Kolumna: Tomaž PorekarAmerica first

Ali je še kdo v teh krajih, ki potrebuje prevod osnovnega rekla novega predsednika Združenih držav Amerike? Upam, da ne.

4. 3. 2017

Osvojila ga je tudi predsednica največjega ameriškega avtomobilskega izdelovalca, Mary Barra. Če sklepamo po odločitvi, da se znebi Opla, je odgovor jasen, poslov drugje res ne potrebuje!


Že v naslednjih dneh naj bi postal celoten posel prodaje nemškega Opla francosko-kitajskemu PSA čista realnost. Seveda je jasno, da vsega, o čemer se morajo dogovoriti kupci in prodajalci, ni dobro obešati na veliki zvon. Tako tudi ne vemo, kaj se bo zgodilo z najpomembnejšim delom Opla, tehnično-konstrukcijskim centrom v Rüsselsheimu pri Frankfurtu, v katerem je zaposlenih kar 7.700 inženirjev in tehnikov. Do zdaj je bil ta del Opla zagotovo eno od gonil razvoja novih modelov, ki so razen Oplovega zaščitnega znaka na pločevini imeli tudi kaj drugega, če že ne znaka Vauxhall ali Holden (ki ponujata Ople z volanom na desni za kupce v Veliki Britaniji ali Avstraliji). Sledove Oplovih tehničnih rešitev najdemo pri Buicku – skorajda vsi s to oznako so bili vsaj delno konstruirani v Rüsselsheimu – ali pa Chevroletu, saj je Malibu neposredni sorodnik Insignie.


Če bo tudi ta del Opla poslej pod lastništvom PSA, se zagotovo dobre perspektive odpirajo znamkam Citroën, DS in Peugeot. Sicer ne moremo reči, da konstruktorji PSA ne znajo, o nasprotnem najbolj prepričuje slovenski avto leta 2017, Peugeot 3008. Skorajda podvojene zmogljivosti v tehnološkem smislu pa bodo zagotovo dobrodošle za podjetje, ki se bo občutno povečalo.


Pustimo ob strani število tovarn enih in drugih v Evropi. Dodatne možnosti koncerna PSA, ki si jih je v povezavi s kitajskim solastnikom Dongfengom ustvaril v Aziji, so lahko pomemben katalizator tudi za hitro preureditev v celoto, ki ne bo le iz nuje narejeno podjetje dveh do zdaj ne preveč uspešnih avtomobilskih igralcev.


PSA in Opel sta začetek združevanja vadila še kot samostojni podjetji. Oplov Crossland X in Citroënov C3 Aircross bosta na bližnjem ženevskem parketu prva, ki ju bomo lahko temeljito primerjali. Obe podjetji sta si tudi že funkcionalno razdelili izdelavo teh dveh in še drugih skupnih modelov, ki bodo v kratkem predstavljeni javnosti (Grandland X, Zafirin naslednik, si bo sposodil tehniko Peugeota 3008).


Če bo od prvih javnih objav o načrtu prodaje (sredi februarja) do podpisanega posla (prve dni marca) minilo tako malo časa, je jasno, da so se vodilni o zadevi morali že prej sporazumeti in vsaj tisti pri PSA o njej tudi premisliti.


To je sicer v popolnem nasprotju s tem, kar pri vladanju počne predsednik Donald Trump. O njem čedalje več ljudi misli, da celotnega mandata ne bo zmogel že zaradi velikega napora pisanja tolikšnega števila čivkov. Carlos Tavares, prvi mož PSA, bo moral pokazati nekaj več zmožnosti, da bo lahko tudi on kdaj rekel: PSA first!

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri