Test: Opel Corsa 1.4 Turbo Color Edition

27. 2. 2015
Deli

Opel Corsa je bila štiri generacije najmanjši Oplov model, če ne upoštevamo modela s Suzukijevimi geni. Šele peta v vrsti ni več na hierarhičnem dnu Oplove ponudbe (vsaj ne od rojstva), saj so predlani začeli prodajati še manjšega Adama.

Vpliv dveh modelov, ki sta zdaj poleg nje parkirana v prodajnih salonih, je mogoče takoj opaziti: po Astri je Corsa dobila nekoliko resnejši obraz in zrelo podobo, po Adamu pa radoživo barvno paleto, na katero nakazuje tudi ime opreme testnega avtomobila (Color Edition). Ker ni oblikovno najdrznejša, je tudi izgubila svoj primat najbolj prikupne, zato bo naslov najbolj 'lušne', 'kjut' ali 'fensi' romal k – njemu, Adamu! Ne vem, ali je huje izgubiti lento ali priznati premoč moškega spola.

Novo Corso boste takoj opazili, saj ima veliko ostrejše poteze kot predhodnica, predvsem pa ne morete zgrešiti živo rdeče barve, v katero je bila odeta testna. Precej ostrih robov ima predvsem maska avtomobila, skupaj z žarometi, zadaj pa se prav nastopaško baha z napisom Turbo. Škoda, da ne ponuja še več tehničnih posladkov, ki si jih lahko omislite pri Astri, in možnosti prilagoditve vsakemu posamezniku, kot jih ponuja Adam. Toda odkrito rečeno, nova Corsa pravzaprav v ničemer ne izstopa, je pa (vsaj testna) dober kompromis med dinamičnostjo in uporabnostjo. Moramo se popraviti: nova Corsa ponuja veliko tehničnih in elektronskih sistemov, vendar na žalost ne testna. Čeprav je bila z opremo bolj pri vrhu, točneje tretja od štirih možnosti, saj lahko izbirate med opremami Selection, Enjoy, Color Edition in Cosmo, je večina bombončkov na spisku dodatne opreme.

Tam dobite tudi samodejni preklop med dnevnimi lučmi in nočno osvetlitvijo, brisalnike s tipalom za dež, sistem za opozarjanje na spremembo vožnje po voznem pasu, sistem za prepoznavanje prometnih znakov, sistem opozarjanja pred naletom, samodejni vklop dolgih luči, ogrevano vetrobransko steklo, polsamodejno parkiranje, pomoč pri zaznavanju mrtvih kotov, športno podvozje, sistem FlexFix oziroma vgrajen nosilni sistem za dve kolesi, kamero za pomoč pri vzvratni vožnji, celo sedeže znamke Recaro ponujajo! V testni pa smo se morali zadovoljiti s 16-palčnimi aluminijastimi platišči, tempomatom, potovalnim računalnikom, še ročna klimatska naprava spada med dodatno opremo, da o pomanjkanju parkirnih tipal sploh ne govorimo! Denar je sveta vladar, zato svetujemo, da pred nakupom temeljito pogledate na spisek osnovne opreme, potem pa obkljukate še najnujnejše stvari s spiska dodatne opreme.

No, da nas pri Oplu vendarle niso prepeljali žejnih čez vodo, priča tehnika. Nova Corsa je brez dvoma korak naprej, pa naj bo govor o podvozju, volanskem mehanizmu ali motorju. Podvozje so temeljito obdelali, saj je težišče za pet milimetrov nižje, prednje vpetje ima novi pesto in drugače izračunano geometrijo, na novo so uglasili tudi vzmeti in blažilnike. Nekaj sprememb je doživela tudi zadnja prema, saj se avtomobil ne nagiba toliko kot predhodnik, slaba lastnost teh sprememb pa je malce več živčnosti pri kratkih neravninah. Tudi elektronsko krmiljeni servovolan je doživel kar nekaj sprememb, recimo novo točko vpetja prenosa stika volana na zobato letev, hkrati pa ponujajo tudi funkcijo City, ki olajšuje vrtenje obroča v mestnih središčih ali prepolnih parkirnih prostorih.

Del zaslug za to ima popolnoma nova električna napeljava, ki peti generaciji omogoča izdatnejše in natančnejše povezave med različnimi sistemi. Zaradi nove geometrije vpetja prednjih (pogonskih) koles in prilagoditve servovolana je občutek za volanom načeloma dober, mogoče za bolj dinamičnega voznika z malce preveč umetnih občutkom, toda večina bo več kot zadovoljna. Podobno je z motorjem: 1,4-litrski turbomotor spada skoraj v vrh ponudbe, če ne štejemo večkrat pohvaljenega litrskega trivaljnika (z 90 ali 115 'konji), ki ga na žalost še nisem imel možnost preizkusiti. Motor prav rad pokaže največji navor 200 njutonmetrov pri nizkih 1.850 vrtljajih, ki se ne upehajo tudi pri vztrajanju pri plinu, čeprav za to ni nobene potrebe. Skupaj z ročnim šeststopenjskim menjalnikom, ki je podobno kot pri litrskem trivaljniku del serijske opreme, se prav odlično ujameta in poskrbita za nekaj dinamičnosti, ob zmerni vožnji pa tudi za uglajenost.

Poraba goriva na testu se je gibala med sedmimi in osmimi litri, šele z zelo zmerno vožnjo po cestnoprometnih predpisih in vklopljenim programom ECO je padla na 5,2 litra. Primerjalni podatki kažejo, da so (vsaj nekateri) primerljivi tekmeci poskočnejši in manj požrešni pri hitrih vsakodnevnih prometnih tokovih, ne nazadnje lahko pogledate test Škode Fabie 1.2 TSI v prejšnji številki. Veliko grajo bomo namenili tudi izboru zimskih gum, saj so Minerva Ice-Plus S110 glasne (na začetku smo visokofrekvenčno žvižganje pripisali pogonskemu sklopu, nato pa ugotovili, da so za ta hrup krive gume) in vsekakor premalo zmogljive, da bi se lahko enakovredno kosale z izboljšanim podvozjem in boljšim volanskim mehanizmom. Skratka: s slabimi gumami (le poglejte našo meritev zaviranja!) so se Oplovi inženirji in tehniki zaman trudili ...

Pri Oplu vztrajajo pri sistemu IntelliLink, ki sicer dovolj dobro opravlja funkcijo povezovalca med vašim pametnim telefonom in infozabavnim sistemom avtomobila (primeren tako za sisteme Android kot Apple iOS), vendar bo v prihodnosti le stežka kos vsem zahtevam. Sedempalčni za dotik občutljivi zaslon (dodatna oprema!) ni intuitiven niti preveč prilagodljiv, je pa pregleden in deluje dobro. Poleg možnosti prostoročnega telefoniranja omogoča še uporabo sistemov BringGO (prek aplikacije si s spletnih trgovin lahko prenesete recimo zemljevid), Stitcher (globalni servis za podajanje internetnega radia v živo oziroma radijskih vsebin z zamikom) in Tuneln (dostop do globalnega radijskega omrežja 70 tisoč postaj).

Bolj smo bili navdušeni nad instrumentno ploščo, ki med preglednima merilnikoma posreduje podatke o potovalnem računalniku in druga opozorila kar v slovenskem jeziku, malce manj posrečeno pa je upravljanje potovalnega računalnika, saj je treba vrteti stikalo oziroma pritiskati na gumb na levi obvolanski ročici. Sedeži so povprečni, pri izdelavi nismo imeli pripomb, sistemi pasivne varnosti so primerni avtomobilskemu razredu, so se pa potrudili pri namestitvi uporabnih pritrdišč ISOFIX. Bravo! Če ste se ob trojki pri skupni oceni zdrznili, lahko povemo, da bi Opel Corsa z novim litrskim motorjem, radodarnejšo opremo in boljšimi gumami najbrž prilezla tudi do štirice.

bese­di­lo: Aljoša Mrak

Osnovni podatki
Prodaja: Opel Southeast Europe d.o.o.
Cena osnovnega modela: 10.090 €
Cena testnega modela: 14.240 €
Moč: 74kW (100 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,0 s
Največja hitrost: 185 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,3l/100km
Menjava olja vsakih 30.000 km
Servisni pregled na 30.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 621 €
Gorivo: 10.079 €
Gume (1) 974 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 4.460 €
Obvezno zavarovanje: 2.192 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 4.016 €
Skupaj 22.342 € (strošek na km: 0,22 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 72,5 × 82,6 mm – gibna prostornina 1.364 cm3 – kompresija 9,5 : 1 – največja moč 74 kW (100 KM) pri 3.500–6.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 16,5 m/s – specifična moč 54,3 kW/l (73,8 KM/l) – največji navor 200 Nm pri 1.850–3.500/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,82; II. 2,16; III. 1,48; IV. 1,07; V. 0,88; VI. 0,714 – diferencial 3,35 – platišča 6,5 J × 16 – gume 195/55 R 16, kotalni obseg 1,87 m.
Zmogljivost: največja hitrost 185 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,0 s – poraba goriva (ECE) 6,5/4,5/5,3 l/100 km, izpust CO2 123 g/km.
Voz in obese: kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,9 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.237 kg – dovoljena skupna masa 1.695 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.150 kg, brez zavore: 580 kg – dovoljena obremenitev strehe: 75 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.021 mm – širina 1.746 mm, z ogledali 1.944 mm – višina 1.481 mm – medosna razdalja 2.510 mm – kolotek spredaj 1.472 mm – zadaj 1.464 mm – rajdni krog 10,6 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 850–1.080 mm, zadaj 600–830 mm – širina spredaj 1.400 mm, zadaj 1.380 mm – višina nad glavo spredaj 940–1.000 mm, zadaj 940 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 510 mm, zadnji sedež 460 mm – prtljažnik 285–1.120 l – premer volanskega obroča 365 mm – posoda za gorivo 45 l.
Prtljažnik: 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 1 × kovček (85,5 l), 1 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l).
Serijska oprema: voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan – električni pomik šip spredaj – električno nastavljiva ogledala – radio s CD-predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – večopravilni volanski obroč – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – po višini nastavljiv voznikov sedež – deljiva zadnja klop – potovalni računalnik – tempomat.
Naše meritve
T = 12°C / p = 1.034 mbar / rel. vl. = 63 % / Gume: Minerva Ice-Plus S110 195/55/R 16 H / stanje kilometrskega števca: 1.164 km
Pospešek 0-100km: 10,9s
402m z mesta: 17,8s ( 135km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,5/14,3s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 14,4/22,5s (V./VI.)
Največja hitrost: 185km/h (VI.)
poraba na testu: 7,4 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,2 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 80,3m
Zavorna pot pri 100km/h: 44,2m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 60dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 55dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 59dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 64dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 62dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 61dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 60dB
Trušč v prostem teku: 40dB
Ocena skupaj (294/420)
  • Pri mehaniki, čeprav nismo imeli na testu najnovejšega litrskega motorja, ni bilo večjih pripomb, smo pa pogrešali nekaj več opreme. Zato velja biti pozoren, kaj dobite v osnovnih paketih.

  • Zunanjost (13/15)

    Mešanica med ostrimi potezami (svetila, maska) in oglato karoserijo.

  • Notranjost (82/140)

    Velikost prtljažnika žal ne dohaja prostornosti potniške kabine, nekaj točk izgubi pri ergonomiji (upravljanje potovalnega računalnika), nekaj zaradi slabše opremljenosti.

  • Motor, menjalnik (49 /40)

    Motor je dovolj poskočen in menjalnik natančen, da ju boste sčasoma kljub majhnim pripombam vzljubili, podvozje je trše kot pri predhodniku, volanski sistem pa skoraj preveč umeten.

  • Vozne lastnosti (54 /95)

    Lega na cesti je predvidljiva, čeprav so daleč najšibkejša točka na avtomobilu zimske gume Minerva.

  • Zmogljivost (23/35)

    Zmogljivosti so sicer povsem zadovoljive, čeprav so nekateri primerljivi tekmeci (glej Škoda Fabia 1.2 TSI v prejšnji številki) boljši.

  • Varnost (33/45)

    Teoretično lahko pri novi Corsi dobite veliko varnostne opreme (aktivna varnost), vendar je testni avtomobil ni imel. Morali boste doplačati za boljši paket ali se malce razgledati po dodatni opremi.

  • Gospodarnost (40/50)

    Poraba goriva je lahko prijazno nizka (normni krog) ali, če lovite prometne tokove, višja kot pri tekmecih, garancija je povprečna, pohvalimo pa dobro ceno osnovnega modela.

AM ocena: 3/5

Užitek v vožnji: 2/5

Hvalimo in grajamo
bolj zrel videz
informacijsko-zabavni sistem v slovenščini
pritrdišča ISOFIX
poskočnost motorja
šeststopenjski menjalnik
funkcija City pri servovolanu
nima parkirnih tipal
nima samodejnega preklopa med dnevnimi lučmi in nočno osvetlitvijo
poraba goriva pri normalni vožnji
ima le ročno klimatsko napravo (dodatna oprema!)
slabe zimske gume Minerva Ice-Plus S110