Toyota Auris TS 1.6 D-4D Sport LED TSS

Novega Aurisa smo že vozili z novim bencinskim motorjem, nov dizel pa smo preizkusili le v večjem Versu in Avensisu.

Pri testih obeh večjih bratov smo nekoliko potarnali nad neizrazitostjo motorja, zato bi bilo logično, da se bo v Aurisu dobro obnesel. Spomnimo: 1,6-litrski 82-kilovatni turbodizel, ki je v ponudbi nadomestil dvolitrskega, je nastal v sodelovanju z BMW-jem. Odlikuje ga predvsem miren tek, uglajeno delovanje in dobra odzivnost v srednjem območju motornih vrtljajev.

Tudi poraba ne bo presegla šestih litrov, če le ne boste hoteli biti gospodar prehitevalnega pasu. Roko na srce, Aurisu tudi ne pristaja omenjena prispodoba. Bolje se bo znašel pri umirjeni vožnji, kjer bo mehko nastavljeno vzmetenje z lahkoto blažilo neravnine na cesti. Kljub temu je zaloga moči ravno pravšnja za avtomobil tega segmenta in v nasprotju z večjimi Toyotami tu ne boste čutili pomanjkanja sape pri preganjanju. Prav tako smo že omenili, da so Aurisa po treh letih tudi na zunaj dodobra prenovili. Dobil je bolj sodoben videz, novo masko, nova odbijača in svetila s tehniko LED. Notranja osvežitev je manj opazna, a dobrodošla. Oblikovno vas bo težko navdušila, plastika je na otip trda, gumbi so ceneni, je pa dobro, da so armaturo lepo prečistili in nekatere funkcije pospravili v večpredstavnostno napravo z zaslonom, občutljivim za dotik.

Hvalevredna je tudi prenova merilnikov, saj je zdaj med oba analogna merilnika umeščen barvni zaslon s prikazom podatkov izboljšanega potovalnega računalnika. Tam najdemo tudi podatke o delovanju nekaterih asistenčnih sistemov, kot so opozarjanje na morebitni trk z zaviranjem v sili, sistem za prepoznavanje prometnih znakov, opozorilo pri nenamerni menjavi voznega pasu. Žal ne zna prikazati nastavljene hitrosti na tempomatu. Nad prostornostjo v Aurisu se nikoli nismo pritoževali. No, tisti višerasli vozniki bodo imeli nekaj težav predvsem s kratkim vzdolžnim pomikom sedeža, a tega smo pri japonskih znamkah tako ali tako vajeni. Zadaj se sedi udobno, prostora za kolena je dovolj, nad glavami potnikov pa je prostora še za klobuk.

Starši bi znali izustiti kakšno pritožbo nad težko dostopnim vpetjem za ISOFIX, ki je zakopan nekje globoko v stičišču sedalnega dela in naslona. Prtljažnik kombijevskega Aurisa ni ravno prvak v razredu, a bo s 530 litri (1.658 litrov pri podrtih sedežih) zadovoljil marsikatero potrebo. Še prej se lahko zgodi, da vam bo živce nakravžljal prtljažni rolo s premehkim platnom, ki se pri uporabi tako rad sname s tečajev. Sveži Auris je doživel dobro prenovo. Pri zunanjem videzu so se precej potrudili, nov dizelski motor se mu odlično poda, varnostni asistenčni sistemi pa so nekaj, kar je v tem segmentu postala nuja. Nekaj manj kot 24 tisočakov, kolikor stane testni primerek, ni malo, a boste zagotovo v salonu deležni kakšnega popusta. Pa nikar ne pozabite, da Toyote še zmeraj dobro držijo ceno.

Saša Kapetanovič foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 20.350 €
Cena testnega modela: 23.630 €
Moč: 82kW (112 KM)
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 535 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.185 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 82 kW (112 KM) pri 4.000/min – največji navor 270 Nm pri 1.750–2.250/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/45 R 17 W (Continental Sport Contact).
Zmogljivost: največja hitrost 195 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,7 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,3 l/100 km, izpust CO2 110 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.395 kg – dovoljena skupna masa 1.890 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.595 mm – širina 1.760 mm – višina 1.485 mm – medosna razdalja 2.600 mm – prtljažnik 672–1.658 l – posoda za gorivo 50 l.
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 2 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 58 % / stanje kilometrskega števca: 14.450 km
Pospešek 0-100km: 11,3s
402m z mesta: 17,8s ( 126km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,2s (19,5)
Prožnost 80-120km/h: 13,0s (19,1)
poraba na testu: 6,3 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,0 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,7m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 62dB
Hvalimo in grajamo
zunanji videz
motor (uglajen tek, tiho delovanje)
udobje
prostornost na zadnji klopi
tempomat ne prikazuje nastavljene hitrosti
prtljažni rolo
dostopnost ležišč ISOFIX