Dušan Lukič: Dirkanje in 'dirkanje'

Zadnji konec tedna pred pisanjem tega uvodnika je bil dirkaško še kako zanimiv, noči pa kratke.

8. 5. 2015

Če sem si namreč hotel ogledati vse, kar je bilo na voljo, in ob tem ne zapraviti lepih dni pred televizorjem, je preostalo le nočno sedenje pred premikajočimi se slikami. F1, WTCC, Indycar, BRCC, NASCAR in še Moto GP. Okej, zadnji sicer ni na štirih kolesih, je pa tako kot F1 na štirih najvišja oblika dirkanja na dveh kolesih. Čeprav na startu ni toliko dirkačev kot v nižjih serijah, je še vedno ekstremno zanimiv. Na drugi strani so tu 'vrhunci dirkanja' na štirih kolesih. Če so vztrajnostne dirke zanimive (pa ne zaradi FIA, ampak zaradi vpliva, ki ga imajo na pravila organizatorji dirke 24 ur Le Mansa), potem sta F1 in WTCC pravi polom. Dolgočasne dirke brez prehitevanja, pomilovanja vredni komisarji na dirkah, krovna organizacija, ki ne zna ali ne zmore pravil urediti tako, da bi bilo dogajanje na stezi zanimivo.

Na drugi strani sta za zgled lahko avstralski V8 Supercars ali nam veliko bližji britanski BTCC (ali pa formula e). Recept je preprost: tehnična pravila, ki dirkanje postavijo v domet zasebnih moštev, veliko avtomobilov na startu, sprotno prilaganje tehničnih pravil za bolj izenačeno dogajanje na stezi. Velik balast za zmagovalce, omejitve za posamične avtomobile, ki preveč odstopajo (Američani temu rečejo BOP oziroma balance of performance), natančno nadzorovanje dogajanja na stezi in kaznovanje tistih, ki s svojim početjem kvarijo dirkaški spektakel (po domače: nešportno ovirajo prehitevanje). Saj ni tako težko, če imaš nekaj gramov možganov v glavi, kajne? Prestavljajte si F1, kjer so moči pogonskih motorjev natančno nadzorovane, kjer so pravila za izdelavo avta dovolj preprosta in restriktivna, da za dirkanje niso potrebne stotine milijonov, in posledično vsaj 30 avtomobilov na startu, in to 30 dokaj izenačenih avtomobilov. To je potem dirkanje, in ne več 'dirkanje'.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri