Azija v ospredje

Kdor še verjame, da bo evropska avtomobilska industrija obdržala vodilno vlogo vsaj na tehnološkem področju, mora biti – Evropejec. Seveda takšen vase ali vsaj v meje svoje države zaplankan predstavnik 'Abendlanda', kot območje evropskega kulturnega dosega imenujejo Nemci.

16. 1. 2011

Ker zdaj v avtomobilski Evropi o večanju, rasti in razvoju govorijo samo tri nemške avtomobilske hiše, Volkswagen, BMW in Daimler, je jasno, da gre predvsem za tehnološko zelo razvite predstavnike avtomobilske industrije, ki se za svojo vodilno vlogo lahko potegujejo kljub sorazmerno visokim cenam, ki jih zahtevajo.

Kako se boriti proti premiumskim znamkam, je pred dvema desetletjema dala recept Toyota s svojim Lexusom. A za takšen pristop so bili zreli le na ameriškem trgu, kjer je Toyota že imela veliko zaledje svojih kupcev, ki jim je bilo treba ponuditi nekaj več. Skrivnost vsega posla je seveda v dodani vrednosti.

Prav zdaj se nekaj podobnega na ameriškem trgu pričakuje za Hyundai. Na vprašanje, ali bodo pri Hyundaiu model Genesis v ZDA prelevili v znamko, ki bo kupcem ponujala boljše avtomobile 'made by Hyundai', prvi izvršni mož podjetja Hyundai Motor, Steve S. Yang, odgovarja, da se kaj takega ne bo zgodilo. »Naš cilj je, da kupcem vedno ponujamo večjo vrednost za še vedno primerno ceno. Tako bo tudi ostalo, zato so kakršnakoli ugibanja o naši novi znamki popolnoma neutemeljena!«

Ob našem obisku v Seulu, kjer so nekaj predstavnikov evropskih medijev sprejeli skoraj vsi vodilni podjetja Hyundai Motor Company, smo bili člani sedme sile predvsem presenečeni nad njihovo odprtostjo. Pred uradno predstavitvijo so nam tako (ob novem i40 CW in Velosterju) predstavili tudi novi slogan, ki ga bo sicer javnost spoznala prav v teh dneh, ko se odpira detroitski salon: New thinking, new possibilities oz. Novo razmišljanje, nove možnosti.

Na vprašanje, kako gledajo na Volkswagnovo napoved, da bodo v letih do 2018 v razvoj novih modelov vložili kar 51 milijard evrov, smo dobili preprost odgovor: »Tako delajo Nemci, mi smo drugačni.«

Hyundai (in enako velja za ljudi pri Kii) ne verjame v 'globalni' avtomobil. »Saj vidite, da so naši avtomobili za Evropo drugačni. Nekaj jih tudi prodajamo drugje, a bili so narejeni za Evropo. Drugi pa so takšni, da jih lahko ponujamo samo manjšim trgom. Tak bo na primer novi Kijin majhen avto za domači trg,« je še pristavil Yang.

Četrtina več Hyundaievih prodanih avtomobilov leta 2010 v primerjavi z letom prej govori svoje. Velikih korakov ne napovedujejo, res pa je, da so Toyoto kot vzornika že pozabili. Upravičeno!?

Tomaž Porekar
tomaz.porekar@adriamedia.si

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri