Test: Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi 180 EAT6 - Testi - Avto Magazin

Test: Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi 180 EAT6

Kmalu za Peugeotom 3008 je prenovo doživel Peugeot 5008, a je bil prehod pri njem precej bolj korenit. Peugeot 3008 je bil namreč že v prejšnji generaciji pravi križanec oziroma športni terenec, to pa je manj veljalo za Peugeota 5008, ki je imel izrazito enoprostorsko naravo.

Test: Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi 180 EAT6 (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
17. 2. 2018

Morda je ta razlika še ostala, čeprav so razlike v križanski obliki, ki se pri obeh avtomobilih začne razlikovati šele za stebričkom B, bolj zabrisane kot do zdaj. Peugeot 3008, ki je kot križanec že nastal, ima še naprej izrazito športno terensko naravo, pri Peugeotu 5008 pa lahko kljub novi križanski zasnovi prepoznamo precej več ostankov enoprostorske narave.

V primerjavi s Peugeotom 3008 ga je v dolžino za skoraj 20 centimetrov več, za 165 milimetrov pa je daljša tudi medosna razdalja, zato Peugeot 5008 vsekakor deluje precej večji in ima na cesti tudi bolj mogočen nastop. K temu gotovo pripomore podaljšan zadek z bolj ravnim zaključkom strehe in strmimi zadnjimi vrati, za katerimi se skriva tudi večji prtljažnik.

Ta z osnovnimi 780 litri ni le za uporabnih 260 litrov večji od prtljažnika v Peugeotu 3008 in povečljiv na solidnih 1.862 litrov z ravnim nakladalnim dnom, ampak se pod njegovim dnom skrivata tudi dodatna sedeža. Sedeža, ki sta na voljo za doplačilo, sicer ne ponujata toliko udobja, da bi lahko potniki na njiju presedeli dolga potovanja, a to niti ni njun namen, saj v tem primeru prostor v prtljažniku tako ali tako potrebujemo za prtljago. Za kratke poti pa sta precej uporabna, saj se tedaj potniki na drsni klopi druge sedežne vrste lahko tudi odpovedo določenemu udobju, in takšen kompromis je na krajših razdaljah povsem sprejemljiv.

Zlaganje zasilnih sedežev je precej preprosto, prav tako odstranjevanje iz avtomobila, če morebiti potrebujete dodatnih 78 litrov v njunih vdolbinah. Sedeža sta precej lahka in ju lahko brez težav prestavljate po garaži, snamete pa ju z uporabo le ene ročice in potegom iz ležišč. Tudi vstavljanje je lahko in hitro, saj sprednje ležišče zgolj poravnate z nosilcem v avtomobilu in sedež spustite v njegovo lego. Prtljažnik se lahko prav tako odpre s kretnjo noge pod zadkom, a žal delovanje ni brez muhavosti, zato boste pogosto prej obupali in ga odprli s kljuko.

S tem pa je očitnih razlik med Peugeotoma 5008 in 3008 pravzaprav konec, saj sta spredaj močno identična. To pomeni, da voznik tudi Peugeot 5008 upravlja v povsem digitalnem okolju i-Cockpit, ki je v nasprotju z nekaterimi drugimi Peugeotovimi modeli na voljo že v osnovni opremi. Volanski obroč je, seveda v skladu s Peugeotovo sodobno zasnovo, majhen in precej oglatih oblik, voznik pa čezenj gleda na digitalne merilnike, na katerih lahko izbere eno od nastavitev: 'klasične merilnike', navigacijo, podatke o avtomobilu, osnovne podatke in še kaj, saj je informacij, ki jih lahko prikažete na zaslonu, veliko. Grafika je kljub pestri izbiri in obilici podatkov zasnovana tako, da ne obremenjuje voznikove pozornosti, ki se brez težav posveča vožnji in dogajanju pred avtomobilom.

Morda še vedno velja, da se morate na novo ureditev z merilniki nad volanskim obročem navaditi, kar ne uspe vsakomur, a če zadenete pravo kombinacijo položaja sedenja in višine volanskega obroča, je zadeva udobna in pregledna, sukanje volana pa se zdi nekoliko bolj lahkotno, kot če bi bil ta nastavljen više.

Zaslon pred voznikom je torej zelo pregleden in intuitiven, to pa bi težko rekli za osrednji zaslon na armaturni plošči in upravljanje s pomočjo dotikov, ki v številnih primerih, čeprav je prehajanje med funkcijskimi sklopi urejeno prek 'glasbenih tipk' pod zaslonom, od voznika zahteva preveč pozornosti. Morebiti so v tem primeru oblikovalci vseeno šli korak predaleč, vendar pri tem Peugeot ne izstopa, saj enako velja za druge avtomobile s podobno ureditvijo. Vsekakor lahko marsikaj postorite s pomočjo bolj intuitivno urejenih stikal na volanskem obroču.

Za voznika in sovoznika je na sedežih – z možnostjo masaže – poskrbljeno za dovolj udobja in prostornosti, nič slabše pa ni na zadnji klopi, kjer se povečana medosna razdalja izrazi predvsem kot več prostora za kolena. Tudi splošni občutek prostornosti je nekoliko boljši kot v Peugeotu 3008, saj tudi ravna streha manj 'pritiska' na glave potnikov. V kabini je prav tako povsem dovolj odlagalnih vdolbin, vendar pri tem velja, da bi bila marsikatera lahko nekoliko večja ali lažje dostopna. Omejene mere pač izhajajo tudi iz dejstva, da so se oblikovalci v korist živahnih oblik odpovedali marsikateremu vidiku praktičnosti. Naj vam je oblikovna ureditev notranjosti všeč ali ne, v vsakem primeru vzbuja prijetne občutke, k dobremu počutju pa pripomore tudi zvočni sistem Focal.

Testni Peugeot 5008 je imel na koncu imena kratico GT, kar pomeni, da ga je kot športno različico poganjal najmočnejši dvolitrski turbodizelski štirivaljnik, ki je razvijal moč 180 'konjev' in deloval v kombinaciji s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom z dvema načinoma prestavljanja: navadnim in športnim. Zaradi njega bi lahko rekli, da ima avtomobil kar dvojno naravo. V 'normalnem' načinu deluje precej zadržano, voznika razvaja z lahkotnim volanom, potnike pa s prijetno mehkim vzmetenjem, tudi če nekoliko na račun voznih lastnosti. Ko pritisnete gumb 'sport' ob menjalniku, pa se mu narava precej spremeni, saj motor veliko bolj občutno pokaže svojih 180 'konjev', prestavljanje je hitrejše, volanski obroč bolj neposreden, podvozje pa tudi otrdi in omogoča bolj suvereno vožnjo skozi ovinke. Če vam to še vedno ni dovolj, lahko uporabite tudi prestavne ročice ob volanu.

Kljub solidnim zmogljivostim je poraba goriva precej ugodna, saj je testni Peugeot v prizanesljivih okoliščinah normnega kroga porabil le 5,3 litra dizla na 100 kilometrov, v vsakdanji rabi pa poraba tudi ni presegla 7,3 litra na 100 kilometrov.

Še nekaj besed o ceni. Za tako motoriziranega in opremljenega Peugeota 5008, ki v osnovi stane 37.588 evrov, kot testni primerek s precej dodatne opreme pa 44.008 evrov, bi težko rekli, da je poceni, čeprav ne odstopa od povprečja. Vsekakor lahko Peugeot 5008 v osnovni različici z odličnim turbobencinskim motorjem 1.2 PureTech kupite za veliko bolj ugodnih 22.798 evrov. Vožnja bo morda nekoliko bolj zmerna, opreme bo manj, vendar tudi takšen Peugeot 5008 ne bo nič manj praktičen, sploh če dodate še tretjo vrsto sedežev, ki vas bosta stala dodatnih 830 evrov. Ob nakupu Peugeota 5008 lahko dobite tudi precejšnji popust, a žal le, če se odločite za Peugeotovo financiranje. Enako velja tudi za pet let jamstva iz Peugeotovega Programa ugodnosti. Ali mu je to prav ali ne, se na koncu seveda odloči kupec.

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi 180 EAT6

Osnovni podatki

Prodaja: Peugeot Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 37.588 EUR €
Cena testnega modela: 44.008 EUR €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Moč: 133 kWkW (180 KM KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,8 s s
Največja hitrost: 208 km/h km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,3l/100km
Garancija: Dve leti splošnega jamstva brez omejitve kilometrov, 3 leta jamstva na lak, 12 let jamstva na prerjavenje, mobilna garancija.
Menjava olja vsakih 15.000 km ali 1 leto km

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 85 × 88 mm – gibna prostornina 1.997 cm3 – kompresija 16,7 : 1 – največja moč 133 kW (180 KM) pri 3.750/min – srednja hitrost bata pri največji moči 11,0 m/s – specifična moč 66,6 kW/l (90,6 KM/l) – največji navor 400 Nm pri 2.000/min – 2 odmični gredi v glavi (jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski samodejni menjalnik – prestavna razmerja n.p. – diferencial n.p. – platišča 8,0 J × 19 – gume 235/50 R 19 Y, kotalni obseg 2,16 m.
Zmogljivost: največja hitrost 208 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,1 s – povprečna poraba goriva (ECE) 4,8 l/100 km, izpust CO2 124 g/km.
Voz in obese: križanec – 5 vrat, 7 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vijačne vzmeti, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, električna ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,3 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.530 kg – dovoljena skupna masa 2.280 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.500 kg, brez zavore: n.p. – dovoljena obremenitev strehe: n.p.
Zunanje mere: dolžina 4.641 mm – širina 1.844 mm, z ogledali 2.098 mm – višina 1.646 mm – medosna razdalja 2.840 mm – kolotek spredaj 1.601 mm – zadaj 1.610 mm – rajdni krog 11,2 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 880–1.090 mm, sredina 680–920, zadaj 570–670 mm – širina spredaj 1.480 mm, sredina 1.510, zadaj 1.220 mm – višina nad glavo spredaj 870–940 mm, sredina 900, zadaj 890 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 520–580 mm, sredina 470, zadnji sedež 370 mm – prtljažnik 780–2.506 l – premer volanskega obroča 350 mm – posoda za gorivo 53 l.

Naše meritve

T = 11°C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 56 % / Gume: Continental Conti Sport Contact 5 235/50 R 19 Y / stanje kilometrskega števca: 9.527 km
Pospešek 0-100km: 9,8s
402m z mesta: 17,2s
Največja hitrost: 208km/h
poraba na testu: 7,3 l/100km
Poraba na normnem krogu: 5,3 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 68,9m
Zavorna pot pri 100km/h: 38,7m
AM meja: 40m
Ocena skupaj (351/420)
  • Peugeot 5008 GT je všečen avtomobil s solidnimi zmogljivostmi, udobjem in obliko, ki je kljub zasuku v križansko smer še vedno obdržal veliko praktičnih atributov limuzinskega kombija.

  • Zunanjost (14/15)

    Oblikovalcem je uspelo, da so oblikovno svežino in privlačnost Peugeota 3008 prenesli tudi na večji Peugeot 5008.

  • Notranjost (106/140)

    Peugeot 5008 je prostoren in praktičen avtomobil z imenitno oblikovano in udobno notranjostjo. Le privajanje Peugeotovi ureditvi i-Cockpit je lahko nekoliko daljše.

  • Motor, menjalnik (59 /40)

    Kombinacija zmogljivega turbodizla in samodejnega menjalnika ter nastavljivosti parametrov vožnje vozniku omogoča velik razpon med potrebami voženj po vsakdanjih opravkih in zabavo na vijugastih cestah.

  • Vozne lastnosti (60 /95)

    Čeprav je Peugeot 5008 velik križanec, so inženirji poskrbeli za dobro razmerje med voznimi lastnostmi in udobjem.

  • Zmogljivost (29/35)

    Zmogljivostim ne moremo ničesar očitati.

  • Varnost (41/45)

    Za varnost je dobro poskrbljeno z asistenčnimi sistemi in trdno zgradbo.

  • Gospodarnost (42/50)

    Poraba goriva je precej ugodna, garancije in cena pa so odvisne od načina financiranja.

AM ocena: 4/5
Užitek v vožnji: 3/5
Hvalimo in grajamo
oblika
vožnja in upravljanje
motor in menjalnik
prostornost in praktičnost
nezanesljivo upravljanje prtljažnika z gibom noge
i-Cockpit potrebuje precej privajanja

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri