pri Nissanu z uporabo mehko oblazinjenega umetnega usnja celo nekoliko predaleč. Na mestih, kjer se ga dotikamo s telesnimi deli, zagotavlja precej udobja. Razveseli predvsem mehko oblazinjenje sredinske konzole na mestu, kamor najpogosteje naslanjamo kolena. Manj smiselno je mehko oblazinjenje armaturne plošče, ki je tam zares zgolj zaradi videza. Do izraza pride predvsem v barvnih kombinacijah, na primer v testni Micri z živo oranžno barvo paketa za notranjo personalizacijo Orange, ki prijetno poživi kabino. Pri Nissanu sicer pravijo, da je mogočih več kot 100 barvnih kombinacij povsem po našem okusu.

Voznik se 'na delovnem mestu' dobro počuti. Merilnika hitrosti in motornih vrtljajev sta v nasprotju s trenutnimi smernicami analogna, a velika in lepo berljiva, med njima pa je zaslon na tekoče kristale, na katerem najdemo vse pomembne podatke, da nam pogleda ni treba nujno umikati na velik, za dotik občutljiv zaslon, ki prevladuje na armaturni plošči. Tudi volanski obroč lepo leži v rokah in je opremljen z veliko stikali, ki pa so žal tudi precej majhna, zato se vam lahko zgodi, da pritisnete napačno.

Kot rečeno, na armaturni plošči kraljuje velik zaslon na dotik z mešanim, delno dotičnim in delno analognim upravljanjem. Upravljanje je dovolj intuitivno, da ne moti vožnje, povezljivost s pametnimi telefoni pa žal le delna, saj je na voljo zgolj vmesnik Apple CarPlay. Andorid Auta ni in ga predvidoma ne bo. Izpostavimo lahko še zvočni sistem Bose Personal z dodatnima zvočnikoma v voznikovem vzglavniku, ki pripomore k boljši kakovosti poslušane glasbe. Razgled naprej je soliden, klinasta oblika pa žal povzroči, da se morate ob vzvratni vožnji nujno zateči po pomoč k vzvratni kameri ali 360-stopinjskemu pogledu, če je ta na voljo.

Kaj pa vožnja? Povečane mere nove Micre v primerjavi s predhodnico so pripomogle k bolj nevtralni legi na cesti, dovolj nevtralni, da Micra suvereno opravi z zahtevami vožnje po mestnih ulicah in križiščih, ne ustraši pa se niti izletov po bolj zahtevnih cestah. Volan je dovolj natančen, vodenje skozi ovinke pa tudi, če le ne pretiravate. V primeru krize v dogajanje seveda poseže ESP, ki ima v Micri še 'tihega pomočnika' z imenom Trace Control. Ta s pomočjo zavor rahlo posega v smer vožnje in poskrbi, da avtomobil bolj tekoče opravi z ovinki. Inteligentno zaviranje v sili je na voljo že v osnovni opremi, a le za zaznavanje drugih vozil, saj pešce na primer prepozna šele v Micri z najboljšo opremo Tekna.

Vozne lastnosti Micre podpira tudi motor, 0,9-litrski turbobencinski trivaljnik. Z največjo močjo 90 'konjev' na papirju sicer ne razmetava z močjo, a v praksi preseneti z odzivnostjo in voljo do pospeševanja, zaradi katerih ste predvsem v urbanem okolju povsem kos zahtevam prometa. Drugače je na klancih, kjer mu kljub dobri volji zmanjka moči in zahteva prestavljanje navzdol. Mogoče petstopenjskemu menjalniku ne bi škodila šesta prestava, ki bi predvsem med križarjenji po avtocestah vnesla več miru v delovanje nekoliko robatega trivaljnika, vendar je tudi tako opremljena Micra solidno opravljala vsakdanje prevozniške dolžnosti in s 6,6 litra bencina na 100 kilometrov ni bila preveč žejna.

Testna Micra z najvišjo opremo Tecna, kovinsko oranžno barvo in oranžnim paketom za personalizacijo je stala 18.100 evrov, kar ni malo, a dobite jo lahko tudi za bolj znosnih 12.700 evrov, če ste seveda zadovoljni s solidno osnovno opremo Visia in osnovnim 71-'konjskim' litrskim atmosferskim trivaljnikom. Micra se kljub temu uvršča nad razredno cenovno povprečje, saj jo pri Nissanu ponujajo kot neke vrste 'premiumski avtomobil'. Bomo videli, kako se bodo na to ob močni konkurenci odzvali kupci.

besedilo: Matija Janežič · foto: Saša Kapetanovič

Preberite še:

