Triatlonski vikend s Toyoto

10. 6. 2015
Deli
Triatlonski vikend s Toyoto (foto: Iztok Kovačič)
Iztok Kovačič

Verjetno poznate tisti občutek, ko se delovni petek počasi prevesi v točko, ko je že dovoljeno razmišljati o sončnem koncu tedna, ki ga spremljajo različne prostočasne aktivnosti. No, če vas ravno takrat pokliče še Toni iz Toyota centra Novo mesto in vam pove, da je vse pripravljeno za prevzem nagradnega avtomobila, potem je to zagotovo napoved popolnega vikenda.

Seveda ima vsaka zgodba dve plati in ni bilo treba dolgo čakati na hladen tuš, saj se je izkazalo, da me za nagrado pričakuje hibridni Yaris. To je tisti mali mestni avto, ki ga v glavnem vozijo ženske, in v mislih sem že videl najbolj črn scenarij z rdečim Yarisom in srčkom na vratih v glavni vlogi. Ves čas sem se namreč veselil Priusa plug-in hybrida, ne pa nekega avtomobilčka, ki se ga sploh ne da priključiti na elektriko, tako da si sploh nisem predstavljal, kaj bi z njim počel. Nekaj časa je še tlelo upanje, da bodo vsaj Aurisa karavana uspeli pripraviti, če se je že izkazalo, da je Prius plug-in najbolj zaseden avto v državi. Pa gre očitno tudi Auris za med.

Da vse le ni bilo tako črno, je poskrbel Toni, ki me je pričakal z belo Toyoto Yaris. Nasploh se je izkazalo, da je Toni zelo potrpežljiv človek, ki mu ni težko odgovarjati na telefonske klice zahtevnih strank, medtem pa zraven postoriti še kup opravkov in ostati pri tem hladen kot špricer. Toyota očitno točno ve, kdo bo najbolje poskrbel za njihove kupce.

Po vseh procedurah in seznanitvi z osnovnimi funkcijami avtomobila sem se tako končno potiho odpeljal proti bencinski črpalki, saj je bencin še vedno osnova za delovanje hibrida. Glede na to, da je bil vikend rezerviran za triatlon v Portorožu, je bilo treba najprej preveriti, ali obstaja možnost, da v Yarisovo notranjost spravim dve kolesi. Oziroma vsaj eno kolo. Pa je bil že hiter pogled nazaj dovolj, da sem poklical prijatelja iz Triatlonskega kluba Novo mesto, da bi prevzel breme prevoza koles nase. Je pa zato ostalo dovolj prostora, da se je v Portorož z nami odpravil tudi naš sedemletnik. ISOFIX-pritrditev otroškega sedeža je bila preprosta in v nedeljo zjutraj smo že brzeli po avtocesti iz Novega mesta v Portorož. Navajen dokaj tihega obratovanja Yarisa v vožnji po mestnih opravkih sem bil zato toliko bolj presenečen nad glasnim pospeševanjem do avtocestnih 130 kilometrov na uro. Dve uri sta sicer minili dokaj hitro in udobno, klima je bila učinkovita, nekaj zabave pa je ponudil tudi pogled na grafični prikaz delovanja električnega in bencinskega motorja.

Kar se tiče hibridne Toyote in triatlona, bi lahko rekli, da imata skupnega veliko več kot le začetno črko. Vzdržljivost kot ena glavnih značilnosti triatlona je brez dvoma odlika, s katero se ponašajo tudi avtomobili znamke Toyota. Tudi aerodinamičnost, ki pomaga pri zmanjševanju porabe goriva, je še kako pomembna na kolesarskem delu triatlonske preizkušnje in nič nenavadno ni videti triatlonca v nizki preži s kapljičasto čelado na glavi, seveda vse za manj upora in posledično manjšo porabo energije. Triatlon je sicer že sam po sebi hibrid treh športov in ima tudi po tej plati veliko skupnega z avtomobilskim hibridom. Hibridni avto namreč za svoje delovanje uporablja dva različna vira energije, tako električno energijo kot energijo fosilnih goriv. Podobno tudi človeško telo deluje predvsem na ogljikove hidrate, ko pa teh začne primanjkovati in se zaletimo v tako imenovani maratonski zid, pa mišice za svoje delovanje preklopijo na porabo maščobe. Ob vsem naštetem bi človek pričakoval, da bo Toyota kaj kmalu glavni sponzor triatlonskih prireditev, kajne? :)

Triatlon v Portorožu je bil za tekmovalce Triatlonskega kluba Novo mesto več kot uspešen, z Andrejem pa sva celo uspela opraviti krajši fotosešn. Nekoliko manj je bila zabavna pot domov, saj je bila primorska avtocesta proti Ljubljani prizorišče več kot 10 kilometrov dolge kolone. Ob neprestanem speljevanju in ustavljanju sem ugotovil, da je tale hibrid pravzaprav idealen za počasne kolone, saj električni motor skupaj z avtomatskim menjalnikom deluje izredno sproščujoče na voznika. Še posebno, ko na odstavnem pasu vidiš številne voznike, ki ob odprti havbi nemočno čakajo na avtovleko. Ja, tale Yaris postaja prav prikupen.

Avtor bloga: Iztok Kovačič

(Blog izraža stališča avtorja in ne nujno tudi uredništva Avto magazin)

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja