Test: Volvo V40 D4 A Summum

Že res, da so novi modeli oziroma nove generacije od predhodnih običajno drugačne, a novi Volvo V40 ima s predhodno generacijo, vsaj kar zadeva obliko, skupno le ime.

Novinec je dovolj ali pa povsem drugačen, da se ga na cesti preprosto ne da spregledati. In če mu malo laskam, se ga tudi ne sme. Izkušeno oko bi ga verjetno prepoznalo tudi, če na prednji maski ne bi nosil logotipa, saj ima nekaj skandinavskega, volvovskega v sebi tudi novi V40. A vseeno, oblikovno je dovolj drugačen, da ga ne moremo umestiti v že poznane Volvove oblikovne kalupe.

Z zvrhano mero oblikovne dinamike in svežine tale Volvo prepriča tudi zahtevnejše kupce, in čeprav je težko razpredati o avtomobilski lepoti, ga brez težav uvrščam v sam vrh. Preseneti z dolgim nosom, a ta je poleg oblike takšen z namenom: da je ob neljubem dogodku prijazen do pešcev in da jim v odkup ponudi celo varnostno blazino, ki je spravljena pod motornim pokrovom tik pod sprednjo šipo.

Morda je bočna linija oblikovno najbolj sveža. Prijetno dinamična, prav nič skandinavsko pusta. Žal pa na njen račun trpijo zadnja vrata. No, pravzaprav potniki, ki želijo sesti na zadnjo klop, saj so vrata zelo kratka, pomaknjena precej nazaj, poleg tega pa se tudi ne odpirajo prav na široko. Vse skupaj tako zahteva obilo spretnosti pri vstopu in še več pri izstopu iz avtomobila. A ker je običajno tako, da kupci avtomobila gledajo predvsem na lastno udobje, se z zadnjo klopjo ne bodo preveč obremenjevali.

Zagotovo pa se jim ne bo treba obremenjevati s prtljažnikom, ki sicer ni največji v razredu, a je lahko dostopen, ponuja pa tudi zanimivo rešitev prekatov na dnu prtljažnega dna, ki učinkovito preprečijo premikanje manjših kosov prtljage in nakupovalnih vrečk. Tudi vrata prtljažnika niso pretežka, težav pa ni tudi z odpiranjem oziroma zapiranjem.

Manj razburljiva je notranjost. Ta v hipu razkrije, da smo za volanom Volva, tudi sredinska konzola je že znana. A tega ne smemo šteti za slabo, saj je voznikova ergonomija dobra, stikala oziroma gumbi pa so tam, kjer jih voznik pričakuje in potrebuje. Volanski obroč ni presežek avtomobilske industrije, a se lepo prilega dlanem, dovolj logična in razumljiva so tudi stikala na njem. Skupaj z dobrima prednjima sedežema (in njuno nastavljivostjo) je pravšnji voznikov položaj za volanom zagotovljen.

Novi Volvo V40 postreže tudi z nekaj sladkorčki. Opozorila na armaturni plošči se izpišejo tudi v slovenskem jeziku, voznik pa lahko izbira med tremi različnimi ozadji instrumentalne plošče, katere osrednji del je v celoti digitalen, torej brez klasičnih merilnikov. Digitalizacija je opravljena dobro, merilnik se prikazuje kot klasičen, zato je tudi celotno dogajanje pred voznikom pregledno in razločno.

Seveda so nekateri sklopi opreme tesno povezani s paketom opreme, a ker je bil v testnem Volvu najboljši (Summum), velja pohvaliti brezkontaktni ključ, ki je ob preprostem odklepanju in zaklepanju vozila omogočal tudi brezkontaktni zagon motorja. Vozniku bo v mrzlih zimskih dneh prav prišlo električno gretje prednje šipe, ki ga lahko kombiniramo tudi z ločenim usmerjanjem zraka k prednji šipi.

Pohvaliti velja še številne odlagalne površine in predale, in ker vanje običajno polagamo mobilne telefone, lahko v isti sapi pohvalim tudi sistem za prostoročno telefoniranje bluetooth. Vzpostavitev zveze med sistemom in mobilnim telefonom je preprosta, dobro pa je nato tudi delovanje sistema. Dobrodošla novost v Volvu je tudi sistem za branje prometnih znakov.

Samo branje znakov je hitro in dosledno, malce zapleten položaj pa nastane, ko denimo ni znaka za prepoved prej zaukazanega. Tako Volvo V40 denimo tudi na avtocesti še naprej prikazuje omejitev hitrosti s ceste, s katere smo pripeljali, in šele ob naslednjem znaku, ki označuje avtocesto ali cesto, namenjeno motornim vozilom, spremeni omejitev hitrosti oziroma prikaže, na kateri cesti se vozimo. Zato sistema vseeno ne smemo vzeti za svetega, tudi pri navzkrižnem ognju s policisti se ne moremo izgovarjati nanj. Je pa vsekakor dobrodošla novost, ki morda v deželah z boljšo prometno signalizacijo deluje še precej bolje.

Testni Volvo V40 je bil opremljen z najmočnejšim turbodizelskim motorjem, ki ga ima Volvo trenutno v ponudbi za model V40. Dvolitrski petvaljni motor z oznako D4 ponuja 130 kW oziroma 177 'konjev'. Ob tem ne smemo prezreti še 400 Nm navora, oboje skupaj pa zagotavlja po eni strani udobno, po drugi strani pa brez težav tudi malce hitrejšo, celo športno vožnjo.

Zaradi dovolj natančnega krmilnega mehanizma, uglajenega podvozja in odzivnega šeststopenjskega samodejnega menjalnika se V40 ne boji ovinkaste ceste, še manj hitrih avtocest. Zahteva pa malce več pozornosti pri speljevanju, saj lahko moč in navor (pre)hitro zaposlita sistem proti zdrsu pogonskih koles. Še zlasti če ima podlaga slab oprijem ali je mokra. Tale V40 pa je lahko tudi varčen.

Sto kilometrov lahko brez težav prevozimo z le 5,5 litra plinskega olja, pa nam pri tem za seboj ni treba ustvarjati dolge kolone besnih voznikov. Obilica navora pač ne zahteva priganjanja motorja v visoke vrtljaje, hkrati pa je vožnja udobna in nenaporna.

Zagotovo je nekaj besed treba nameniti tudi varnosti. Volvo V40 že serijsko ponuja sistem City Safety, ki zdaj ob zaznavanju ovire pred avtomobilom zmanjšuje hitrost ali popolnoma ustavlja celo od hitrosti 50 km/h ali manj. Ob tem pa se V40 postavlja tudi z že omenjeno varnostno blazino za pešce, pospravljeno pod pokrovom motorja.

Gledano v celoti, je novi V40 prijetna popestritev Volvove avtomobilske ponudbe. Žal časom povsem neprimerno novinec cenovno ni najugodnejši, še zlasti ne, ker ima pod motornim pokrovom najmočnejši turbodizelski motor in je opremljen z najbogatejšim paketom opreme. A če ga prikrojimo po svoje, mu izberemo le tisto opremo, ki jo zares potrebujemo, in potem tudi cena ne bo več tako visoka. V zahvalo se Volvo V40 odkupi z marsičim, tudi s pregovorno varnostjo, ki pa v njegovem primeru ni le pregovorna, ampak tudi resnična.

Dodatna oprema testnega vozila

  • Panoramska streha  (1.208 €)
  • Ogrevanje sedežev in vetrobranskega stekla  (509 €)
  • Električno nastavljiv voznikov sedež  (407 €)
  • Paket Intro  (572 €)
  • Paket Varnost  (852 €)
  • Paket Podpora vozniku PRO  (2.430 €)
  • Paket Profesional 1  (2.022 €)
  • Kovinska barva  (827 €)

 

Besedilo: Sebastjan Plevnjak

Osnovni podatki
Prodaja: Volvo Car Austria
Cena osnovnega modela: 34.162 €
Cena testnega modela: 43.727 €
Moč: 130kW (177 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,6 s
Največja hitrost: 215 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,7l/100km
Garancija: 2 leti splošne garancije, 3 leta mobilne garancije, 2 leti garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje.
Servisni pregled na 20.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 1.788 €
Gorivo: 9.648 €
Gume (1) 1.566 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 18.624 €
Obvezno zavarovanje: 3.280 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 7.970 €
Skupaj 42.876 € (strošek na km: 0,43 €)
Tehnični podatki
Motor: 5-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 81 × 77 mm – gibna prostornina 1.984 cm³ – kompresija 16,5 : 1 – največja moč 130 kW (177 KM) pri 3.500/min – srednja hitrost bata pri največji moči 9,0 m/s – specifična moč 65,5 kW/l (89,1 KM/l) – največji navor 400 Nm pri 1.750–2.750/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski samodejni menjalnik – prestavna razmerja I. 4,148; II. 2,370; III. 1,556; IV. 1,155; V. 0,859; VI. 0,686 – diferencial 3,080 – platišča 7 J × 17 – gume 205/50 R 17, kotalni obseg 1,92 m
Zmogljivost: največja hitrost 215 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,3 s – poraba goriva (mešani cikel) 5,2 l/100 km, izpust CO2 136 g/km
Voz in obese: kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,9 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1.498 kg – dovoljena skupna masa 2.040 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.500 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: 75 kg
Zunanje mere: širina vozila 1.800 mm – kolotek spredaj 1.559 mm – zadaj 1.549 mm – rajdni krog 10,8 m
Notranje mere: širina spredaj 1.460 mm, zadaj 1.460 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnji sedež 480 mm – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 60 l
Prtljažnik: 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 1 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l)
Serijska oprema: voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – kolenska varnostna blazina za voznika – varnostna blazina za pešca – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan – klimatska naprava – električni pomik šip spredaj in zadaj – električno nastavljivi in ogrevani vzvratni ogledali – radio s CD-predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – večopravilni volanski obroč – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – po višini nastavljiv voznikov sedež – deljiva zadnja klop – potovalni računalnik
Naše meritve
T = 16 °C / p = 1.122 mbar / rel. vl. = 52 % / Gume: Pirelli Cintrato 205/50/R 17 W / stanje kilometrskega števca: 3.680 km
Pospešek 0-100km: 8,6s
402m z mesta: 16,3s ( 141km/h)
Največja hitrost: 215km/h (VI.)
Najmanjša poraba: 5,6l/100km
Najvišja poraba: 8,8l/100km
poraba na testu: 6,7 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 67,5m
Zavorna pot pri 100km/h: 40,1m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 59dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 57dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 56dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 61dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 59dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 64dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 63dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 62dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 61dB
Trušč v prostem teku: 39dB
Ocena skupaj (353/420)
  • Nova podoba Volva V40 je dovolj drugačna, da ljudje že na prvi pogled opazijo, da gre za povsem nov avtomobil. Če k temu prištejemo še novosti, ki na prvi pogled niso vidne, je jasno, da gre za tehnološko zelo napreden avtomobil, ki potnikom zagotavlja nadpovprečen občutek varnosti, zaradi izboljšanega sistema City Safety in zunanje varnostne blazine pa se pred njim lahko počutijo varni tudi pešci.

  • Zunanjost (14/15)

    Volvo V40 zagotovo ne navduši le privržencev švedske znamke, tudi nepoznavalci radi pogledajo za njim.

  • Notranjost (97/140)

    Potnika na prednjih sedežih se počutita odlično, zadaj pa je zaradi izredno majhnih odprtin in vrat, ki se premalo odpirajo, težko zlesti na (pre)tesno zadnjo klop.

  • Motor, menjalnik (57 /40)

    Motorju (razen glasnosti) težko kaj očitamo, je pa pri speljevanju potrebno obzirno pritiskanje stopalke za plin – prednji pogonski par pač ne zmore čudežev.

  • Vozne lastnosti (62 /95)

    Lepo vodljiv in natančen ter zaradi dobrega samodejnega menjalnika povsem nezahteven.

  • Zmogljivost (34/35)

    Dvolitrskemu turbodizelskemu motorju moči ne primanjkuje. Če prištejemo še 400 Nm navora, je končni izračun več kot pozitiven.

  • Varnost (43/45)

    Ko govorimo o avtomobilski varnosti, je Volvo za marsikoga prva izbira. Tudi novi V40 ne razo­čara, zaradi zaščitne varnostne blazine za pešce mu bodo hvaležni tudi tisti, ki ga nimajo.

  • Gospodarnost (46/50)

    Sicer tale Skandinavec ni med najdražjimi, a tudi ne med najcenejšimi avtomobili. Najprej bo prepričal ljubitelje Volvov.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 4/5

Hvalimo in grajamo
oblika
motor
vozne lastnosti in zmogljivosti
menjalnik
sistem City Safety
varnostna blazina za pešce
počutje v potniški kabini
prekati v prtljažniku
končna izdelava
cena avtomobila
cena dodatne opreme
prostornost na zadnji klopi in otežen dostop do nje