Test: Suzuki Swift 1.0 Boosterjet SHVS Elegance

Ostaja majhen, ko drugi rastejo. Tako bi lahko napisali za novega Suzukija Swifta, ki v času, ko njegovi tekmeci s svojimi merami posegajo po višjih avtomobilskih razredih, ohranja pozitivne atribute majhnega mestnega avtomobila. Preskusili smo ga v različici Suzuki Swift 1.0 Boosterjet SHVS Elegance.

Test: Suzuki Swift 1.0 Boosterjet SHVS Elegance (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
23. 11. 2017

Zgornja trditev kljub temu ne pomeni, da ni zrasel, saj je v primerjavi s predhodnikom po zaslugi nove platforme dobil 20 milimetrov daljšo medosno razdaljo in 40 milimetrov več širine, kar se kaže predvsem v prostornosti sprednjih sedežev, kjer kljub majhnim zunanjim meram daje občutek precejšnje širine. Precej prostora je tudi na zadnji klopi, a se bodo na njej dobro počutili predvsem otroci, odrasli pa le na krajših poteh. V primerjavi s predhodnikom je večji tudi prtljažnik, ki pa ostaja 'klasično' povečljiv s stopničastim dnom, s prostornino 265 litrov ne dosega trenutnega povprečja, uporabnik pa se mora spoprijeti tudi z nakladalnim robom.

Voznik in sovoznik v vsakem primeru ne opazita, da je novi Swift tudi za dober centimeter krajši in za poldrugi centimeter nižji od predhodnika, kar se kaže predvsem v linijah karoserije, ki je, čeprav gre v bistvu za oblikovno predelavo predhodnika, postala nekako bolj elegantna, predvsem pa bolj živahna, saj je Swift v novi generaciji opustil precej resnosti svojega predhodnika, ki jo je na neki način prepustil Balenu.

Relativna prostornost je verjetno tudi posledica tega, da so projektanti kolesa potisnili povsem v vogale karoserije, kar se kaže tudi v voznih lastnostih Swifta, ki je do mestne vožnje prijazno okreten, hkrati pa tudi dovolj stabilen, da si lahko tudi na ovinkastih cestah dovolite precej svobode. Tu pride do izraza nova platforma, ki so ji s sodobnimi lahkimi in trdnimi materiali precej zmanjšali težo, hkrati pa je postala tudi dovolj toga, da Swifta drži v stiku s podlago. Ne škodi niti, da so konstruktorji izboljšali vpetje koles in delovanje volanskega mehanizma.

Nova platforma je prav tako prispevala k temu, da Suzuki Swift kljub velikostnemu prirastku z osnovno težo ne seže čez tono, zaradi česar lahko veliko živahnosti pokaže tudi litrski turbobencinski trivaljnik, ki dobro izkoristi svojih uradnih 110 'konjskih moči'. V Swiftu je deloval v kombinaciji natančnega 'zgolj' petstopenjskega menjalnika, ki je tudi dobro nastavljen, da skoraj nikoli ne občutite pomanjkanja navora.

Precej zaslug za dobre pospeške ima prav tako blagi hibrid, s katerim je bil opremljen testni Swift. V njegovem osrčju je integrirani starter generator, ki do hitrosti 15 kilometrov na uro zagotavlja funkcijo start/stop, gre pa za kombinacijo generatorja in elektromotorja za pomoč bencinskemu motorju. ISG v vlogi generatorja, v vsakem primeru z napetostjo 12 voltov, polni tako svinčevo baterijo, iz katere se napaja v vlogi zaganjalnika, kot tudi litij-ionsko baterijo pod voznikovim sedežem, iz katere črpa energijo, ko deluje v energijsko bolj zahtevni vlogi pomočnika bencinskemu motorju. Baterija se polni tudi med regenerativnim zaviranjem.

Pri Suzukiju so posebej poudarili, da je blagi hibrid namenjen le pomoči motorju in ne omogoča zgolj električne vožnje, prav tako pa se jim njegovih moči in navora ni zdelo vredno prišteti k moči in navoru bencinskega motorja. Med vožnjo ga kljub temu občutite, predvsem med pospeševanji, ko občutno pripomore k boljšim pospeškom na spodnjem območju motornih vrtljajev, preden začne svoje delo opravljati turbinski polnilnik, pod pogojem, seveda, da je v bateriji z razmeroma nizko kapaciteto dovolj elektrike.

Blagi hibrid lahko občutite, njegovo delovanje pa lahko vidite tudi na zaslončku med merilnikoma – ki sta sicer ostala povsem klasična – kjer lahko nastavite prikaz delovanja bencinskega in elektromotorja. Pri Suzukiju so sicer poskrbeli, da je prikaz na zaslončku precej pester, saj si lahko poleg običajnih podatkov nastavite tudi grafične prikaze razvoja moči in navora v bencinskem motorju, prečnega in vzdolžnega pospeška, ki deluje na vas, in še marsikaj. Upravljanje klimatske naprave je sicer ostalo na območju konvencionalnih stikal, zato pa so pri Suzukiju vse drugo – vsaj v bolje opremljenih različicah – združili na solidnem osrednjem sedempalčnem, za dotik občutljivem zaslon, prek katerega lahko upravljate radio, navigacijo in povezave s telefonom in aplikacijami. Upravljanje izčrpnega nabora varnostnih pripomočkov, med katere štejejo opozarjanje pred skrenitvijo z voznega pasu, opozarjanje pred vijuganjem po pasu, opozarjanje pred naletom in samodejno zaviranje v sili in še kaj, je kljub temu ostalo ločeno od osrednjega zaslona. Stikala so združena v dostopnem sklopu pod levim delom armaturne plošče, ki ga sicer ne vidite najbolje, a si z nekaj privajanja položaja posameznega stikala ni težko zapomniti.

Morda se bo ob vsem prizadevanju za prijetno in živahno obliko zdi nenavadno, da so armaturna plošča in ostali deli notranje opreme še vedno izdelani iz trde plastike, ki smo je pri Suzukijevih modelih sicer vajeni, a bi si mogoče kljub temu zaslužili nekaj dodatka mehkejše pene. Za vožnjo trda plastika sicer ni preveč moteča, sploh ob tem, da je končna izdelava avtomobila zelo dobra in nikoli iz vogalov ne zaslišite nobenega neprijetnega zvoka. Ga pa zato večkrat zaslišite skozi karoserijo, ki bi jo morebiti lahko nekoliko bolje izolirali pred grobimi zvoki s podvozja.

V nasprotju z Ignisom, ki smo ga preizkusili spomladi in je bil opremljen s sistemom za preprečevanje naleta na podlagi stereo kamere, ima Swift nekoliko drugačen sistem, ki deluje v kombinaciji video kamere in radarja. Poleg varovanja pred naletom in drugih varnostnih pripomočkov je Swift zato lahko opremljena tudi z aktivnim tempomatom, ki prede do izraza predvsem na avtocestah, na katerih se kljub majhnim meram zelo dobro počuti, saj tudi motor ne daje občutka, da bi se naprezal, seveda, če se vozite v okviru dovoljenih hitrosti. Nenaprezanje motorja se kaže tudi v porabi goriva, ki je na testu segla do znosnih 6,6 litra, normni krog pa je pokazal, da lahko Swift shaja tudi z ugodnih 4,5 litra bencina na 100 prevoženih kilometrov.

Kaj pa cena? Testni Suzuki Swift z litrskim trivaljnikom, blagim hibridom, najboljšo opremo Elegance in kovinsko rdečo barvo karoserije je stal 15.550 evrov, s čimer sicer ni najcenejši, a se tako opremljen lahko suvereno postavi ob bok tekmecem. V prav tako solidno opremljeni osnovni izvedbi je lahko precej cenejši, saj seže le za dobrih 350 evrov nad deset evrskih tisočakov. V tem primeru se morate sicer zadovoljiti z manj sodobnim in zmogljivim 1,2-litrskim štirivaljnikom, ki pa, kot smo lahko preverili v podobno težkem Suzukiju Ignisu, lahko tudi povsem dobro opravlja pogonske naloge.

besedilo: Matija Janežič
foto: Saša Kapetanovič

Preberite še:

Test: Suzuki Baleno 1.2 VVT Deluxe

Test: Suzuki Ignis 1.2 VVT 4WD Elegance

Test: Suzuki Swift 1.2 Deluxe (3 vrata)

Suzuki Swift 1.0 Boosterjet SHVS Elegance

Osnovni podatki

Prodaja: Magyar Suzuki Corporation ltd. Slovenia
Cena osnovnega modela: 10.350 €
Cena testnega modela: 15.550 €
Moč: 82kW (110 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,0 s
Največja hitrost: 195 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,5l/100km
Garancija: 3 leta oz. 100.000 km splošne garancije, 12 let jamstva na prerjavenje.
Sistematični pregled na Na 20.000 km ali enkrat na leto. km

Stroški (do 100.000km)

