Test: Škoda Superb 2.0 TDI (140 kW) DSG L&K

13. 1. 2016
Deli

Prva generacija Škodinega Superba je navduševala s prostornostjo in ceno – pa nič kaj veliko več kot tem. Zdaj je drugače.

Pri predhodniku smo se tu in tam pritožili nad materiali, predvsem pa nad oblikovanjem, tako zunaj kot znotraj, ter pomanjkanjem najnovejših tehničnih sladkorčkov, seveda. Imeli smo občutek, da so v koncernu Superba namenoma krepko osiromašili in pogršali, da ne bi hodil v zelje konkurenčnim avtomobilom drugih koncernskih znamk. Pri novi generaciji tega občutka ni. Prej nasprotno, že navzven je Superb sodobno oblikovan, tale limuzinski hoče biti s svojimi potezami strehe in zadka skorajda štirivratni kupe. Navznoter je seveda drugačen od Passata, ki mu je v koncernu še najbližji, a ne več s takšno razliko kot nekdaj – je pa res, da tudi cenovna razlika ni več tako velika. Toda o tem malo pozneje. Glavni adut prejšnje generacije Superba, torej notranja prostornost, ostaja.

Zadaj je prostora res ogromno, dovolj, da za spredaj sedečim dvometrašem mirno sedi še en odrasel potnik. Tudi sedeža sta zadaj udobna, spodnji rob stekla v vratih je dovolj nizek, da se otroci ne pritožujejo, in ker je zadaj mogoče ločeno nastavljati temperaturo, skoraj ni možnosti, da bi se potnika zadaj pritoževala. Morda, če zadaj natlačite tri, a tisti na sredini med obema sedežem (ja, zadaj so trije pasovi in vzglavniki, a v resnici dva udobna sedeža in malo oblazinjenega prostora med njima) pač ne bo vesel. Veliko bolje je, da sta zadaj dva, ki uživata v merskem razkošju in udobju. Spredaj smo si, kadar so bili za volanom višerasli vozniki, želeli predvsem, da bi bilo mogoče voznikov sedež spustiti nekoliko bolj, kot dovoljuje najnižja višinska nastavitev. Ker je imel testni Superb veliko stekleno strešno okno, je prostora za glavo lahko hitro komajda dovolj. Vse drugo je vzorno, od nastavitev sedeža in volana do položaja za njim.

Dovolj je tudi odlagalnih površin (te so, ko gre za zaprte predale, tudi hlajene), voznika pa ob usnju na sedežih ne razveseli le njihovo gretje, ampak to, da so tudi ventilirani. In to v vročini pride še kako prav. Ena od strani novega Superba, ki je v primerjavi s predhodnikom najbolj napredovala, je infozabavni sistem. Zaslon je odličen, upravljanje intuitivno, funkcij je res ogromno. Povezava z mobilnikom deluje brez težav, enako velja za predvajanje glasbe z njega, to po je mogoče shraniti tudi na SD-kartico – prostor za drugo pa je namenjen zemljevidom za navigacijo, ki so shranjeni na njej. Tudi ta deluje odlično: hitro in z dobrim iskanjem. Seveda tu ne boste našli vnosa cilja prek splošnega iskanja ali vnosa s pisanjem.

Vseeno, boljšo boste našli le v veliko dražjih avtomobilih. Testni Superb je bil bogat tudi s sistemi, namenjenimi pomoči vozniku. Izstopa sistem za preprečitev neželene zapustitve varnostnega pasu (Lane Assist, po domače), ki ne prepozna le črt na vozišču, ampak se znajde tudi, če je teh več ali jih sploh ni. Ob delih na cesti si zna pomagati tudi z nizkimi kovinskimi ograjami ali razmejilnimi robniki, ne zmede ga niti, da so prisotne tudi stare, bele oznake. Njegovo občutljivost je mogoče nastaviti in avto zlahka drži v sredini voznega pasu in ne reagira šele, ko bi se ta povsem približal črti – le za volan je treba držati, sicer po dobrih desetih sekundah voznika opomni, da vendarle ni namenjen avtonomni vožnji. Podobno hvalo lahko namenimo njegovi povezavi s tipalom mrtvih kotov. Če voznik namreč poskuša menjati pas proti vozilu, ki se skriva v mrtvem kotu (oziroma bi to lahko povzročilo trčenje), ga na to ne opozori le s signalom v zunanjem vzvratnem ogledalu.

