Test: Toyota Proace Verso 2.0 D-4D 150 HP Family

Toyotin Proace pomeni dodatno ponudbo te znamke, ki je kar precej časa niso več imeli v naboru. Je pa nekako tudi že dober znanec, saj je nastal v povezavi s francoskim PSA.

Test: Toyota Proace Verso 2.0 D-4D 150 HP Family (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
29. 1. 2018

Pravijo, da veliko ljudi uživa ob nakupovanju avtomobila, ob odločanju in izbiranju pravega. No, če si želite veliko tovrstnih užitkov, priporočam iskanje prave ponudbe med tremi bolj ali manj enakimi avtomobili – Toyoto Proace Versom, Citroënom Spacetourerejem in Peugeotom Travellerjem. Vsi trije so se na slovenskem trgu pojavili konec lanskega in na začetku tega leta. Vsem sta skupna izvor in zasnova – Toyota je skorajda v vsem prevzela tisto, kar so si zamislili konstruktorji in tržniki francoskega PSA. Nastal je kombi za vse tri znamke, bistvene razlike med trojico pa je res težko najti. A pravzaprav gre za nekaj več kot zgolj osnovni kombi, saj z dodatki iz njega nastane prostoren družinski oziroma osebni avto.

Razlik v tehniki skorajda ni, vsi trije so na voljo s tremi različnimi karoserijskimi dolžinami (ob dveh medosnih razdaljah), nabor motorjev je pregleden. Pravzaprav sta na voljo dva turbodizla, pri obeh pa lahko kupec izbira med dvema specifikacijama. Toyotin Proace Verso je bil opremljen z dvolitrskim turbodizlom z osnovno močjo, v srednji karoserijski dolžini. Pravzaprav povsem podobno kot tudi oba 'brata', ki smo ju preizkusili (Traveller v AM 3, 2017, Spacetourer pa v AM 9, 2017), tak pa naj bi bil tudi pri slovenskih kupcih najbolj priljubljen.

Glede pogona torej ni česa dodati, seveda lahko dvolitrski turbodizelski motor pohvalimo, ker je zmogljiv, priznati pa je treba, da včasih njegova 'turbo' luknja povzroči tudi manjšo zadrego ob speljevanju; če nismo dovolj odločni s pritiskom na plin in nežnim spuščanjem sklopke, motor hitro zaduši. Zanimivo je vsekakor tudi to, da se motor pri različnih porabnikih lahko različno odzove s povprečjem porabe. Toyotin je bil z izidom 7,1 ravno za liter nad obema drugima preizkušenima primerkoma … Govorimo torej o težki ali lahki nogi ali različnih okoliščinah uporabe.

Uvodne najave, da lahko nakup avtomobila ponuja obilo užitkov, še nisem razložil: ta je pri iskanju razlik med Toyotinim Proacem Versom in ostalima dvema, ker je teh kljub skupnemu izhodišču kar veliko. A pri tem gre zgolj za to, kako so posamezne postavke opreme (bolj ali manj nujne za udobno ali celo varno vožnjo) sestavili v opremske pakete ter dodatke. Če ste od drugih Toyotinih modelov mogoče navajeni, da imajo ti serijsko zelo visoko raven varnostne opreme (paket Toyota Safety Sence), je pri Proaceu ta na seznamu doplačil, celo pri tisti najbogatejši, ki jo Toyota označuje kot VIP. Kupec Toyote, kakršno smo preizkusili (druga raven opreme Family) mora za takšen dodatni paket dodati 460 evrov, če bi si zaželel še najpomembnejši dosežek varnostnih pripomočkov, samodejno zaviranje ob nevarnosti naleta, pa to stane več kot evrski tisočak – ker je v paketu še s prilagodljivim tempomatom, projicirnim zaslonom v voznikovem zornem kotu pod vetrobranskim steklom in barvnim zaslonom na dotik infozabavnega sistema, ima oznako TSS Plus. Da bo 'zabava' glede odločanja o nakupu dolga in zapletena, tudi na drugačne načine poskrbita prav cenik in seznam dodatne opreme. Ko se res prebiješ skozenj, se ti lahko zazdi, da je stvar končana. A ni, ker je podobno kot prejšnja operacija napeta in zapletena tudi primerjava podobnega pri drugih dveh – če kupec nima že vnaprej določene izbire glede znamke.

Navedimo zdaj še nekaj sicer že znanih dejstev, ki govorijo v prid izbiri tako velikega avtomobila, kot je Proace. Z bogato opremo se sicer navidezni kombi gladko spremeni v udoben enoprostorec, s čimer so tudi pri Toyoti ponudili primeren avtomobil za številčnejše družine ali užitkarje v prostočasnih aktivnostih, ki želijo z avtomobilom voziti večje število potnikov ali pa večje kose prtljage. Proace je v merah res odličen kompromis. Kupec se lahko odloča kar med tremi dolžinami. Najbolj priročen se zdi tisti kratki z dolžino le 4,61 metra, a smo pri uporabi srednjega, slabih pet metrov dolgega ugotovili, da bi lahko oni krajši kar hitro povzročal težave zaradi premalo prostora. S tretjo klopjo namreč v zadku srednje dolgega avtomobila res dodamo razsežnost večje prevozne zmogljivosti oseb, a pri takšni postavitvi ostane zelo malo prostora za prtljago. Skoraj neverjetno se sliši, a uporabnik kmalu ugotovi, da mu zaradi potnikov zmanjkuje prostora za prtljago. Za take je k sreči na voljo še podaljšana različica – a na rešitev je treba pomisliti pred nakupom. Prav zaradi takšnih poigravanj z izbiro o prostornosti in stalnih ali občasnih potrebah je odločitev o velikosti tako prostornega avtomobila z dodatnimi alternativami res vredna temeljitega premisleka!

Še največ razlik med tremi tekmeci je na povsem 'neavtomobilskem' področju – pri garanciji in drugih storitvah, ki jih Toyota ponuja lastnikom svojih avtomobilov. Za Proace namreč velja splošno Toyotino petletno jamstvo, kar pomeni, da po treh letih (ali 100.000 prevoženih kilometrih) splošne garancije nastopi še jamstvo brez omejitev prevožene poti za naslednji dve leti. Pri Citroënu in Peugeotu je splošna garancija le dvoletna.

besedilo: Tomaž Porekar
foto: Saša Kapetanovič

Preberite še:

Kratki test: Citroën Spacetourer Feel M BlueHdi 150 S&S BVM6

Test: Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 150 BVM6 Stop&Start Allure L2

Toyota Proace Verso 2.0 D-4D 150 HP Family

Osnovni podatki

Cena osnovnega modela: 32.140 €
Cena testnega modela: 35.650 €

Stroški (do 100.000km)

Obvezno zavarovanje: 696 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.593 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.997 cm 3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 4.000/min – največji navor 370 Nm pri 2.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/55 R 17 W (Michelin Primacy 3)
Zmogljivost: največja hitrost 170 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,0 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,3 l/100 km, izpust CO 2 139 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.630 kg – dovoljena skupna masa 2.740 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.965 mm – širina 1.920 mm – višina 1.890 mm – medosna razdalja 3.275 mm – prtljažnik 550–4.200 l – posoda za gorivo 69 l.

Naše meritve

T = 29 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 22.051 km
Pospešek 0-100km: 12,1s
402m z mesta: 18,5s ( 122km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,3/13,5s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 14,3s (V.)
poraba na testu: 8,4 l/100km
Poraba na normnem krogu: 7,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 36,6m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 60dB
Ocena
  • Za tiste, ki potrebujejo prostornost, je Proace prava rešitev. A tudi tu velja: več denarja – več avtomobila.

Hvalimo in grajamo
upravljanje klimatske naprave tudi zadaj
dvižno zadnje steklo v prtljažnih vratih
dolžina garancije
motor
natančnost ročnega menjalnika
upravljanje z vrati zadaj
pomanjkanje prostora za drobnarije

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri