Volkswagen Golf 1.9 SDI Basis edition

26. 6. 2003 | Peter Kavčič
Deli

V Sloveniji je Volkswagen Golf edinstven fenomen med avtomobili. Vzrok, zakaj je še vedno številka ena v svojem razredu po prodajnih rezultatih, gre verjetno iskati v zakoreninjenem prepričanju, da je Golf varen, varčen in zanesljiv avtomobil.

No, če pomislimo na čas, ko je še prihajal s tekočega traku v Sarajevu, res ni bilo zapleteno. Avto je imel vse, kar je takrat povprečni Slovenec potreboval. O raznih elektronskih pomagalih, ABS-u, ESP-ju, ASR-ju, varnostnih blazinah, samodejnih klimatskih napravah pa smo lahko še pred nekaj več kot desetimi leti lahko le sanjali. To je bil privilegij večjih avtomobilov.

A čas gre naprej in z njim tudi napredek. Slovenci smo postali zahtevni kupci, saj v avtomobilu večina hoče klimatsko napravo, samoumevni pa sta tudi vsaj dve varnostni blazini. ABS pride prav, prav tako tudi sodoben avtoradio in čim več stikal, s katerimi si lajšamo bivanje v avtomobilu.

Ne vemo natančno, kako pri Volkswagnu vrednotijo dodatno opremo, ki je vgrajena v njihovem Golfu, a včasih nas ima, da bi malce popraskali plastiko, če se pod vrhnjim slojem morda ne skriva zlato!

Eden takšnih Golfov je tudi 1.9 SDI Basis edition, ki je s 3, 7 milijona tolarjev najcenejši dizel med Golfi s petimi vrati, kovinsko barvo in mehansko klimatsko napravo. Morda je to za Nemce res osnovni avto, za Slovence pa še nekaj let zagotovo ne!

No, da ne bo pomote: avto je povsem korekten, zelo velik za svoj razred, prostora ima dovolj, da se v njem zelo spodobno peljejo štirje odrasli potniki, celo bolje kot v marsikateri dražji limuzini. Če pa boste zadaj posedli dva otroka, bo prostora v izobilju. Dostop do udobnih in ravno prav oprijemljivih sedežev je dober, tako spredaj kot zadaj. Tako se v Golfa brez težav usede upokojenec, z enako lahkoto pa mlada mamica priveže svojega malčka na otroški sedež.Ko smo že pri udobju: mehanska klimatska naprava bo vroče poletne dni omilila, ker pa mora človek v vročini popiti veliko tekočine, smo bili kar malce razočarani, da tak družinski avtomobil, kot je Golf, nima dostojnega držala za osvežilno pijačo. Tako se boste morali znajti po svoje in plastenko z vodo zatakniti v ozek stranski predal, pločevinke pa raje ne kupujte, ker osnovni Golf nima varnega mesta, kamor bi jo odložili.

V vožnji se Golf z motorjem SDI izkaže zadovoljivo za nezahtevne voznike, ki znajo na avtocesti držati umirjen tempo zakonsko predpisane hitrosti. Vsi, ki bi raje poskočen avtomobil, ki po potrebi brez težav požene tudi do 190 km/h, pa raje razmislite o motorju 1.9 TDi. Zgolj za primerjavo: najbolj oskubljeni »Basis« stane nekaj več kot 3, 8 milijona.

Če vas bolj zanima najcenejši Volkswagnov dizel, lahko povemo, da je sodobni motor TDi v največji prednosti pravzaprav le na avtocesti. V mestu ali na regionalnih cestah je skromnih 68 konjskih moči, kolikor jih zmore SDI, popolnoma dovolj za potrebe povprečnega voznika. Turbinski polnilnik, ki tako poživi motor 1.9 TDi, smo zares pogrešali šele nad 110 km/h.

Ker motor ni tiste vrste, ki bi ga bilo užitek priganjati (brez težav se zavrti do 5.000 vrtljajev v minuti), je zmerna tudi poraba. Na našem testu je Golf 1.9 SDI porabil 6, 3 litra dizelskega goriva na 100 prevoženih kilometrov. Upoštevaje zasnovo motorja, ki se je v vseh letih obstoja dokazala z zanesljivostjo in s pregovorno vzdržljivostjo, je taka kombinacija primerna za tiste, ki se radi poceni vozijo s preizkušeno tehnologijo v nosu avtomobila.

Res pa je, da je Volkswagen v tem avtomobilskem razredu ostal korak za konkurenco; ta je predstavila sodobnejše dizelske motorje z 1, 4 ali 1, 5 litra prostornine, ki postrežejo s podobnimi zmogljivostmi, ki pa v nobenem primeru človeka ne ganejo kaj dosti. Če vam podatek, da Golf 1.9 SDI od 0 do 100 km/h pospeši v dobrih 17 sekundah, kaj pove, potem veste, da to ni hitro. Morda za malce lažjo predstavo: enak Golf z motorjem 1.9 TDi in 90 KM pospeši do 100 km/h v nekaj več kot 12, 5 sekunde. Sedaj pa na glas preštejte od ena do pet v sekundnih intervalih … No, to je razlika do 100 km/h, naprej, proti končnim 164 km/h, pa se še povečuje.

A naj bo dovolj primerjav z zmogljivejšimi in dražjimi avtomobili. Kar bo lastniku najcenejšega dizelskega Golfa prineslo miren spanec in nasmešek na obrazu, niso pospeški, prav tako ne končna hitrost. To je znesek denarja, ki ga mu bo nekega dne kupec takrat že rabljenega avtomobila odštel na mizo. Izguba vrednosti je pri osnovnem dizelskem Golfu majhna, za povrh vsega pa se ga še takoj znebiš. Če ima klimatsko napravo kot testni 1.9 SDI Basis, pa še toliko lažje.

Od tod malce nenavaden naslov v uvodu. Osnovni Golf je torej dobra naložba, če ste pripravljeni ob nakupu odšteti največ denarja v tem avtomobilskem razredu. Na koncu, ko boste po nekaj letih potegnili črto in avto prodali, pa se lahko zgodi, da boste izgubili najmanj denarja.

Peter Kavčič

Foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 13.329,12 €
Cena testnega modela: 15.463,07 €
Moč: 50kW (68 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 17,1 s
Največja hitrost: 164 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,3l/100km
Garancija: 2 leti brez omejitve kilometrov splošne garancije, 3 leta garancije za lak, 12 let garancije za prerjavenje
Naše meritve
T = -1 °C / p = 1010 mbar / rel. vl. = 67 % / Gume: Dunlop SP WinterSport M2 M+S
Pospešek 0-100km: 17,1s
1000m z mesta: 37,8s ( 133km/h)
Prožnost 50-90km/h: 13,8 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 23,3 (V.)s
Največja hitrost: 164km/h (V.)
Najmanjša poraba: 6,2l/100km
Najvišja poraba: 6,4l/100km
poraba na testu: 6,3 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 46,2m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 61dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 61dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 68dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 65dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 64dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 70dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 68dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (317/420)
  • Ocena štiri je nevarno blizu trojki. S tem Golfom v Sloveniji ne morete zgrešiti. Je drag, a drago ga boste tudi prodali. Motor 1.9 SDI je primerna izbira, če niste prezahtevni, za tiste, ki hočejo poskočen avto, imajo pri Volkswagnu motor 1.9 TDi.

  • Zunanjost (13/15)

    Izdelava je nemško natančna, oblika všečna.

  • Notranjost (103/140)

    Za dobro počutje v notranjosti poskrbi oprema Basis edition.

  • Motor, menjalnik (29 /40)

    Preizkušen delovni stroj porabi malo goriva.

  • Vozne lastnosti (78 /95)

    Zanesljiva lega na cesti je adut, ki prepriča.

  • Zmogljivost (23/35)

    Motor je sicer zelo prožen in v mestni ter primestni vožnji dovolj poskočen, le na avtocesti mu zmanjka tisto, kar imajo motorji TDi.

  • Varnost (37/45)

    Golf je varen avto, vendar se mu pozna skopa opremljenost in zastarelost v primerjavi s konkurenco.

  • Gospodarnost

    Začetna cena je sicer visoka, a poraba goriva in odlično ohranjanje vrednosti odtehtata začetno naložbo.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 2/5