Redni servisi, delo, material: 723 €
Gorivo: 5.720 €
Gume (1) 963 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 5.359 €
Obvezno zavarovanje: 2.675 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 4.270 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Skupaj 19.710 € (strošek na km: 0,20 €)

Tehnični podatki

Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 73,0 × 79,5 mm – gibna prostornina 998 cm3 – kompresija 10 : 1 – največja moč 82 kW (110 KM) pri 5.500/min – srednja hitrost bata pri največji moči 14,6 m/s – specifična moč 82,2 kW/l (111,7 KM/l) – največji navor 170 Nm pri 2.000–3.500/min – 2 odmični gredi v glavi (jermen) – 4 ventili na valj – neposredni vbrizg goriva.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,545; II. 1,904; III. 1,233; IV. 0,885; V. 0,690;– diferencial 4,944 – platišča 7,0 J × 16 – gume 185/55 R 16 V, kotalni obseg 1,84 m.
Zmogljivost: največja hitrost 195 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,6 s – povprečna poraba goriva (ECE) 4,3 l/100 km, izpust CO2 97 g/km.
Voz in obese: kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vijačne vzmeti, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, stabilizator – zavo- re spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 3,1 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 875 kg – dovoljena skupna masa 1.380 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: n.p., brez zavore: n.p. – dovoljena obremenitev strehe: n.p.
Zunanje mere: Zunanje mere: dolžina 3.840 mm – širina 1.735 mm, z ogledali 1.870 mm – višina 1.495 mm – medosna razdalja 2.450 mm – kolotek spredaj 1.530 mm – zadaj 1.520 mm – rajdni krog 9,6 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 850–1.070 mm, zadaj 650–890 mm – širina spredaj 1.370 mm, zadaj 1.370 mm – višina nad glavo spredaj 950–1.020 mm, zadaj 930 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnji sedež 490 mm – prtljažnik 265–947 l – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 37 l.

Naše meritve

T = 27 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 57 % / Gume: Bridgestone Ecopia EP150 185/55 R 16 V / stanje kilometrskega števca: 2.997 km
Pospešek 0-100km: 10,0s
402m z mesta: 16,9s ( 135km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,9s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 13,3s (V.)
poraba na testu: 6,6 l/100km
Poraba na normnem krogu: 4,5 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 69,5m
Zavorna pot pri 100km/h: 33,1m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 62dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 66dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (318/420)
  • Suzuki Swift se od drugih majhnih mestnih avtomobilov loči predvsem po tem, da je eden redkih avtomobilov, ki so zares ostali majhni, saj marsikateri tekmec velikostno sega že v višje razrede. Zmogljivosti so solidne, oblika vas ne pusti ravnodušnega, približa pa se vam lahko tudi s ceno.

  • Zunanjost (14/15)

    Morda vam bo všeč ali pa ne, a Suzukiju Swiftu nikakor ne bi mogli očitati, da nima oblikovne svežine.

  • Notranjost (91/140)

    Spredaj je kljub majhnim meram avtomobila dovolj prostora, na zadnji klopi se bodo bolje počutili otroci, prtljažnik pa ne dosega povprečja. Opreme je precej, upravljanje dovolj intuitivno, nekoliko pa razočara trda plastika armaturne plošče.

  • Motor, menjalnik (46 /40)

    Motor, blagi hibrid in menjalnik omogočajo suverene pospeške, da se avtomobilu ni treba preveč naprezati, podvozje pa je povsem kos vsakršnim zahtevam. Lahko bi ga le nekoliko bolje zvočno izolirali, saj zvoki s podlage precej prodirajo v kabino.

  • Vozne lastnosti (60 /95)

    Majhne mere pridejo do izraza predvsem v mestnem prometu, kjer je Swift zelo okreten, solidno pa se znajde tudi na medkrajevnih cestah in avtocesti.

  • Zmogljivost (28/35)

    Suzuki Swift vam ne pusti občutka, da bi mu manjkalo moči. Lahko pokaže tudi precej šport ­nosti, ki gotovo ni na ravni Swifta Sport, ki ga kmalu pričakujemo, a vas ne pusti ravnodušne.

  • Varnost (38/45)

    Ko gre za varnost, je Suzuki Swift, vsaj v preizkušeni različici, zelo dobro opremljen.

  • Gospodarnost (41/50)

    Poraba goriva je v skladu s pričakovanji, garancije povprečne, cena pa nekje v razrednem povprečju.

AM ocena: 4/5
Užitek v vožnji: 3/5
Hvalimo in grajamo
motor in menjalnik
vožnja in upravljanje
oblika
prtljažnik
zvočna izolacija
plastika v notranjosti

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri