Dušan Lukič: iAvto, Avtodroid ali Dacia?

8. 3. 2015
Deli
Dušan Lukič: iAvto, Avtodroid ali Dacia?

Pred nekaj dnevi sem gledal (ob izidu te revije ne več tako) novo epizodo serije Top Gear. Beseda je tekla tudi o Applovih in Googlovih avtomobilih.

Seveda je šlo bolj za humor kot resno debato. Boste lahko zagnali motor, če boste pozabili svoje geslo za iTunes? Bo sistem za samodejno krmiljenje delal tako 'dobro' kot njihov črkovalnik? Bo avto ugasnil, če narobe primete volan? Seveda se da v enakem slogu natresti še in še šal. Se bodo ukazi vsaj pri prvih nekaj generacijah zatikali kot prve generacije telefonov z Androidom? Bomo lahko vozili le sopotnike, ki jih bo potrdil Apple? Bo Googlov samovozeči avto peljal v izbrano restavracijo ali kar v tisto, ki je Googlu plačala več za oglaševanje?

Okej, dovolj. Vprašanje, ali se lahko podjetja, kot sta Apple in Google, uspešno lotijo in sodelujejo tudi v avtomobilski industriji, je resno. Ne nazadnje je prav Apple podjetje, ki se je znalo iz čisto navadnega proizvajalca računalnikov preleviti v izdelovalca zabavnih naprav, telefonov, navsezadnje je tudi na glavo postavilo glasbeno industrijo in njene načine prodaje glasbe. Pa avtomobili?

Avtomobili so doslej zasedali posebno mesto v srcih ljudi – vendar pri mladih generacijah to mesto zasedajo pametni mobilniki. Kar še ne pomeni, da lahko proizvajalec teh (ali pa operacijskega sistema zanje) uspe v svetu avtomobilizma. Pri Tesli, pa čeprav jih na ameriških borzah in v krogih ljubiteljev kujejo v zvezde, so dokazali ne le to, da je mogoče izdelati vsakdanje uporaben avto z uporabno velikim dosegom, ampak tudi da je narediti tak avto po standardih, ki jih pričakuje povprečen kupec tega cenovnega razreda, še nemogoče. Kakovost izdelave je slaba, avtomobili se kvarijo. Vse to so stvari, ki jih ljubitelji novosti znajo sprejeti in preživeti, za množično proizvodnjo (kar pomeni vsaj nekaj sto tisoč, če že ne milijonov avtomobilov na leto) pa ta tehnologija še ni zrela. Pri Tesli so si le upali poizkusiti in ljubiteljem ponuditi 'predserijski' izdelek.

In tu se skriva težava: če se za kaj takega odloči sicer avtomobilsko podjetje, kakšne (pol)izdelke bodo na trg poslali šele 'računalničarji'. V avtomobilih ni prostora za beta različice, hrošče, kritične popravke ... Vse to se prerado dogaja že klasičnim proizvajalcem, a ti se vsaj odzovejo primerno ponižno in napake odpravijo hitro (ali pa jih čaka kazen, tako institucionalna kot takšna z nič več kupci) – oboje za Apple in Google ne velja. Za Teslo tudi ne.

(Bližnja) prihodnost je najverjetneje v povezovanju. Jasno je, na primer, da je Apple sposoben izdelati boljši infozabavni sistem od kateregakoli avtomobilskega proizvajalca ta hip. Zato raje vidim, da ga izdelajo za moj naslednji avto – ki pa bi ga raje kupil od nekoga, ki se na avtomobilsko tehniko spozna. Saj tudi naslednjega pametnega telefona ne bi kupil od Dacie -- in od drugih avtomobilskih proizvajalcev tudi ne.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol