Dušan Lukič: Električne sanje

10. 8. 2013
Deli
Dušan Lukič: Električne sanje

Oplova Ampera je bila, tudi v naših koncih, prvi električni avtomobil, ki je dajal vtis resne dnevne uporabnosti (tudi zaradi podaljševalnika dosega, seveda).

Pri Oplu so ob začetku prodaje načrtovali, da bodo leta 2012 v Evropi prodali okoli 10 tisoč Amper (in Voltov). Pa so jih komaj polovico te številke. In letos je še slabše.

Pri nas so lani v prvem polletju prodali šest Amper, letos le še tri. Na nemškem trgu so v prvem polletju prodali 823 Amper, letos le še 223. In na celotnem evropskem trgu so lani torej prodali okoli 5.500 (pa še to večinoma velikim kupcem, le približno četrtino fizičnim osebam), letos v prvem polletju le še 1.000.

Ampera torej predstavlja vsega 0,2 odstotka Oplove prodaje vozil (po prodanih enotah, ne po prihodkih). Če odštejemo to, da je za proizvajalca seveda pomembno (zaradi imidža), da ima v prodajnem programu sodobno, električno vozilo, je za Opel Ampera v resnici zanemarljiva. Nepomembna.

In za to ni kriv sam trg, saj je prodaja električnih vozil letos kar zdrava. V prvem polletju je Renault prodal slabih pet tisoč Zoejev, Nissan slabe štiri tisočake Leafov, električnih Kangoojev je šlo v prodajo okoli tri tisoč, Priusov Plug-In okoli dva tisoč. Še električnih Smartov so prodali več kot Amper, skupaj pa se je v Evropi letos prodalo že okoli 18 tisoč električnih avtomobilov oziroma priključnih hibridov. In Ampera je letos na tem trgu v resnici postala majhen igralec.

Poleg tega naj bi jo, tako trdijo analitiki, prodajali z izgubo (še zlasti velikim kupcem, kjer na to, ali je avtomobil prodan z dobičkom ali izgubo, vplivajo tudi odkupne cene).

Videti je, da imajo pri Oplu le dve možnosti: ali Ampero primerno pocenijo (toliko, da bo cenovno ustrezala tudi navadnim kupcem, ne le ljubiteljem zelene tehnologije, in toliko, da bo cena primerljiva s ceno konkurence) ali pa se sprijaznijo s tem, da je v resnici le marketinški strošek, namenjen grajenju imidža znamke, in potrpijo do prihoda naslednje generacije (na kar pri GM-u tudi namigujejo). A ta bo morala biti precej cenejša in imeti večji električno doseg, sicer se zgodba utegne ponoviti.

Medtem pa sestrski Chevrolet Volt s primerno ceno v ZDA podira svoje prodajne rekorde, kmalu pa bo še za 5 tisočakov cenejši ...

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja