Finale nemške drift serije v Hockenheimu (2., 3.11.)

5. 11. 2007
Deli

Minula petek in sobota sta za drifterje nemške serije (Sport Auto) IDC pomenila zaključek letošnje sezone, ko so se na Hockenheimu tekmovalci pomerili (podobno kot v Avtomagazinovem Drift pokalu 29.09.) najprej v posamičnih vožnjah in nato še tekmovanju dvojic (twindrift).

Foto: Gašper Tršan

Za razliko od lanske sezone, ko je tam zmagal, je Luka-Marko Grošelj tokrat opravljal vlogo sodnika, ki jo je sprejel na povabilo organizatorjev, ki so spremljali letošnji AM drift pokal. Način sojenja je precej specifičen, saj obstajajo 4 kriteriji (hitrost, kot, linija, stil), ki so jih ločeno ocenjevali 4 sodniki. Skupna ocena je seštevek posamičnih kriterijev. Zamisel sicer ni slaba, a zaradi "izoliranosti" ocen posamičnih ocenjevalnih prvin tekmovalcem dopušča več taktiziranja . .

Med drifterji so se prikazali vsi aduti za skupni naslov, še precej več pa je bilo zanimivih avtomobilov. Moštvo Falken je recimo pripeljalo Nissanova Skylinea (ki je strašil z rdečimi Kumhovimi drift gumami) in 350 Z, oba podprta s turbopuhali in okoli 600 konjskimi močmi. Seveda ni manjkalo niti precej BMW-jev, predvsem serije E30 (popularna je školjka m3), kamor so mehaniki vtaknili šestvaljne m3 motorje novejše generacije (e36). Skupaj s sesalnimi kolektorji iz ogljikovih vlaken in prenastavljenim motornim krmiljenjem se da iz takega motorja izstisniti skoraj 350 konjev, kar je ob teži okoli 1000 kg odlična napoved za resne drifterje. Videti je bilo moč tudi Nissanove S13, S14 in S15 modele, enega izmed njih je peljala Deborah Lopez (23 let), vodilna belgijska drifterka, ki je, dokler ni nerodno zapeljala preko bankine in polomila zadnje obese, odločno (in odlično) konkurirala moškim kolegom. Podjetje G Power je na stezo poslalo BMW-jevega E46 M3 CSL, ki so ga okrepili z desetvaljnim motorjem aktualnega M5 (s predelavami zmore 550 KM). Kot zanimivost: cene tovrstne predelave (in ne avtomobila) se začnejo pri 69.000 EUR . . Med širšimi sta bila tudi BMW-jev M3 z GTR razširitvami in manjši brat Compact, kamor je eden izmed tekmovalcev uspel stlačiti šestvaljni Alpinin motor s turbopuhalom. Za veliko dima je skozi cel konec tedna skrbel rjavi E36 s 4, 4 litrskim V8 motorjem, ki je stavil predvsem na obilico navora in drseče zadnje gume (podobno taktiko sta ubrala še legendarna Opel manta in Ford mustang) . .

Skupni zmagovalec (in zmagovalec twindriftov) je povsem zasluženo postal odlični Nizozemec Remmo Niezen z E30 M3 s 350 konji, za njim se je uvrstil sonarodnjak Paul Vlasblom (ki je imel svojega tekmovalnega karavana že v zabojniku na poti v Irvindale (D1) in je nastopil s podobno, a malce težjo limuzinsko izvedenko). Dobri so bili tudi ostali Nizozemci (naveza oče in 18-letni sin Kok, Tim Tatje, Olaf Commijs) in Madžari (Tibor Szöllösi), medtem ko Nemci niso imeli svojega dne. Harald Müller je profesionalnega Nissana S15 zaradi tehničnih težav razkazoval le na parkirišču, lanskemu skupnemu zmagovalcu Wernerju Gusenbauerju pa jo je na njegovem 640 konjev močnem MKB Mercedesu zagodel avtomatski menjalnik (ki je vseskozi metal v prosti tek), a smo pred tem vseeno uspeli posneti nekaj utrinkov njegove vožnje izza volana ("onboard" - kakor tudi vožnje zmagovalca Niezena).

To in še veliko akcijskih posnetkov, tudi twindriftov, si čez nekaj dni lahko ogledate v videosekciji naše spletne strani.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja