Naturalizirani Španec

Seatov zastavonoša je zasnovan v Martorellu, a ga bodo na trg pošiljali naravnost iz Wolfsburga. Čeprav je tesno povezan s Škodo Kodiaqom in Volkswagnom Tiguanom Allspaceom, se s svojo edinstvenostjo hoče malce oddaljiti od koncernskih sorodnikov.

Po Ateci in Aroni je Seatova SUV-trilogija sklenjena s Tarracom. Ime so mu dodelili na osnovi spletne ankete, v kateri je več kot 140.000 ljudi glasovalo za to rimsko poimenovanje mesteca Tarragona v bližini Barcelone. To sicer kaže na poreklo znamke, a sorodstvene vezi segajo vse do mesta Wolfsburg, kjer na MQB-A platformi že nastajata Škoda Kodiaq in Volkswagen Tiguan Allspace. Zanimivo je, da je Tarraco nekoliko daljši od njiju, a je hkrati ožji in nižji.

Pravzaprav v živo niti ne deluje tako ogromen, kot prikazujejo številke (4.735 x 1.839 x 1.658 cm). Morda zato, ker je oblikovno precej razgiban in manj škatlast kot preostala dva sorodnika. Atraktivna kromirana maska, ki morda celo nakazuje bodoče Seatove oblikovalske smernice, se lepo poveže z LED-žarometi, ki oddajajo zanimiv svetlobni podpis, smerniki pa se prižigajo v dinamičnem zaporedju.

Omenjene zunanje mere pridejo do izraza šele, ko se usedemo v prostorsko razkošno kabino, ki omogoča klasično petsedežno konfiguracijo s 760 litri prtljažnega prostora, ali opcijsko 7-sedežno, pri kateri nam ostane 230 litrov prostora v prtljažniku. V tem primeru na zadnjih sedežih ne pričakujte ravno kraljevega razkošja, a bo za manjše otroke na krajših razdaljah prostora čisto dovolj.

Voznikov delovni prostor je tipično seatovski. Sama arhitektura notranjosti ni tako razgibana, kot je zunanjost, a pri Seatu to kompenzirajo z zanimivimi barvnimi odtenki in izbranimi materiali. Večino površin v voznikovem vidnem polju tvori mehka plastika v kombinaciji z usnjem, medtem ko je ergonomija, po tradiciji koncerna VW, na precej visokem nivoju. Tudi trendu digitalizacije ni ušel: 10,2-palčni digitalni merilniki so lepo berljivi in ponujajo možnost individualizacije, za zabavno-informacijske vsebine pa skrbi 8-palčni osrednji zaslon, ki je občutljiv na dotik, zna pa tudi reagirati na nekatere ročne geste. Operacijski sistem, ki teče v ozadju, je enak tistemu v Škodi in Volkswagnu, a so izbirniki bolj lični, barviti in pregledni. Seveda, Seat ponuja tudi polno podporo telefonom, ki delujejo na platformah Android in iOS.

Kot je pričakovati od zastavonoše, je Tarraco opremljen z vsemi varnostnimi ter pomožnimi asistenti, ki omogočajo varno, udobno in brezskrbno vožnjo. Med drugim velja izpostaviti dobro delovanje kombinacije radarskega tempomata in pripomočka za ohranjanje vozila v voznem pasu. Odzivnost tempomata je mogoče nastaviti v izbirniku voznih programov, kjer lahko prilagajamo tudi preostale parametre, kot so odzivnost motorja in krmiljenja ter trdota blažilnikov.

Ker je bil testiranec opremljen z najmočnejšim, turbodizelskim štirivaljnikom s 190 'konji', mu družbo v pogonskem skupku tehnike avtomatsko delata štirikolesni pogon 4Drive in 7-stopenjski dvosklopčni menjalnik DSG. Kombinacija za zahtevne uporabnike se izkaže za dobro in prepričljivo v vseh pogledih. Uravnoteženo podvozje, zanesljiv pogon in udobno vzmetenje narekujejo sicer umirjen tempo, ki mu menjalnik dobro sledi z nezaznavnimi prenosi, a se zna Tarraco tudi malce razjeziti. Športni vozni profil mu vnese malce dinamike, blažilniki otrdijo ravno toliko, da voznik 'začuti' avto, potnikom pa med ovinki ne postane slabo zaradi nagibanja karoserije. Kot smo pri turbodizelskih motorjih koncerna VW že vajeni, vas ob nežni desni nogi znajo tudi nagraditi z nizko porabo: Tarraco je na našem normnem krogu porabil vsega 5,7 litra na 100 kilometrov, pa tudi drugače, ob koncu testa, se poraba ni dosti povečala.

Ne le pri porabi, Seatova ekonomičnost se pokaže tudi pri cenah. Okej, zahtevne kupce, ki si želijo takega Tarraca, kot je testni, bo dočakala precej visoka cena. A z malce racionalnosti pri nakupu lahko dobite dobro ponudbo. Recimo, cene za 150 'konjskega' turbodizla se začnejo pri dobrih 30 tisočakih, a že v osnovi tu dobite bombončke, kot so sistem za ohranjanje vozila v voznem pasu, pametni ključ, parkirna tipala, zaznavo pešcev in kolesarjev itd.

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena testnega modela: 46.602 EUR  €
Cena osnovnega modela s popusti: 39.464 EUR €
Cena testnega modela s popusti: 46.602 EUR  €
Moč: 140kW (190 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,3 s s
Največja hitrost: 210 km/h km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,7 l/100 kml/100km
Garancija: 2 leti splošne garancije brez omejitve kilometrov, podaljšano jamstvo na 4 leta z omejitvijo na 160.000 km, neomejena mobilna garancija, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje. 
Servisni pregled na 30.000 km / 12
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 1.150 €
Gorivo: 6.925 €
Gume (1) 1.428 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 31.541 €
Obvezno zavarovanje: 1.600 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 8.095 €
Skupaj 739 € (strošek na km: 0,51 EUR €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 81 × 95,5 mm – gibna prostornina 1.968 cm3 – kompresija 15,5 : 1 – največja moč 140 kW (190 KM) pri 3.500–4.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 11,1 m/s – specifična moč 55,9 kW/l (76,0 KM/l) – največji navor 400 Nm pri 1.750–3.250/min – 2 odmični gredi v glavi (veriga) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 7-stopenjski menjalnik DSG – prestavna razmerja I. 3,562; II. 2,526; III. 1,586; IV. 0,938; V. 0,722; VI. 0,688; VII. 0,574 – diferencial 4,733 – platišča 9 J × 20 – gume 235/45 R 20 V, kotalni obseg 2,17 m.
Zmogljivost: največja hitrost 210 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,0 s – povprečna poraba goriva (ECE) 5,6 l/100 km, izpust CO2 147 g/km. Mere:
Voz in obese: križanec – 5 vrat – 7 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, zračne vzmeti, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, zračne vzmeti, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, električna ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,1 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.845 kg – dovoljena skupna masa 2.550 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 2.300 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: n.p..
Zunanje mere: dolžina 4.735 mm – širina 1.839 mm, z ogledali 2.140 mm – višina 1.658 mm – medosna razdalja 2.790 mm – kolotek spredaj 1.585 – zadaj 1.574 – rajdni krog 11,9 m.
Notranje mere: vzdolžnica: spredaj 880–1.100 mm, sredi 670–900, zadaj 570–700 mm – širina: spredaj 1.530 mm, sredi 1.520 mm, zadaj 1.290 mm – višina nad glavo: spredaj 910–990 mm, sredina 930, zadaj 860 mm – dolžina sedalnega dela: prednji sedež 500 mm, srednji sedež 480 mm, zadnji sedež 360 mm – premer volanskega obroča 365 mm – posoda za gorivo 60 l. 
Prtljažnik: prtljažnik 230/700 l
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 22°C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / Gume: Pirelli Scorpio 235/45 R 20 V / stanje kilometrskega števca: 1.874 km 
Pospešek 0-100km: 10,3s
402m z mesta: 16,9s ( 132km/h)
Največja hitrost: 210km/h
Poraba goriva na normnem krogu: 5,7 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 65m
Zavorna pot pri 100km/h: 36,1m
AM meja: 40,0m
Trušč pri 90km/h 59dB
Trušč pri 130km/h 65dB
Ocena skupaj (464/600)
  • Še do nedavnega, Seat ni imel nobenega predstavnika v segmentu križancev, zdaj pa resno meša štrene s kar tremi. Tarraco hoče biti karakterno drugačen od koncernskih bratov, a se vseeno rad pohvali z nemško tehniko. Še najbolj prepriča s svojo prostornostjo, materiali, udobno vožnjo in širokim naborom opreme. 

  • Kabina in prtljažnik (92/110)

    Oblikovno zadržana notranjost, a sta zato prostornost in uporabnost na zelo visoki ravni. 

  • Udobje (89 /115)

    Dobra ergonomija in kvalitetni materiali skrbijo za prijetno počutje v kabini. 

  • Pogonski sklop (58 /80)

    Preverjena mehanizacija, ki pri tovrstnih avtih še zmeraj velja za optimalno izbiro.

  • Vozne lastnosti (77 /100)

    Dolga medosna razdalja, oddaljenost od tal in prilagodljivo blaženje poskrbijo za udobno vožnjo.

  • Varnost (92/115)

    Tarraco je z lahkoto odnesel pet zvezdic na NCAP testih in ob tem ponuja še širok nabor varnostno-asistenčnih sistemov.

  • Ekonomičnost in okolje (56 /80)

    Nizka poraba, dobra cenovna umestitev in dokaj majhna izguba vrednosti. Tarraco tu nima večjih težav.

AM ocena: 4/5

Hvalimo in grajamo
Prostornost
Uporabnost prtljažnika pri podrtih sedežih
Vmesnik multimedijskega sistema
Digitalni merilniki
Pogonska tehnika
Oblikovno pusta notranjost
Pogojno uporabna sedeža v zadnji vrsti