Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i (74 kW) Luna (5 vrat)

8. 9. 2010 | Tomaž Porekar
Deli

Yaris z najmočnejšim bencinskim motorjem je pri slovenski Toyoti že nekaj časa tisti s smešno oznako: prejšnjega 1.3 je nadomestil 1.33.

Dodatne oznake modela so še VVT-i HB 5D M/T6 Luna 8T4/18, kar vas ne more zavesti, saj kombinacije črk in številk povedo skoraj vse. Gre torej za petvratno različico s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, Luna pa je oznaka za najcenejšo opremo, ki jo je mogoče dobiti s tem motorjem.

Toliko za uvod. Če želite izvedeti več o izkušnjah uredništva Avto magazin z Yarisom s takšnim motorjem in menjalnikom, prelistajte peto lansko številko, saj smo o njem že objavili podroben in izčrpen test. Prejšnji je bil precej bolje opremljen, z opremo Sport, ki so jo v letu dni, mimogrede, ukinili. Mogoče zato, ker je avto z njo stal 'le' 14.200 evrov, letnik 2010 z nekaj spremembami in omenjeno opremo pa stane 630 evrov manj. Časi se pač spreminjajo.

V ceno še vedno ni vštetih nekaterih varnostnih osnovnih dodatkov, ki bi si jih moral omisliti vsak pameten lastnik avtomobila, še posebno pri takšnih malčkih. Za VSC, ki stane 770 evrov, je pripravljen doplačati le zares vsega hudega zavedajoč se posameznik (upamo, da se posameznice tega še bolj zavedajo). Kolensko varnostno zaščito, skupaj s stransko, pa tako in tako dobite šele pri bogatejši opremi Stella (ki je 930 evrov dražja).

Ko že govorimo o časih: če pogledamo drugače, se ti spreminjajo tudi na bolje. Avtomobil je namreč v novi izdaji malce poskočnejši od prvega (v povprečju za 0, 2 sekunde pri pospešku) in nekaj varčnejši (za kar je morebiti kriva tudi manjša 'teža' voznikovih nog). Razliko gre najbrž pripisati tudi dejstvu, da je naš tokratni Yaris že preživel nekaj testnih preizkusov in je imel na merilniku nekaj več kot 9.000 kilometrov, torej je bil dobro utečen. Še posebno dobro se je tokrat odrezal pri preizkusu zavor.

Žal pa ne moremo pohvaliti kakovosti in videza plastičnih oblog v kabini. Skrbnega voznika razočara še ena malenkostna napaka, pokvarjeno odpiralo motornega pokrova. Zaradi tega je bilo treba seveda nenačrtovano obiskati servis. Gre sicer za drobne napake, na primer za tisto, ki smo jo opisali že pri prvem testu, glede uporabe stopalke za plin. Pod njo se običajno zagozdi preproga, tako da je treba na plin precej močneje pritiskati. Se vam zdi težava znana? Ne, nima povezave s siceršnjimi Toyotinimi konstrukcijskimi težavami. Čeprav je res, da takšna, kot je, povzroča neprijetnost pri uporabi in bi jo gotovo lahko spremenili…

Yarisov test pa je vendarle mineval bolj v znamenju uporabnosti, in ne težav. Le da obrobna opažanja veliko preveč vplivajo na skupen dober vtis. Ta bi bil lahko glede na prijeten, uporaben, udoben, majhen avtomobil še boljši, a za to se bodo morali pri Toyoti še potruditi …

Tomaž Porekar, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Toyota Adria d.o.o.
Cena osnovnega modela: 12.450 €
Cena testnega modela: 13.570 €
Moč: 74kW (101 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,7 s
Največja hitrost: 175 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,3l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.329 cm? – največja moč 74 kW (101 KM) pri 6.000/min – največji navor 132 Nm pri 3.800/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 185/60 R 15 H (Dunlop SP Sport 2030).
Zmogljivost: največja hitrost 175 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,7 s – poraba goriva (ECE) 6,6/4,6/5,3 l/100 km, izpust CO2 125 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.115 kg – dovoljena skupna masa 1.480 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.785 mm – širina 1.695 mm – višina 1.530 mm – medosna razdalja 2.460 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 42 l.
Prtljažnik: 272–737 l
Naše meritve
T = 19 °C / p = 1.010 mbar / rel. vl. = 41 % / Stanje kilometrskega števca: 2.123 km
Pospešek 0-100km: 12,1s
402m z mesta: 18,6s ( 135km/h)
Prožnost 50-90km/h: 12,7/16,2s
Prožnost 80-120km/h: 13,9/18,5s
Največja hitrost: 175km/h (VI.)
poraba na testu: 7,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,3m
AM meja: 42m
Ocena
  • Yaris je od tekmecev v razredu majhnih družinskih avtomobilov nekaj manjši po zunanjosti, a s svojo domišljeno interpretacijo zadnje klopi nadoknadi manjšo dolžino. Tudi glede prilagodljivosti, prostornosti in številnosti odlagalnih mest je pravi mojster. Le pri pretanjenosti izvedbe zamišljenega šepa. O ceni pa: vse je stvar pogajanja!

Hvalimo in grajamo
prostornost in prilagodljivost
odlagalna mesta
dovolj močan motor
preglednost
manjše mere od neposrednih tekmecev
pomanjkljiv vtis kakovosti
VSC in druga varnostna oprema za doplačilo
šesta prestava je primerna le za ohranjanje hitrosti
položaj za volanom za višjerasle