Toyota Land Cruiser 90 3.0 D4D

30. 10. 2001 | Aljoša Mrak
Deli
Toyota Land Cruiser 90 3.0 D4D

Petdeseta leta že dolgo ne pomenijo več konca življenja. Prav nasprotno, to je pri mnogih šele začetek uživanja življenja, saj se šele takrat sprostijo in počnejo, kar so si vedno želeli. Nova kakovost življenja? Prav gotovo. No, pa saj poznate: »Zdaj si v najlepših letih . . «

Toyota Land Cruiser ob 50. obletnici pooseblja takega moškega: uspešnega, saj mu nihče ne odreka bogate kariere, v kateri je postal merilo za ostale, ne preveč izstopajočega, a zagotovo zelo suverenega in zato šarmantnega. Ali je torej Toyota Land Cruiser kot nalašč le za starejše ljudi? A se šalite? Kar vprašajte mladeniče, če si ga želijo . .

Toda Land Cruiser je zame prevelik, pretežak in predrag terenski avtomobil, ki ima bistveno več terenskih sposobnosti, kot bi jih jaz ali vi (kot povprečni bralec AM) znali ali hoteli iztisniti iz njega. A če vprašate tiste ljudi, ki so navdušeni nad terenci, se pripravite na odgovore v slogu: prikupno velik, zelo varen, zelo uporaben in prav nič »štorast« pri mestni vožnji.

No, resnica je nekje vmes. Slabi dve toni praznega avtomobila vsekakor ni malo, skoraj pet metrov dolžine ter skoraj dva metra širine in višine pa ne spadajo v predalček z napisom »skromno«. Prav tako ni skromna notranja oprema: od osrednje ključavnice do dvojne varnostne blazine, od imitacije lesa na sredinski konzoli do mehanske klime.

Za terensko vožnjo je namenjen večnamenski zaslon nad sredinsko konzolo, kjer dobite podatke o zunanji temperaturi, zračnem pritisku, povprečni hitrosti, zraven sta še višinomer in štoparica, kompas … Počutje v notranjosti je zelo podobno tistemu v osebnem avtomobilu, zato lahko tako mrcino peljejo brez večjih težav tudi naše nežnejše življenjske sopotnice.

Povsem nov je le motor. Trilitrski turbodizelski motor je precej zmogljiv, prav nič robat in presenetljivo malo požrešen. Okoli12 litrov plinskega olja za oklepnik, kakršen je Land Cruiser, je pravzaprav zelo skromna uporaba. Tehnologija skupnega voda (common rail), šestnajstventilska tehnologija in velika prostornina pripomorejo k temu, da se kljub tako velikemu (beri težkemu) avtomobilu ne boste ustrašili klancev ali vleke večjih prikolic. Da ne govorimo o normalni vožnji, ko se lahko do 100 km/h poženete v 11, 5 sekunde in odbrzite do končne hitrosti 175 km/h.

Aljoša Mrak

FOTO: Vinko Kernc

Osnovni podatki
Prodaja: Toyota Adria d.o.o.
Cena osnovnega modela: 40.086,13 €
Cena testnega modela: 40.086,13 €
Moč: 120kW (163 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,5 s
Največja hitrost: 170 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 10,4l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 2982 cm3 - največja moč 120 kW (163 KM) pri 3400/min - največji navor 343 Nm pri 1600-3200/min
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa - 4-stopenjski samodejni menjalnik - gume 265/70 R 16
Zmogljivost: največja hitrost 170 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,5 s - poraba goriva (ECE) 12,8/9,0/10,4 l/100 km (plinsko olje)
Mase: prazno vozilo 1910 kg
Zunanje mere: dolžina 4755 mm - širina 1820 mm - višina 1875 mm - medosna razdalja 2665 mm - rajdni krog 11,4 m
Notranje mere: posoda za gorivo 90 l
Prtljažnik: normno 740-1150 l
Naše meritve
Pospešek 0-100km: 12,8s
1000m z mesta: 39,0s ( 148km/h)
Največja hitrost: 175km/h (V.)
Najmanjša poraba: 9,3l/100km
poraba na testu: 12,1 l/100km
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Velik, varen, zmogljiv in zaradi visoke cene prestižen. Toyota Land Cruiser je suveren tako na asfaltnih površinah kot na makadamskih kolovozih. Nov turbodizelski motor z oznako D4D je samo razlog več, da mi - ki ga nimamo - zavidamo tistim, ki ga imajo. Mogoče pridemo nekoč na vrsto tudi mi, pri recimo njegovi stoti obletnici ...

Hvalimo in grajamo
motor
poraba
vozne zmogljivosti
previsoka cena
cenena plastika med prednjima sedežema
stikala za šipe niso osvetljena