Volvo S60 T5

24. 8. 2001
Deli
Volvo S60 T5

Ni treba vprašati meteorologa; trdim, da veter nastopa le v dveh kategorijah. Tisti, ki ga človek lahko nadzira, in tisti, ki ga ne more nadzirati. Jasno, v Volvih z veliko črko T je veter prve kategorije.

Če je na zadku kakega Volva v imenu tudi velika črka T, so stvari nedvoumne. V tem primeru gre namreč za najhitrejšo različico tistega modela. Naprej to pomeni, da je v njem bencinski motor in da mu na sesalni strani pomaga turbinski polnilnik na izpušne pline, stisnjeni zrak pa potem hladi »intercooler«. Rezultat se pozna na cesti.

Okusi so sicer različni, ampak pri kritičnem ocenjevanju celotne Volvove palete limuzin se ponuja ugotovitev, da je S60 nekako najboljši Volvo v tem trenutku. Ker z danimi zunanjimi merami ponuja največ prostora znotraj, predvsem pa zato, ker se zdi najbolj volvovski ta hip. Skratka, Volvo od strehe do pnevmatike.

Kdor se odloči za T5, to stori iz dveh razlogov: ker hoče biti lastnik najdražjega S60 ali ker natanko ve, kaj hudič ponuja. Samo branje tehničnih podatkov sicer ne obljublja nikakršne hude ekskluzivnosti; valjev je pet v vrsti in motor je nameščen prečno, kar je za Göteboržane klasika že iz časa prvega modela 850. Bati nadihajo 2, 3 litra prostornine, ventilov je dvajset, Garrett pa je prispeval dihalni aparat. A to je le teorija.

Praksa je uživaška! Resda je volanski mehanizem malce moteče premočan (se pravi da je sukanje obroča prelahko opravilo) ob zmogljivostih, ki jih T5 ponuja, ga je pa treba pri pohojenem plinu vse tja do tretje prestave krepko držati v rokah, da ohranimo želeno smer. Prednji kolesi trgata in grabita kot pobesnela bika. Zdaj napoči trenutek, ko se voznik znajde v vlogi, ko mora ukrotiti vseh 250 konjskih moči.

S60 ima že precej dolgo medosno razdaljo, zato z lahkoto vztraja v ravni smeri, seveda ko pogonskim kolesom ne pustite, da bi podivjala. Toda kljub vztrajanju v ravni smeri in kljub odlični legi skozi dolge hitre ovinke je T5 uživaški tudi na srednje zaviti cesti. Zaradi prednjega pogona sicer z zavitostjo ceste narašča želja po bežanju nosu iz ovinka, ampak če izklopite sicer ne preveč restriktiven DSTC (elektronski nadzor nad gnanimi kolesi) in če je podlaga pod kolesi dobra, ob pritisnjenem pedalu plina motorni navor dobro pomaga iz ovinka.

T5 najbrž ni bil zasnovan in narejen za počasno premikanje po cesti, čeprav brez večjih naporov zmore tudi to. Motor je prek območja delovanja lepo vzgojen, zaradi ogromne zaloge navora pa je treba pri normalno hitri vožnji le redko posegati po prestavni ročici.

Drugače je, ko hočete iz T5 iztisniti največ, kar zmore: poln plin, turbinski polnilnik nežno in diskretno zažvižga, potnike pritisne v sedeže in merilnik (pre? )hitro pokaže 215 kilometrov na uro. Nato se igla na merilniku malce bolj umirjeno povzpne do znamke 260, smerna stabilnost, zvočna izolacija in mirnost teka pa močno dvignejo občutek varnosti v tako hitri vožnji. Potem se tisti, ki drvijo s 130 kilometri na uro na voznem pasu avtomobilske ceste, zdijo kot parkirani . .

Ne poskušajte tega sami, razen če ste slučajno na prazni nemški avtomobilski cesti! Uživajte raje v odličnem avdiosistemu, v verjetno najboljšem avtomobilskem sedežu z najboljšim zglavnikom, v zelo dobrem položaju za volanom (čeprav ta ni izrazito športen) in če se le da - v dobri družbi.

Gospodična ali gospa se bo morda zmrdnila nad pretežno sivino v notranjosti, a le dokler ne bo ugotovila, da je ta sivina pretežno usnjena. Toda tudi (ta) Volvo ni popoln. Odvajanje sklopke, na primer, je neprijazno in povzroči vtis, kakor da voznik ne zna speljevati. Vzrok je sicer najbrž le v »kolenu« gibanja pedala sklopke, a to gotovo ni izgovor.

Podobno neprijazne, a laže obvladljive, so zavore, ki ob postopnem pritiskanju na pedal najprej dolgo le malo prijemljejo, potem pa na kratkem gibu pedala nenadoma primejo sunkovito. Težko se je navaditi. Še najbolj pa se zdi nadzoru ušla namestitev kolesca za nastavljanje sedežnega naslonjala v ledvenem delu. To kolesce je namreč med sedežem in sredinsko konzolo, kjer je prostora morda le za kako zelo nežno ročico.

Sicer pa razen motorja takšen Volvo ni bistveno drugačen od drugih S60. Še vedno se zdi, da je zaradi zapolnjenosti notranjosti prostora tam manj, kot potem pokažejo izmerjeni milimetri, še vedno je preglednost naokrog zelo dobra, še vedno sta na prednjem sedežnem delu našita uporabna, z elastiko varovana žepka in še vedno je prestavna ročica izvirne rešitve njenega spodnjega dela nameščena preveč nazaj za tiste, ki sedijo bliže armaturni plošči. In še vedno se zdita že kar perverzno razširjena boka glede na širino strehe enako agresivna in spoštovanja vredna kot ob predstavitvi tega modela pred skoraj natanko letom dni.

Ampak da je to T5, je izza volanskega obroča težko spregledati. Tisti, ki »slišijo«, bodo uživali ob globokem glasu v nizkih vrtljajih, ob žvižgu turbince pri naglem pospeševanju in ob nekem tihem zvoku nad 180 kilometrov na uro, ki spominja na zvok oddaljenega propelerskega letala. Ves ta zvok pa je - da ne pozabite - posledica nekega nadzorovanega vetra.

Vinko Kernc

FOTO: Vinko Kernc, Uroš Potočnik

Osnovni podatki
Prodaja: Volvo Car Austria
Cena osnovnega modela: 32.489,40 €
Moč: 184kW (250 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 6,8 s
Največja hitrost: 250 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 9,3l/100km
Tehnični podatki
Motor: 5-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 81,0 × 90,0 mm - gibna prostornina 2319 cm3 - kompresija 8,5 : 1 - največja moč 184 kW (250 KM) pri 5200/min - največji navor 330 Nm pri 2400-5200/min - ročična gred v 6 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig (Bosch Motronic 4.3.) - turbinski polnilnik na izpušne pline (Garrett T3) - hladilnik polnilnega zraka - tekočinsko hlajenje 7,6 l - motorno olje 5,3 l - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,390; II. 1,910; III. 1,190; IV. 0,870; V. 0,70; vzvratna 3,300 - diferencial 4,000 - gume 225/45 R 17 W (Continental Conti SportContact )
Zmogljivost: največja hitrost 250 km/h - pospešek 0-100 km/h 6,8 s - poraba goriva (ECE) 13,0/7,1/9,3 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Voz in obese: 4 vrata, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, vzdolžne nihajke, dvojna prečna vodila, Wattov paralelogram, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, EBD - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 1470 kg - dovoljena skupna masa 1870 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1600 kg, brez zavore 500 kg - dovoljena obremenitev strehe 75 kg
Zunanje mere: dolžina 4580 mm - širina 1800 mm - višina 1430 mm - medosna razdalja 2720 mm - kolotek spredaj 1560 mm - zadaj 1560 mm - rajdni krog 11,8 m
Notranje mere: dolžina 1630 mm - širina 1530/1510 mm - višina 900-950/930 mm - vzdolžnica 910-1150/880-630 mm - posoda za gorivo 70 l
Prtljažnik: normno 424 l
Naše meritve
T = 18 °C - p = 1011 mbar - rel. vl. = 75 %
Pospešek 0-100km: 7,7s
1000m z mesta: 28,1s ( 190km/h)
Največja hitrost: 250km/h (V.)
Najmanjša poraba: 10,9l/100km
poraba na testu: 15,0 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,9m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 55dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 54dB
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Volvo S60 T5 je limuzina za uživače, ki obenem ljubijo prestiž, pa niso pristaši nemških, britanskih ali drugih, južnejših avtomobilskih znamk. Ta avtomobil ponuja lepo kombinacijo zmogljivosti, mehanike, udobja in ekskluzivnosti, čeprav se med neposrednimi konkurenti zdi še najmanj popoln. Ima pa seveda svoj severnjaški značaj in s tem čisto poseben čar.

Hvalimo in grajamo
zmogljivosti motorja
lega na cesti
občutek varnosti tudi pri največji hitrosti
vodljivost
sedeži
zvok motorja
poraba goriva
premočan volanski servo
prijemanje zavor
občutek notranje majhnosti
nastavitev ledvene opore