Nissan Juke 1.5 dCi Acenta

Nissan Note 1.2 Accenta Plus Ntec

Nissan Micra 1.2 Accenta Look

Renault Clio Intens Energy dCi 110

Renault Clio Energy TCe 120 Intens

Nissan Micra 09 IG-T Tekna

Osnovni podatki

Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 17,300 €
Cena testnega modela: 18,100 €
Moč: 66kW (90 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,1 s
Največja hitrost: 175 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,3l/100km
Garancija: 3 leta ali 100.000 km splošne garancije, možnost podaljšane garancije, 12 let garancije za prerjavenje.
Menjava olja vsakih 20.000 km ali eno leto. km

Stroški (do 100.000km)

Redni servisi, delo, material: 778 €
Gorivo: 6,641 €
Gume (1) 936 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 6,930 €
Obvezno zavarovanje: 2,105 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 4,165 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Skupaj 21,555 € (strošek na km: 0,22 €)

Tehnični podatki

Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 72,2 × 73,2 mm – gibna prostornina 898 cm3 – kompresija 9,5 : 1 – največja moč 66 kW (90 KM) pri 5.500/min – srednja hitrost bata pri največji moči 13,4 m/s – specifična moč 73,5 kW/l (100,0 KM/l) – največji navor 140 Nm pri 2.250/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,727; II. 1,957; III. 1,233; IV. 0,903; V. 0,660 – diferencial 4,500 – platišča 6,5 J × 17 – gume 205/45/R 17 V, kotalni obseg 1,86 m.
Zmogljivost: Zmogljivosti: največja hitrost 175 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,1 s – povprečna poraba goriva (ECE) 4,8l/100 km, izpust CO2 107 g/km.
Voz in obese: Voz in obese: kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 3,0 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: Mase: prazno vozilo 978 kg – dovoljena skupna masa 1.530 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1200 kg, brez zavore: 525 kg – dovoljena obremenitev strehe: n.p.
Zunanje mere: Zu­na­nje me­re: dolžina 3.999 mm – širina 1.734 mm, z ogledali 1.940 mm – višina 1.455 mm – medo- sna razdalja 2.525 mm – kolotek spredaj 1.510 mm – zadaj 1.520 mm – rajdni krog 10,0 m.
Notranje mere: Notranje mere: vzdolžnica spredaj 880–1.110 mm, zadaj 560–800 mm – širina spredaj 1.430 mm, zadaj 1.390 mm – višina nad glavo spredaj 940–1.000 mm, zadaj 890 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 520 mm, zadnji sedež 490 mm – prtljažnik 300–1.004 l – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 41 l.

Naše meritve

Okoliščine meritev: T = 25°C / p = 1.063 mbar / rel. vl. = 55 % / Gume: Bridgestone Turanza T005 205/45 R 17 V / stanje kilometrskega števca: 7.073 km
Pospešek 0-100km: 14,1s
402m z mesta: 19,4s ( 118km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,2s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 17,6s (V.)
Največja hitrost: 175km/h
poraba na testu: 6,6 l/100km
Poraba na normnem krogu: 5,3 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 64,2m
Zavorna pot pri 100km/h: 37,2m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 59dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 66dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (313/420)
  • Micra je od zadnje generacije precej napredovala. Kot majhen družinski avtomobil povsem dobro izpolnjuje svoje naloge.

  • Zunanjost (15/15)

    V primerjavi s predhodnico je nova Micra evropskemu okusu povsem všečen avtomobil, ki gotovo pritegne marsikateri pogled.

  • Notranjost (90/140)

    Notranjost je urejena precej živahno in pogledu všečno. Občutek prostornosti je dober, le na zadnji klopi je nekoliko manj prostora. Motijo nekoliko prenatrpani gumbi na volanu, sicer pa je upravljanje precej intuitivno.

  • Motor, menjalnik (47 /40)

    Motor se na papirju zdi nekoliko šibak, a se v kombinaciji s petstopenjskim menjalni- kom izkaže za precej živahnega. Podvozje je povsem solidno.

  • Vozne lastnosti (58 /95)

    V mestu se Micra z 0,9-litrskim trivaljnikom povsem dobro znajde, ne ustraši pa se niti izletov iz mesta. Podvozje dobro opravi z zahtevami vsakdanjih voženj.

  • Zmogljivost (26/35)

    Micra z najboljšo opremo Tecna ni ravno poceni, a dobite tudi razmeroma veliko opreme.

  • Varnost (37/45)

    Za varnost je solidno poskrbljeno.

  • Gospodarnost (41/50)

    Poraba goriva je solidna, cena bi lahko bila bolj ugodna, oprema pa je v vseh različicah povsem v redu.

AM ocena: 4/5
Užitek v vožnji: 3/5
Hvalimo in grajamo
motor in menjalnik
vožnja in upravljanje
oblika
omejena prostornost na zadnji klopi
cena
preglednost nazaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri