Volvo S40 2.0 Summum

3. 1. 2008 | Dušan Lukič
Deli

Ja, takle Volvo S40 je kot dobro vzgojen zlati prinašalec: ne povzroča nobenih težav, je kulturen, uglajen, takšen,

da se z njim lahko prikažete kjerkoli.

Dobro, morda ne ravno zlati prinašalec, saj vam ne bo znal ničesar prinesti, zlati ‘prevažalec’ pa vsekakor. In prevažal vas bo, če le vaše potrebe po prostoru v avtomobilu niso prevelike, res udobno. Sprijazniti se je treba, da je S40 sorodnik Fordovega Focusa in da že zato prostorskih čudežev v notranjosti ne gre pričakovati.

Če niste preveliki, boste za volanom sedeli udobno, sicer pa vam lahko zmanjka kak centimeter vzdolžnega pomika prednjih sedežev. Zadaj bodo, razen če bodo potniki spredaj res majhni, dobro sedeli le otroci, v prtljažniku pa bo (ob upoštevanju, da je odprtina zaradi limuzinskega zadka bolj majhna) povsem dovolj prostora za prtljago obojih.

Nihče v notranjosti ne bo trpel neudobja zaradi podvozja. Tale S40 ni in noče biti šport­nik ? in prav je tako. Dovolj je, da ovinke ‘oddela’ korektno, brez pretiranega nagibanja karoserije in pretiranega podkrmarjenja, ob tem pa postreže z dobrim blaženjem udarcev izpod koles, zanesljivimi zavorami in povsem sprejemljivimi zmogljivostmi.

Za slednje je zaslužen sicer že precej star, a sploh ne zastarel motor. Dvolitrski bencinski motor se izkaže s presenetljivo uglajenostjo, z zelo malo hrupa, predvsem pa (kar je še posebej presenetljivo ob upoštevanju dejstva, da ročni menjalnik zmore le pet prestav) z že kar neverjetno prožnostjo. Po mestu lahko tudi najtesnejša križišča prevozite kar v tretji prestavi; z manj kot tisočakom vrtljajev na merilniku bo potegnil tiho, brez tresljajev in tako odločno, da boste še vedno hitrejši od prometa okoli vas.

Zaradi dovolj dolge pete prestave je tudi pri avtocestnih hitrostih vrtljajev in s tem hrupa malo. Ja, tile ‘stari’ motorji so od sile. In zaradi porabe ne boste plačevali pretiranega davka: testna se je vrtela malenkost pod desetimi litri, ob manjšem deležu mestne vožnje pa bi lahko bila še za vsaj liter nižja . .

Dušan Lukič, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Volvo Car Austria
Cena osnovnega modela: 29.890 €
Cena testnega modela: 32.100 €
Moč: 107kW (145 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,5 s
Največja hitrost: 210 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,4l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.999 cm? – največja moč 107 kW (145 KM) pri 6.000/min – največji navor 185 Nm pri 4.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 W (Continental PremiumContact).
Zmogljivost: največja hitrost 210 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,5 s – poraba goriva (ECE) 10,2/5,7/7,4 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.369 kg – dovoljena skupna masa 1.850 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.476 mm – širina 1.770 mm – višina 1.454 mm – posoda za gorivo 55 l.
Prtljažnik: 404 l
Naše meritve
T=18 °C / p= 1.130 mbar / rel. vl.: 51 % /Stanje števca: 3.839 km
Pospešek 0-100km: 10,0s
402m z mesta: 17,0s ( 134km/h)
1000m z mesta: 30,9s ( 173km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,6 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 15,7 (V.)s
Največja hitrost: 211km/h (V.)
poraba na testu: 9,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,3m
AM meja: 41m
Ocena
  • Kdo pravi, da bencinarji nimajo prihodnosti? Če lahko sodimo po tem, pravzaprav starem motorju, je stanje prej nasprotno.

Hvalimo in grajamo
motor
poraba
podvozje
premajhna prostornost
na videz zanimiva, a premalo uporabna sredinska konzola
pet prestav je dovolj, a šest je bolje