Test: Peugeot 208 1.4 VTi 95 Allure (5 vrat)

Nekateri avtomobili se začnejo prodajati – tudi na slovenskem trgu – brez pretiranega pompa, skoraj neopazno. Ko ga vidiš na cesti, si presenečen, da se že prodaja. Spet drugi pa se napovedujejo na dolgo in široko, z veliko pompa.

Med zadnje zagotovo lahko uvrstimo Peugeota 208. Že skoraj vse leto beremo in poslušamo o njem, nekateri so ga že vnaprej hvalili, drugi grajali. Zdaj je končno tu. Ker pri Peugeotu vztrajno trdijo, da želijo z njim na pota stare slave (P 205, 206 in 207) in hkrati spet pridobiti tudi voznice nežnejšega spola, se nehote vprašam: je moškim potemtakem lahko všeč?

Čeprav Peugeot 208 ohranja platformo predhodnika, je končni izdelek pravzaprav povsem nov avtomobil, ki si zasluži svojo oceno in se zato ne more in ne sme mešati, v njegovem primeru, s Peugeotom 207. Novinec je, pa naj je namenjen ženskam ali moškim, prijetnejših potez, krasijo ga precej bolj ukrivljene (tudi nežnejše) linije. Morda bo to koga odbilo, a po drugi strani je bil to edini izhod, da z drugačnim oblikovnim pristopom sploh narediš nov avtomobil.

In izdelek se zdi posrečen. Zlasti zadek z novimi in všečnimi lučmi, pa tudi oblikovno ne razočara. Če imamo v mislih, da je novinec od predhodnika manjši, kar je pri novih modelih že skoraj redkost, in da v notranjosti ponuja več prostora, lahko Peugeotu le čestitamo. Navsezadnje je avtomobil namenjen predvsem vožnji v mestni gneči, tudi po ozkih, mestnih ulicah, in če imam v mislih ženske voznice, si, ko gre na tesno, zagotovo želijo ožjega. Avtomobil, seveda.

Največji prihranek pri dolžini so Peugeotovi inženirji ustvarili na prednjem delu avtomobila. Nos je tako resnično kratek, močno zaobljen, in čeprav je za moški okus morda prekratek in preveč stlačen, je vseeno dovolj všečen, da se elegantno sklada s preostalo obliko avtomobila.

Povsem novo poglavje je tudi notranjost avtomobila. Najprej preseneti majhen volanski obroč. Okej, v moje roke se še nekako poda, a ne znam si zamisliti 150-kilogramskega hrusta z velikima šapama, kako se poigrava z zanj miniaturnim volančkom. Ko si poskušam nekako nastaviti volanski obroč, naletim na novo težavo. Ironija je v tem, da so novo postavitev merilnikov na vrh armaturne plošče pri Peugeotu označili kot novost oziroma revolucijo, ki naj bi zagotavljala varnejšo vožnjo zaradi lažjega pogleda na merilnike.

Meni pa volanski obroč prekriva spodnji del instrumentne plošče. In kaj zdaj, naj volan spustim niže, zato da bom videl na merilnike, ali naj ga vendarle postavim tako, da si bom pripravil optimalen položaj za udobno in varno vožnjo? Morda je krivo dejstvo, da sem višji od 180 centimetrov, in morda nisem pravi voznik za 208. Itak, če si v njem želijo tudi ženske voznice, jih višjih od mene ne bo veliko.

Vse drugo v notranjosti se zdi dobro. Stikala so tam, kjer jih voznik pričakuje, seveda tista, ki so sploh še ostala. Zaradi sedempalčnega osrednjega zaslona, ki se upravlja na dotik, so namreč iz avtomobila 'izginili' številni gumbi za upravljanje radia, navigacije in druge multimedije, vključno s potovalnim računalnikom, in še kaj bi se našlo. Tako na začetku potrebuješ nekaj uvajalnega oziroma prilagoditvenega časa, a ko se navadiš, se zadeva zdi smiselna in zanimiva, le tega, da ni več gumbov za posamezne shranjene radijske postaje, se še ne morem privaditi.

V Peugeotu 208 se dobro sedi. Poleg dovolj velikega hrbtnega naslonjala je dovolj bočne opore. Tudi vzdolžnega sedežnega pomika je dovolj, a saj veste, na račun višje postavljenih merilnikov so za zagotovitev idealnega položaja za vožnjo potrebni kompromisi.

Saj res, vožnja. Testni Peugeot 208 je bil opremljen z 1,4-litrskim bencinskim motorjem. Ta pri 6.000 motornih vrtljajih v uporabo ponudi 70 kW oziroma 95 'konj'. Ne bom rekel, da je to malo, a pri dokaj skromnem navoru (135 Nm) je za odločnejšo vožnjo potrebno odločno priganjanje. In prestavljanje.

Zadnje pa je klasično peugetovsko, kar pomeni, da je prestavna ročica še vedno premalo natančna, da so pomiki ročice predolgi in da se pri prestavljanju v vzvratno prestavo ta rada zatakne. In če imaš dolge roke, te zmoti sredinski naslon, v katerega se zaletavaš s komolcem, ko je dvignjen, ko pa je spuščen, zaradi samo ene lege moti pot roke k prestavni ročici.

Zato temu Peugeotu najbolj ustreza (vozniku pa prav tako) lahkotno umirjena vožnja, brez hitenja in priganjanja, morda z uživanjem v glasbi, ki jo zagotavlja kakovosten radijski sprejemnik oziroma multimedijska enota, na katero lahko, kar prek dveh USB-vtičnic, priključimo zunanje MP3-predvajalnike. Se mi samo zdi, ali je mogoče v zadnjem zapisu prepoznati žensko voznico?

Besedilo: Sebastjan Plevnjak, foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Peugeot Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 10.190 €
Cena testnega modela: 16.460 €
Moč: 70kW (95 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,9 s
Največja hitrost: 188 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,5l/100km
Garancija: 2 leti splošne in mobilne garancije, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje. Predvideni redni servisi: Servisni interval na 30.000 km.
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 603 €
Gorivo: 10.763 €
Gume (1) 858 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 10.302 €
Obvezno zavarovanje: 2.040 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 3.990 €
Skupaj 28.556 € (strošek na km: 0,29 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 77 × 75 mm – gibna prostornina 1.397 cm³ – kompresija 11,0 : 1 – največja moč 70 kW (95 KM) pri 6.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 15,0 m/s – specifična moč 50,1 kW/l (68,1 KM/l) – največji navor 136 Nm pri 4.000/min – 2 odmični gredi v glavi (veriga) – po 4 ventili na valj.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,42; II. 1,81; III. 1,28; IV. 0,98; V. 0,77 – diferencial 4,54 – platišča 6 J × 16 – gume 195/55 R 16, kotalni obseg 1,87 m.
Zmogljivost: največja hitrost 188 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,7 s – poraba goriva (ECE) 7,5/4,5/5,6 l/100 km, izpust CO2 129 g/km.
Voz in obese: kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, hidravlični servo, 2,9 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.070 kg – dovoljena skupna masa 1.590 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.500 kg, brez zavore: 500 kg – dovoljena obremenitev strehe: 60 kg.
Zunanje mere: širina vozila 1.739 mm – širina vozila z ogledali 2.004 mm – kolotek spredaj 1.475 mm – zadaj 1.471 mm – rajdni krog 10,4 m.
Notranje mere: širina spredaj 1.450 mm, zadaj 1.450 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnji sedež 460 mm – premer volanskega obroča 355 mm – posoda za gorivo 50 l.
Prtljažnik: Pros­to­rni­na prt­ljaž­ni­ka, iz­mer­je­na z AM stan­dard­nim kom­ple­tom 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 1 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l).
Serijska oprema: voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan – električni pomik šip spredaj – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – po višini nastavljiv voznikov sedež – deljiva zadnja klop – tempomat.
Naše meritve
T = 23 °C / p = 1.024 mbar / rel. vl. = 35 % / Gume: Michelin Energy Saver 195/55/R 16 H / stanje kilometrskega števca: 3.014 km
Pospešek 0-100km: 11,9s
402m z mesta: 18,0s ( 124km/h)
Prožnost 50-90km/h: 13,3s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 23,1s (V.)
Največja hitrost: 188km/h (V.)
Zavorna pot pri 130km/h: 71,1m
Zavorna pot pri 100km/h: 41,1 m
AM meja: 41m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 60dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 56dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 63dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 60dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 66dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 64dB
Trušč v prostem teku: 39dB
Ocena skupaj (318/420)
  • 208 vnaša v Peugeotovo prodajno paleto svežino, še toliko bolj, ko bodo na voljo tudi povsem novi, litrski motorji. Počutje v njem je dobro, vožnja pa preprosta. Oblika je všečna, verjamem, da dovolj, da bo prepričala tudi ženske populacije. Zaradi (pre)nežnega videza pa se bojim, da se mu bo odrekel marsikateri ‘nastopaški’ najstnik.

  • Zunanjost (12/15)

    Oblikovno všečen, čeprav z zelo kratkim in zaobljenim prednjim delom morda celo malce nenavaden. Zato pa toliko bolj navduši zadek.

  • Notranjost (101/140)

    Čeprav je od predhodnika manjši, ima v notranjosti več prostora, pa tudi ergonomija in počutje sta na visoki ravni.

  • Motor, menjalnik (51 /40)

    Od 1,4-litrskega motorja ne gre pričakovati čudežev, precej bolje se izkaže podvozje, slabše pa menjalnik. Volanski mehanizem je natančen, čeprav se je na majhen volan treba navaditi.

  • Vozne lastnosti (56 /95)

    Zadovoljiva in predvidljiva lega na cesti, povsem spodoben občutek pri zaviranju.

  • Zmogljivost (18/35)

    Na račun majhnega navora ne dopušča lenarjenja s prestavno ročico. Z njo pa veste, kako je!

  • Varnost (38/45)

    Ima vso osnovno varnostno opremo (šest varnostnih blazin, ESP …), izmerili smo tudi kratko zavorno pot.

  • Gospodarnost (42/50)

    Primerna cena, ki ob boljši izbrani opremljenosti premosorazmerno naraste, motorna izbira pa solidna, ki se ob umirjeni vožnji lahko izkaže z dokaj ugodno porabo bencina.

AM ocena: 4/5

Hvalimo in grajamo
skladnost oblike
zadek in oblika luči
notranja prostornost
sedeži
ergonomija
notranji ročaji za zapiranje vrat
kratek in zaobljen nos avtomobila
zapleten pogled na merilnike
premalo natančen menjalnik
nekatere funkcije oziroma aplikacije (Peugeot Connect Apps) pri nas niso na voljo
majhna posoda za gorivo