Kaj je s Suzukijem?

13. 5. 2013
Deli

To vprašanje si v zadnjega pol leta postavlja veliko slovenskih lastnikov te znamke japonskih avtomobilov. Konec lanskega leta je namreč dosedanji prodajalec te znamke avtomobilov, Avtohiša Odar, po daljši agoniji izgubil zastopstvo za to znamko.

Zdelo se je sicer, da se Suzuki, ki svoje evropske posle obvladuje na skoraj skrivnosten način, malo iz svoje tovarne v madžarskem Esztergomu, malo pa prek svojega podjetja Suzuki Interational Europe iz nemškega Bensheima, za slovenski trg sploh ne zanima več. Sedanja kriza je najbrž vplivala na še manjše zanimanje, a Suzuki je vseeno moral začeti urejati tudi slovenski trg. Razlog je preprost. Zakoni določajo, da morajo podjetja za svoje izdelke poskrbeti, tu so jamstveni zahtevki, ki bi jih bilo treba urejati, seveda pa mora biti organizirana tudi servisna dejavnost zanje.

Zdaj vse kaže, da so pri madžarskem Suzukiju našli način, kako bodo poskrbeli za dosedanje lastnike avtomobilov Suzuki in seveda tudi za to, da se bo morebiti še kakšen Slovenec odločil za njihove nove avtomobile. Zato ustanavljajo mrežo sedmih serviserjev in prodajalcev avtomobilov Suzuki, s katerimi naj bi pokrili vso Slovenijo. Vendar pa gredo zadeve precej polagoma, ljudje iz Suzukija so si za izbiro kandidatov za prodajalce vzeli precej časa (od lanskega oktobra). Tako vsi dokumenti, ki bi urejali obojestranske odnose s sedmimi kandidati, sploh še niso podpisani.

Eden od serviserjev, kandidatov za sodelovanje s Suzukijem, je tudi Avtohiša Kržišnik iz Zagorja. Podjetnik Roman Kržišnik bo, če bodo podpisali pogodbo, tako serviser kot trgovec z avtomobili Suzuki. Podjetje nam je posredovalo tudi nekaj cen Suzukijev, ki so že na prodaj oziroma čakajo na dokončno zeleno luč ob podpisu pogodb s sedmerico kandidatov. Najmanjši in najcenejši je Suzuki Splash 1.0 za 8.500 evrov (cena v opremi vključuje tudi klimatsko napravo), dva modela, za katera se zanima največ kupcev, pa sta Swift in SX4. Osnovni Suzuki Swift, trivratni z 1,2-litrskim motorjem in opremo Comfort, bo stal 10.500 evrov, osnovni SX4 1.6 Comfort pa 12.500 evrov. V prodajnem programu je oziroma bo tudi Jimny (1.3 4x4) za 16.000 evrov.

Ali bo torej na slovenskem trgu Suzuki zdaj pisal novo poglavje? Čeprav gre pravzaprav za nepomembno znamko, pa je bil že do zdaj Suzuki pri nekaterih kupcih s svojimi izdelki kar dobro zapisan. Tudi zaradi tega so se še vedno našli kupci (v letošnjih prvih treh mesecih je bilo registriranih 34 avtomobilov, lani v istem času še 70). In to kljub dejstvu, da si dolgoletni zastopnik Suzuki Odar v zadnjih letih pri slovenskih lastnikih Suzukijev ni ohranjal ugleda. Predvsem zaradi številnih pripomb in pritožb bralcev smo si lahko glede skrbi za kupce in urejanja jamstvenih zahtevkov ustvarjali vse prej kot prepričljiv vtis.

Kaj bo uspelo novi organiziranosti znamke Suzuki v Sloveniji, je za zdaj še prezgodaj soditi. Vse kaže, da bodo prodajo in servis organizirali po zgledu General Motorsa oziroma dveh njihovih znamk, Opla in Chevroleta. Gre torej za samostojne prodajalce in serviserje, ki bodo hkrati tudi uvozniki avtomobilov. Kako bo organizirano vse tisto, kar je skupno vsem (trženje, homologacije, poprodajna dejavnost, stiki z mediji), za zdaj še ni znano.

Tudi evropski Suzuki se je letos znašel na prelomnici. Potem ko so konec lanskega leta obnovili pogodbo z madžarsko državo (strateški dogovor o sodelovanju), bodo letos poleti delno prenovili program izdelave avtomobilov. Na montažnih trakovih zdaj izdelujejo tri modele s svojo znamko, Splasha, Swifta in SX4, ter tudi dve različici za dva druga odjemalca. Splash še prihaja iz Esztergoma kot Opel Agila, SX4 pa kot Fiat 16. Vse kaže, da bodo posel z obema partnerjema počasi zaustavili (lani so za Opel izdelali 19.330 Agil). Opel ima svojo Agilo v prodajnem programu le še na nekaterih evropskih trgih. Suzuki pa bo poleti dosedanji model SX4 zamenjal z novim, ki so ga javnosti premierno predstavili na letošnji ženevski avtomobilski razstavi. S tem pa bo končana tudi izdelava Fiata 16, ki je bil prilagojena različica dosedanjega SX4. A Suzuki ostaja povezan s Fiatom, saj bodo od italijanske znamke za novega SX4 dobivali 1,6-litrske turbodizelske motorje.

Predvsem s povezavo z madžarsko državo si Suzuki obeta, da bo poslovanje na Madžarskem lahko vsaj obdržal v enakem obsegu, če ga že ne bo mogel razširiti. Za ohranjanje števila izdelanih avtomobilov bodo zdaj več izvažali tudi na neevropske trge, tako da bo 3.100 zaposlenih v Suzukijevi tovarni na Madžarskem ohranilo svoja delovna mesta.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol