Bajke o prvi barvi, prvem lastniku in servisni knjižici

21. 11. 2011
Deli
Bajke o prvi barvi, prvem lastniku in servisni knjižici (foto: Saša Kapetanovič)
Saša Kapetanovič


Pred letom dni sem kupoval avtomobil. En tak ravno prav velik, ravno prav močan in seveda ne predrag. Če ima klimo, še toliko boljše. Z znamko in modelom nisem bil omejen, sem pa imel seveda favorite.

Almira
Nissan Almera z 1.8-litrskim bencinskim motorjem in avtomatskim menjalnikom je bila po opisu sodeč brez napake. Prodajalec pravi, da se z avtomobilom še vozi in da se moram prej najavit, da ga pripelje do salona pod milim nebom. Se najavim, pridem, gledam: avtomobil je bil še kar solidno ohranjen, a z kar nekaj manjšimi odrgninami ne tako zelo brez napake, kot ga je opisoval oglas. Komande za radio na volanu niso delale. V prevleki voznikovega sedeža je bila luknja, jasno da od cigareta, kar je prodajalec zanikal, češ, da se v avtu ni kadilo. Odprem prtljažnik in odkrijem popolnoma namočen tepih. Komentar, da tule pa nekaj zamaka, je veleumni diler zanikal z izjavo, da je zadaj vozil od snega mokre čevlje. A bu?! Adijo.

Tank
Volvo 850 je hud stroj, če gre za estate (karavan), še toliko bolje. Pridem, gledam in glej ga zlomka, niti ne deluje tako slabo, zato fehtam za testno vožnjo. Še kar, a za dobrih 200.000 kilometrov, kolikor naj bi imel prevoženih, je deloval že nekoliko zmahano. Čutila se je zračnost na volanu in na prenosih. Kolega Matjaž je kasneje komeniral, da je 850-tica pri dvestotisoč prevoženih ravno dobro utečena! O servisni knjižici ne duha ne sluha. Hm. Prodajalec, ki naj bi bil drugi lastnik, je privolil v kontrolo lastništva na spletu (zelo uporabna stvar!). Ku*** drugi, peti lastnik je bil! Adijo.

Papamobil
»Aha, še ga imamo. Res je odlično ohranjen, vozil ga je župnik,« je povedal stric v telefonu. Sketičen ob znani laži sem se vseeno odpravil pogledat Mitsubishijevega Outlanderja prve generacije z, če me spomin ne vara, le okoli 60.000 prevoženimi kilometri. Prvi kiks: obe prednji gumi sta bili izrazito neenakomerno obrabljeni. Drugi kiks: pod zadnjo klopjo so ga pozabili posesati in tam je ostal skrit lep zalogaj – mivke! So gospod fajmošter z Micko peljali Pariz-Dakar? Prodajalec se je izmikal konkretnim odgovorom. Adijo.

Fokus
Rdeča barva ni bila ravno po naročilu, a vse ostalo je štimalo: Ford Focus karavan, 1.6 bencinar, 120.000 kilometrov, servisna knjiga. S prodajalcem, ki kruh služi blizu mojega kraja, se dobiva na deževen večer in avtomobil si ogledam kar pod lučjo bencinskega servisa. Pove, da je pleh rahlo obtolkla toča, da vse ostalo je pa tip top. Servisi so bili delani v Novi Gorici in dno 11 let starega avtomobila je brez pikice rje! Vidim človeka, da je okej, da ne muti. Tudi pri ceni ne popusti. Ara, naslednji dan še preostala kupnina na roke – biznis narejen.

Nakup rabljenega avtomobila je lahko tvegan posel. Vzemite si čas in če se sami ne počutite dovolj podkovanega, poprosite za pomoč pri ogledu znanca ali pa lokalnega mehanika. Bolje da on zasluži dvajsetaka, kot da vi domov pripeljete nevarno in dragega servisa potrebno kripo.

foto: Saša Kapetanovič

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol