Toyota Avensis Wagon 2.0 VVT-i

24. 11. 2009 | Matevž Hribar
Deli

Ste že kdaj vozili skuter? To je tisti v plastiko oblečeni moped s samodejnim menjalnikom, na katerem je treba le obrniti ročico za plin in v spremljavi visokofrekvenčnega ­tuljenja, podobnega zvoku naprav za pobiranje prahu, dvokolesnik spelje. Približno tako, če pustimo detajle za kasneje, se pelje Avensis z menjalnikom Multidrive S.

Tako preprosto je to: ko voznik hoče iz štirivaljnika s 16 ventili izžeti vseh 152 'konjev', bo igla analognega prikazovalnika motornih vrtljajev poskočila proti rdečemu polju in tam ostala do največje hitrosti 210 km/h.

Neštetostopenjski (brezstopenjski se boljše sliši, a resnici na ljubo ta menjalnik ima stopnje, in to veliko – pravzaprav nešteto) nenehno skrbi, da prestavno razmerje ustreza voznikovim zahtevam po spremembi hitrosti. To v praksi pomeni, da ob polnem plinu zavrti motor do približno sedmih 'jurjev', ob lagodni vožnji pa prestavlja veliko prej, navadno okrog številke 2.500.

Prestavlja? Da – zanimivost tega menjalnika je, da tudi kadar je v položaju D, noga pa ni preveč težka, izbira med sedmimi 'navideznimi' prestavami. Te stopnje so pravzaprav le vnaprej določeni položaji 'neskončnostopenjskega' menjalnika in med njimi Avensis izbira hitro in povsem nesunkovito, tudi takrat, ko ukažemo prestavljanje navzdol, na primer pri vožnji po klancu navzdol ali pri zaviranju pred križiščem.

To lahko storimo s pretikanjem obvolanskih 'uhljev' (levi dol, desni gor), ki se vrtita skupaj z volanom ali s prestavljanjem prestavne ročice v položaju M naprej (+) ali nazaj (–). Ob ročici menjalnika je še tipka 'sport', po aktiviranju katere menjalnik motorju pusti delovati z višjimi vrtljaji, a je ta program bolj pogojno uporaben, ker – to vam mora biti jasno – Avensis ni športnik.

V praksi se multidrive S (cenijo ga na 1.800 EUR) najbolje izkaže takrat, ko se nam ne mudi in z lenobnim dodajanjem plina motorju ukazujemo, da se vrti pod tremi tisočaki. Pri 145 kilometrih na uro se glavna gred zasuka (le) približno 2.500-krat in ob takem slogu vožnje motor v povprečju zahteva 9, 5 litra na sto kilometrov, kar je glede na samodejni prenos moči v dobri dve toni težkem ter skoraj 4, 8 metra dolgem avtomobilu sprejemljivo.

Do težave pride, ko vrtljaji narastejo čez 4.000, kar se zgodi vedno, ko želimo odločnejše pospeške, saj takrat motor postane glasen in precej bolj žejen. Ko sem želel zmanjšati pričakovano zamudo na dogodek v južnem koncu Slovenije, je poraba narasla na 11, 8 litra.

Voziti Avensis je prijetno. V nasprotju z že rahlo futuristično zunanjostjo (mimogrede, se tudi vam zdi karavan lepši od limuzine? ) je notranjost zelo umirjena in kar preveč enolična in temačna. Če bi materiale odeli v svetlejše odtenke, bi postala steklena streha prišla bolj do izraza.

Udobni usnjeni sedeži, spredaj v vseh smereh električno nastavljivi, imajo dokaj malo bočnega oprijema in so tudi v najnižjem položaju postavljeni (pre)visoko. V najvišjem položaju se glava 182 centimetrov velikega človeka dotakne stropa!

Tudi volan, prav tako električno nastavljiv po globini in višini, bi se lahko še za kakšen centimeter približal vozniku, da tistim, ki ga imajo radi blizu telesa, ne bo treba sedeža premikati toliko naprej, da potem pokrčenemu desnemu kolenu zmanjka prostora zaradi sredinske konzole.

Pohvaliti moramo še prostornost za potnike v obeh vrstah, velik prtljažnik, uporabna odlagalna mesta in seznam raznih pripomočkov in 'cukrov’, kot so samodejno nastavljanje višine sprednjih luči (svetijo tudi v ovinek), samodejna nastavitev jakosti osvetlitve armaturne plošče, umik volana pri izstopanju, kamera za pomoč pri vzvratni vožnji, solidno ozvočenje, sedempalčni zaslon, občutljiv za dotik, 40-gigabajtni trdi disk in ne nazadnje 24-urna brezplačna pomoč na cesti, ki jo tudi za Avensis ponuja Toyota.

Takole: Avensis vam ne bo nudil tolikšnega občutka luksuznosti kot v Mercedesih, niti ne športnosti BMW-jev ali Audijev, a to ne pomeni, da vožnja z njim ni prijetna in udobna. Samodejni neskončnostopenjski menjalnik bodo izbrali mirni in leni (pa ne mislim s tem nič slabega) vozniki in ti bodo z elegantnim delovanjem zadovoljni. Aja, pa tudi veliko denarja bodo morali imeti, ker Avensis ni poceni, sploh ne takole bogato opremljen.

Matevž Hribar, foto:? Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Toyota Adria d.o.o.
Cena osnovnega modela: 32.300 €
Cena testnega modela: 36.580 €
Moč: 112kW (152 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,3 s
Največja hitrost: 200 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,0l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.987 cm? – največja moč 112 kW (152 KM) pri 6.200/min – največji navor 196 Nm pri 4.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – neskončnostopenjski menjalnik – gume 225/45 R 18 W (Dunlop SP Sport 01).
Zmogljivost: največja hitrost 200 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,3 s – poraba goriva (ECE) 9,2/5,8/7,0 l/100 km, izpust CO2 165 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.525 kg – dovoljena skupna masa 2.050 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.795 mm – širina 1.810 mm – višina 1.480 mm – posoda za gorivo 60 l.
Prtljažnik: 543–1.609 l
Naše meritve
T = 24 °C / p = 1.010 mbar / rel. vl. = 49 % / Stanje kilometrskega števca: 22.347 km
Pospešek 0-100km: 11,0s
402m z mesta: 18,0s ( 129km/h)
Največja hitrost: 200km/h
poraba na testu: 10,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,3m
AM meja: 39m
Ocena
  • V grobem vas lahko tri stvari odvrnejo od nakupa te kombilimuzine: položaj za volanom (stvar navade), glasen motor pri odločni vožnji (stvar načina vožnje) ter cena (stvar bančnega računa). Sicer gre za tehnično dober, udoben, prostoren in eleganten avtomobil. Steklena streha? Zaradi dobrega občutka zračnosti jo priporočamo, samo ne parkirajte na mestu, kjer bi ga lahko onečedili golobi, ker je tisti zmazek potem videti sila grdo in elegantnemu občutku v notranjosti neprimerno.

Hvalimo in grajamo
zunanja oblika
uglajen prenos moči
bogata oprema
kakovostna izdelava
udobje
prostornost
glasen motor pri priganjanju
visoko sedenje
cena