Test: Subaru Trezia 1.3 Trend

5. 8. 2011 | Aljoša Mrak
Deli

Bolj zaupate ušesom ali prometni? Trezia se namreč kiti s Subarujevim znakom, občuti pa se kot Toyota.

Skupno sodelovanje Subaruja in Toyote seveda ni nič slabega, če bi le Subaru dal kaj več kot samo znak na nos avtomobila in volan ter napis na zadku. A Subaru je v avtomobilski industriji skromen igralec, zato si določene (majhne) avtomobile deli. Nekoč z Daihatsujem, danes s Toyoto. Novi 'partner' pa je velik korak naprej, o tem ni dvoma.

Zato se ne čudite, če si skupaj s prihajajočim kupejem na zadnji pogon deli ime Toyobaru. Čeprav je Trezia prav prijeten mestni avtomobilček, ki bi mu kot velik minus pripisali samo trdo vpeto zadnjo klop (namesto veliko bolj uporabne vzdolžno pomične), ni nič posebnega.

Saj se razumemo, ni Subaru. Nima samosvojega zvoka bokserskega motorja, nima štirikolesnega pogona, celo samodejnega menjalnika nima. Torej nima nič takega, kar bi ga podražilo, kar pa je spet dobro.

Izza volana boste hvaležni za bolj oglate poteze karoserije, za katere lahko kljub dejstvu, da nima parkirnih tipal, kmalu ugotovite prostorske okvire. Naključni opazovalci bodo najverjetneje najprej zaznali zanimivo vdeto meglenko in luč za vzvratno vožnjo, sopotnik pa zgolj en prednji brisalnik.

Še bolj pa vas bo navdušila uporabnost notranjosti, saj že tako velik prtljažnik (z dodatnim kletnim prostorom) v povečani različici ponuja povsem ravno dno. Sprememba prtljažnika se lahko opravi tudi z zadnje strani, saj sta v prtljažniku uporabni ročici, s katerima preklopimo zadnjo klop. Položaj za volanom dvojčice Toyote Verso S je dober, instrumentna plošča pregledna, celo na zadnji klopi je veliko prostora.

Glede varnosti lahko Trezio pohvalimo, saj ima štiri varnostne blazine, dve stranski zavesi in ESP, pri razvajanju pa smo pogrešali le parkirna tipala in odpiranje zadnjih šip s pomočjo elektrike. Aja, pa stikalo za prižiganje dnevnih luči bi lahko ponudili, saj ne stane več kot nekaj evrov. Prednja potnika bosta več kot zadovoljna s količino odlagalnih mest, le utori za pijačo bi lahko bili bliže zračniku, da bi poleti klimatska naprava ohlajala tekočino.

Žal so pri Subaruju (pravzaprav Toyoti) zelo nerodno postavili priključka za USB in AUX, saj se pri navad­nem ključku (na katerem imamo, recimo, naloženo glasbo) predalnik pred sovoznikom ne da do konca zapreti.

Toyotin 1,33-litrski motor smo že večkrat pohvalili, saj se je že zdavnaj izkazal v Yarisu in Urban Cruiserju. V kombinaciji s šeststopenjskim menjalnikom je prav krotek in prožen v nižjih vrtljajih, nič pa se ne upira tudi višjim. Šest stopenj prenosa pomeni, da se bo do vseh hitrostnih omejitev v Sloveniji premaknil brez oklevanja, edina pomanjkljivost je hrup nad 120 km/h, ko je šesta prestava prekratka in motor že preglasen.

A to je običajno črna pika vseh mestnih avtomobilov s prostorninsko manjšim motorjem, ki ni prisilno polnjen. Med vožnjo boste navdušeni nad okretnostjo, saj se v mesnih labirintih počuti bolj domače kot ptiček na drevesnih vejah, pri vožnji skozi ovinke pa je zgolj povprečen.

Toyobaru nima tekmecev le v japonskih avtomobilih (Jazz), ampak tudi v korejskih (ix20). Toda če se že na kakovost izdelave ne morejo opreti (Honda in Hyundai prav nič ne zaostajata za Toyoto), lahko računajo vsaj na Subarujev znak.

Biti vsaj malo drugačen v tem razredu enakih je namreč dober prodajni adut.

Besedilo: Aljoša Mrak, foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Interservice d.o.o.
Cena osnovnega modela: 16.790¸ €
Cena testnega modela: 16.790 €
Moč: 79kW (99 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,9 s
Največja hitrost: 170 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,7l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni- bencinski- nameščen spredaj prečno - gibna prostornina 1329 cm3 - največja moč 73 kW (99 KM) pri 6000/min - največji navor 125 Nm pri 4000/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik - gume 185/60 R 16 H (Dunlop SP Sport 2030)
Zmogljivost: največja hitrost 170 km/h - pospešek 0-100 km/h 13,1 s - poraba goriva (ECE) 6,8/4,8/5,5 l/100 km, izpust CO2 127 g/km
Voz in obese: kombilimuzina - 5 vrat - 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, dvojni prečni vodili, stabilizator, zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, telskopski blažilniki, stabilizator, - zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne - rajdni krog 9,8 m - posoda za gorivo 42 l.
Mase: prazno vozilo 1070 kg - dovoljena skupna masa 1520 kg
Zunanje mere: 3995 x 1695 x 1595 mm
Naše meritve
T = 26*C / p = 1032 mbar / rel.vl. = 22% / stanje kilometrskega števca: 3740 km
Pospešek 0-100km: 12,9s
402m z mesta: 18,7s ( 121km/h)
Prožnost 50-90km/h: 11,7/14,9s (4./5.)
Prožnost 80-120km/h: 16,4/21,0s (5./6.)
Največja hitrost: 170 km/hkm/h (5. in 6.)
Najmanjša poraba: 7,2l/100km
Najvišja poraba: 8,5l/100km
poraba na testu: 7,7 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,5m
AM meja: 42m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 50dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 52dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 54dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 54dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 64dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 63dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 60dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 68dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 66dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 65dB
Trušč v prostem teku: 38dB
Ocena skupaj (290/420)
  • Toyobaru je najboljša beseda, ki zelo na kratko pove, kaj pri tem avtomobilu dobite: Toyoto z dodatki Subaruja. To pa pomeni tudi malce višjo ceno in izvrstno kakovost izdelave.

  • Zunanjost (12/15)

    Na žalost premalo samosvoj, da bi Subaruja že od daleč ločili od Toyote.

  • Notranjost (83/140)

    Dobro opremljen, primerno uporaben, a le povprečno radodaren z dobrimi materiali.

  • Motor, menjalnik (41 /40)

    Dober motorček, čeprav karoserija okoli njega z leti raste; menjalnik ima prekratko šesto prestavo.

  • Vozne lastnosti (53 /95)

    Zaradi ravnih bokov je malo bolj občutljiv za stranski veter.

  • Zmogljivost (25/35)

    Presenetljivo poskočen in 'elastičen' motor za tako majhno prostornino.

  • Varnost (35/45)

    Pri trkih ni bojazni: Toyobaru je varna kočija.

  • Gospodarnost (41/50)

    Razmeroma drag, vendar skromen pri porabi in povprečen pri garanciji.

AM ocena: 3/5

Užitek v vožnji: 3/5

Hvalimo in grajamo
motor
menjalnik do 120 km/h
prtljažnik (pri preklopljeni zadnji klopi ravno dno)
odlagalna mesta za drobnarije
nima dnevnih luči
nima opozorila o prazni posodi za mokrenje šip
prekratka šesta prestava
postavitev izhodov za USB in AUX
utori za pijače so daleč od klime