Najprej nežno, nato pa občutneje preprečuje sukanje volana v želeno smer, če voznik vztraja, poskusi še s tresenjem volana. Hvalo lahko namenimo tudi radarskemu tempomatu, ki je ravno pravšnje občutljivosti, da ga ne motijo vozila na sosednjem pasu avtoceste, a zna hkrati ujeti hitrost vozila na levem pasu, če bi ga zaradi previsoko nastavljene hitrosti prehiteli po desni. Ob tem je lahko, če voznik to želi, odločen tako pri zaviranju kot pri pospeševanju ali pa deluje nežneje in bolj varčno. Seveda zna Superba tudi popolnoma ustaviti in samodejno speljati. Ko smo pri varčnosti: dvolitrski TDI sveže generacije zmore 190 'konjev', a se je poraba na našem normnem krogu kljub temu ustavila pri (glede na velikost avta) ugodnih 5,2 litra, testna pa je bila ob veliko hitrih avtocestnih kilometrih le za dober liter višja. Pohvalno.

Ob varčnosti je TDI tudi (komajda) še dovolj dobro zvočno izoliran, njegova povezava s šeststopenjskim dvosklopčnim menjalnikom pa je dovolj spretna, da prikrije rahlo zadihanost v najnižjih vrtljajih. DSG zna biti hiter, če je treba, in uglajen, ko so pritiski na plin nežni. Le če je si­stem za izbiro voznega profila nastavljen na eko vožnjo, lahko, če se voznik vmes premisli in zahteva hitre reakcije, reagira prepočasi. Dokler Superbov voznik izbere vozni profil Comfort, je to resnično udoben avto. V notranjost se prebijejo le redke neravnine in tu in tam voznik pomisli celo, da ima zračno vzmetenje. Seveda je 'kazen' nekoliko večje nagibanje v ovinkih, a vsaj na avtocesti mehka nastavitev podvozja ne povzroča neželenih nihanj.

Na navadnih cestah bo pač treba biti malce bolj umirjen ali pa izbrati dinamični način, ki Superba opazno otrdi in poskrbi za več užitka med ovinki, seveda na račun udobja. A upamo si staviti, da bo velika večina lastnikov izbrala udobni način in nato ne bo več spreminjala nastavitev. Na začetku smo omenili, da je bila prednost starega Superba tudi nizka cena. Novi se, vsaj ko govorimo o bolje opremljenih različicah, s tem ne more več tako zelo hvaliti. Podobno opremljen in motoriziran kot (sicer prostorsko zadaj opazno manjši) Passat je od njega cenejši le za okoli dva tisočaka – in ob tem ima Passat popolnoma digitalne merilnike, ki jih v Superbu ni mogoče dobiti. Podobno je tudi glede na nekatere druge tekmece in jasno je, da Škoda noče biti več 'ta poceni znamka' koncerna VAG. Tako je končna ocena takšnega Superba predvsem odgovor na vprašanje, koliko je vredna značka na njegovem nosu v primerjavi s konkurenco in koliko na ta odgovor vpliva njegova prostornost. Če cenite predvsem količino opreme in kakovost tehnike, je Superb odlična izbira, v gostilniških debatah pa lahko majhna cenovna razlika do znamk, ki so Slovencem usidrane v srcu, malce zaboli.

bese­di­lo: Dušan Lukič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 21.602 €
Cena testnega modela: 41.579 €
Moč: 140kW (190 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,4 s
Največja hitrost: 235 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,5l/100km
Garancija: 2 leti splošne garancije, 3., 4., 5. in 6. leto ali 200.000 km dodatno jamstvo (Škoda 6-letno jamstvo), 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje, neomejena mobilna garancija ob rednem servisiranju pri pooblaščenih serviserjih.
Menjava olja vsakih 15.000 km ali eno leto km
Servisni pregled na 15.000 km ali eno leto km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 2.944 €
Gorivo: 5.990 €
Gume (1) 1.850 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 13.580 €
Obvezno zavarovanje: 4.519 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 10.453 €
Skupaj 39.336 € (strošek na km: 0,39 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 81 × 95,5 mm – gibna prostornina 1.968 cm3 – kompresija 15,8 : 1 – največja moč 140 kW (190 KM) pri 3.500–4.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 12,7 m/s – specifična moč 71,1 kW/l (96,7 KM/l) – največji navor 400 Nm pri 1.750–3.250/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6- stopenjski robotizirani menjalnik z dvema sklopkama – prestavna razmerja I. 3,462; II. 1,905; III. 1,125; IV. 0,756; V. 0,763; VI. 0,622 – diferencial 4,375 (1.,2.,3.,4. prestava); 3,333 (5., 6., vzvratna prestava) – platišča 8,5 J × 19 – gume 235/40 R 19, kotalni obseg 2,02 m.
Zmogljivost: največja hitrost 235 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,7 s – poraba goriva (ECE) 5,4/4,0/4,5 l/100 km, izpust CO2 118 g/km.
Voz in obese: limuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,6 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.555 kg – dovoljena skupna masa 2.100 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 2.000 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: 100 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.861 mm – širina 1.864 mm, z ogledali 2.031 mm – višina 1.468 mm – medosna razdalja 2.841 mm – kolotek spredaj 1.584 mm – zadaj 1.572 mm – rajdni krog 11,1 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 890–1.130 mm, zadaj 720–960 mm – širina spredaj 1.490 mm, zadaj 1.490 mm – višina nad glavo spredaj 900–960 mm, zadaj 930 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 510 mm, zadnji sedež 470 mm – prtljažnik 625–1.760 l – premer volanskega obroča 375 mm – posoda za gorivo 66 l.
Prtljažnik: 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 1 × kovček (85,5 l), 2 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l).
Serijska oprema: voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan – samodejna klimatska naprava – električni pomik šip spredaj in zadaj – električno nastavljivi in ogrevani vzvratni ogledali – radio s CD-predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – večopravilni volanski obroč – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – tipalo za dež – po višini nastavljiv voznikov sedež – gretje sprednjih sedežev –deljiva zadnja klop – potovalni računalnik – tempomat.
Naše meritve
T = 19°C / p = 999 mbar / rel. vl. = 87 % / Gume: Pirelli Cinturato P7 235/40/R 19 W / stanje kilometrskega števca: 5.276 km
Pospešek 0-100km: 8,4s
402m z mesta: 16,1s ( 141km/h)
Prožnost 50-90km/h: Meritev s tovrstnim menjalnikom ni možna.s
Največja hitrost: 235km/h (VI.)
poraba na testu: 6,5 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,2 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 61,3m
Zavorna pot pri 100km/h: 36,2m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 61dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 57dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 67dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 74dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 69dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 63dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 59dB
Trušč v prostem teku: 39dB
Ocena skupaj (362/420)
  • Superb postaja vse bolj prestižen, in to se pozna tudi pri ceni. A če cenite obilico prostora in veliko opreme, bo za vas odlična izbira.

  • Zunanjost (14/15)

    V nasprotju s prejšnjim Superbom novi navdušuje tudi z obliko.

  • Notranjost (110/140)

    Prostornost na zadnjih sedežih je v tem razredu skoraj brez konkurence.

  • Motor, menjalnik (54 /40)

    Kombinacija zmogljivega turbodizla in dvosklopčne avtomatike je zelo dobra.

  • Vozne lastnosti (61 /95)

    Če si želite udobne vožnje, je Superb dobra izbira, nastavljivo blaženje pa pomeni, da se dokaj dobro znajde tudi med ovinki.

  • Zmogljivost (30/35)

    Dovolj varčen, ravno še dovolj tih turbodizel je več kot dovolj zmogljiv za suvereno premikanje Superba.

  • Varnost (42/45)

    Odličen radarski tempomat in Lane Assist, dober rezultat na poskusnih trkih, samodejno zaviranje: Superb je dobro opremljen z elektronskimi pomagali.

  • Gospodarnost (51/50)

    Superb ni več tako poceni, kot je bil nekoč, a je tudi avto, ki je po vseh lastnostih precej nad predhodnikom.

AM ocena: 5/5

Užitek v vožnji: 3/5

Hvalimo in grajamo
asistenčni sistemi
prostornost
poraba
oblika
malce preglasen motor
previsoko sedenje za višje voznike