Bo davek na luksuzna vozila res zlata jama? - Dušan Lukič - Avto Magazin

Bo davek na luksuzna vozila res zlata jama?

Vlada je v sklopu varčevalnih ukrepov oziroma ukrepov, ki naj bi povečali prihodke v proračun, da bi bilo treba manj varčevati, napovedala tudi dodatno obdavčitev "luksuznih" vozil.

18. 4. 2012

Pri tem se je seveda pojavilo vprašanje, kako jih bodo definirali. Omejitev glede na ceno je v svetu sicer precej znana rešitev, a ima to slabo lastnost, da kaznuje tiste, ki doplačajo za več varnostne opreme. Druga, precej bolj sprejemljiva rešitev so razredi glede na moč vozila, ena od slabših rešitev (zaradi sodobnih avtomobilskih tehnologij, zmanjševanja prostornin motorjev na račun nadtlačnega polnjenja in hibridnih tehnologij) pa je razdelitev glede na prostornino motorja - in ravno za to se je vlada očitno tudi odločila. Računa namreč na naslednjo lestvico obdavčitve:

  • do 2.500 ccm 0%
  • do 3.000 ccm 8%
  • do 3.500 ccm 10%
  • do 4.000 ccm 13%
  • nad 4.000 ccm 16%

MB E300 BlueTec Hybrid

Menda nameravajo na ta način zaslužiti dodatnih 10 milijonov evrov, kar je seveda neumnost. Kratek pogled na statistike lanske prodaje vozil (seveda predvsem prestižnih) in pogled v statistiko prodaje znotraj znamk pokaže, da bo tako nabranega davka nekje okoli 3 milijone evrov letno*. Seveda, če prodaja ne bo preveč padla - kakršenkoli resen padec prodaje bi namreč pomenil, da država ne bi imela dodatnega prihodka, uvozniki pa bi kljub temu ostali brez zaslužka.

 BMW Active 7 Hybrid

Vprašanje je sicer, kolikšen bo ta padec v resnici, saj imajo tisti, ki takšne avtomobile kupujejo, nekaj možnosti, da vpliv takšnega zakona skoraj (ali popolnoma) izničijo. Kupec Mercedesa E300 CDI bo tako lahko posegel po E300 BlueTec Hybridu. Ta bo sicer v osnovi kaka dva tisočaka dražji, a ker bo ničodstotno obdavčen (namesto osmih odstotkov, ki bi "zadeli" E300 CDI, bo v resnici za približno dva tisočaka cenejši. Podobno je pri Audiju, namesto A8 vseh ostalih modelov, ki padejo v 8 ali 16-odstotni razred, si omislite prihajajoči hibrid, ki s svojim dvolitrskim turbobencinskim motorjem ni dodatno obdavčen. Le pri BMW (ki bi ga sicer ta ukrep najbolj prizadel, saj ima največji odstotek prodanih vozil s prostornino motorja nad 2.500 ccm) bodo imeli več težav, saj ima hibridna serija 5, recimo, motor s skoraj tremi litri prostornine, sedmica pa s skoraj štirimi (in bi bila torej dodatno obdavčena z 8 ali 13 odstotki) ...

Porsche Panamera Hybrid

Verjetno najbolj prizadeta znamka pri nas bo Porsche, saj bodo dodatno (ne pa tudi v najvišjem razredu) obdavčeni prav vsi njihovi avtomobili. Ampak: tako Boxster kot 911 sta povsem nova, torej lahko enostavno pohitite in novi davek prehitite ...

 

 

* - Pri izračunu smo upoštevali naslednje ocene:

  • povprečna vrednost prodane limuzine ali karavana z motorjem nad 2.500 kubičnih centimetrov znaša 70 tisočakov brez DMV (osnova za nov davek je namreč cena vozila z vsemi dajatvami razen DMV),
  • povprečna cena takega SUVa je okoli 50 tisočakov brez DMV (oboje je seveda zelo optimistična ocena),
  • povprečna obdavčitev nekje okoli 11 ali 12 odstotkov
  • pri določenem deležu lani registriranih vozil je šlo za dnevne registracije, do katerih pri novem sistemu zaradi neugodne cene ne bi prišlo.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri