Volvo XC90 D5

27. 10. 2005 | Dušan Lukič
Deli
Volvo XC90 D5

Sodobna medicina dela čudeže. Če vam opeša srce, vam ga (sicer ne preprosto in ne vedno, a načeloma lahko) zamenjajo. Pri avtomobilih je podobno.

Volvov veliki ’mehki’ terenec XC90 je bil že od svojega prihoda na trg rahel srčni bolnik. Pod motornim pokrovom namreč ni tiktakalo nič takega, kar bi povzročilo občutek prestiža pri vozniku ali pa vsaj poskrbelo za varčevanje goriva ob hkratnih spodobnih zmogljivostih.

Pri Volvu so se stvari lotili postopoma in najprej poskrbeli za tiste, ki so bili željni motornega prestiža, ter jim namenili 4, 4-litrski osemvaljnik s 315 konjskimi močmi. A precej pomembnejša motorna sprememba se je Iksceju zgodila pred kratkim, ko so mu namenili popolnoma prenovljen turbodizelski petvaljnik. 2, 4-litrski agregat, narejen iz aluminija, zmore 183 ’konjev’ in 400 njutonmetrov navora pri še ugodnih 2.000 vrtljajih ročične gredi v minuti.

V primerjavi s prejšnjim D5 je napredek velik, tako na papirju kot v praksi. Motorju so ob prenovi namenili nov motorni računalnik, nove brizgalnike s po sedmimi odprtinami za vbrizg in z natančnejšim nadzorovanjem vrtinčenja goriva v valju, filter trdnih delcev in predvsem novo turbino. Ta je večja (premer kompresorskega dela je 56 namesto 52 milimetrov), lopatice so boljšemu izkoristku na ljubo na novo oblikovane, ohišje osrednjega dela pa je vodno hlajeno. Vodna črpalka tako turbopuhalo hladi tudi, ko motor stoji.

In kaj vse skupaj pomeni v praksi? Kljub temu da imajo lahko turbodizli pod dvema tisočakoma na merilniku vrtljajev težave z odzivnostjo, poleg tega pa tak XC90 tehta (z dvema osebama v avtu in s kakim kosom prtljage) skoraj dve in pol toni, v mestni gneči pospeši suvereno in brez oklevanja, pa ne le z mesta, temveč tudi z majhnih hitrosti. Še bolj razveseli dejstvo, da tudi pri večjih, tj. avtocestnih hitrostih, kjer je prejšnji D5 precej težko obdržal tempo, ne popušča vse do hitrosti skoraj 200 kilometrov na uro.

Del zaslug za to ima tudi na novo razviti šeststopenjski ročni menjalnik, res pa je, da bi avtomobilu v celoti bolj pristajala (tudi nova) šeststopenjska avtomatika. Konec koncev gre za avto, ki potnikom postreže z veliko udobja, slabše pa se znajde v rokah športno naravnanih voznikov. Saj ne da bi se hitrejšemu preganjanju pretirano upiral ali celo strašil svojo živo vsebino z neprimernimi reakcijami - le z nagibanjem in s posrednostjo volana da vedeti, da takemu načinu vožnje ni namenjen. Zato pa recimo odlično požira udarce na hitrem makadamu . .

Če k temu dodamo še obilico prostora na prednjih in zadnjih (in tudi v tretji vrsti ni hudega) ter ogromen prtljažnik, kar XC90 odlikuje že od rojstva, je jasno: srčna operacija je iz največjega Volva naredila precej boljši avtomobil.

Dušan Lukič

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena osnovnega modela: 56.163,41 €
Cena testnega modela: 59.355,70 €
Moč: 136kW (185 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,9 s
Največja hitrost: 195 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 10,6l/100km
Tehnični podatki
Motor: 5-valjni - 4-taktni - vrstni - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 2401 cm3 - največja moč 136 kW (185 KM) pri 4000/min - največji navor 400 Nm pri 2000-2750/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa - 6-stopenjski ročni menjalnik - gume 235/60 R 18 V (Continental ContiPremiumContact).
Zmogljivost: največja hitrost 195 km/h - pospešek 0-100 km/h 10,9 s - poraba goriva (ECE) 10,6/6,8/8,2 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 2224 kg - dovoljena skupna masa 2620 kg.
Zunanje mere: dolžina 4798 mm - širina 1898 mm - višina 1743 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 72 l.
Prtljažnik: 483-1837 l
Naše meritve
T=23 °C / p= 1009 mbar / rel. vl.: 58 % /Stanje km števca: 1579 km
Pospešek 0-100km: 10,3s
402m z mesta: 17,2s ( 130km/h)
1000m z mesta: 31,5s ( 165km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,8/12,5s
Prožnost 80-120km/h: 11,4/15,8s
Največja hitrost: 199km/h (VI.)
poraba na testu: 12,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,2m
AM meja: 43m
Ocena
  • Pri Volvu so z novim motorjem D5 poskrbeli za tiste, ki se zaradi varčnosti z gorivom (ki je pri tako velikem avtomobilu dokaj pomembna lastnost) nočejo odpovedati primernim zmogljivostim. In glede na vse preostale lastnosti si XC90 take zmogljivosti zasluži.

Hvalimo in grajamo
motor
menjalnik
prostornost
velik obračalni krog
preveč posreden volan
terenske zmogljivosti