Dušan Lukič: Zdrava pamet

7. 8. 2013
Deli
Dušan Lukič: Zdrava pamet

Prejšnjikrat sem se na tem mestu lotil reševalnega pasu na avtocesti. Tistega, ki ga je zakonodajalec pri nas predpisal narobe.

Za tiste, ki prejšnjega pisanja niste brali, naj na kratko povzamem: pri nas reševalni pas na avtocesti pomeni, da se vozniki z levega pasu umaknejo do leve robne črte, z desnega do desne – ne pa na odstavni pas. In tako dobimo dva preozka reševalna pasova, ki sta neuporabna. Odzivov ni bilo malo, tudi iz vrst tistih, ki reševalni pas pri svojem delu potrebujejo – in vsi so bili pozitivni.

Nekaj dni kasneje je sledila še praktična izkušnja. Nesreča na primorski avtocesti med priključkom Brezovica in CP Log, sobota, 13. julij, okoli enajstih. Vozil sem po levem pasu, kolona se močno upočasni, premikamo se do 20 kilometrov na uro. Stisnem se k levi ograji, skoraj vsi vozniki pred in za mano (vsaj tisti, ki sem jih videl, z izjemo pametnjakoviča v srebrni Astri Karavan) tudi. Tisti na desni so se pomaknili desno, nekateri do črte, nekateri že delno na odstavni pas, pa čeprav nihče od nas tisti hip ni vedel, zakaj je prišlo do zastoja. Skratka, z redkimi izjemami stvar deluje.

Potem v vzvratnem ogledalu zagledam modre luči. Policist (v modro-belem Focusu, z registrsko tablico P 06-443). Na, ne boste verjeli, odstavnem pasu. Po njem je le z lučmi, brez sirene, lezel naprej, seveda precej počasneje, kot bi na pravem reševalnem pasu. Tisti, ki so se umaknili desno, so seveda gledali predvsem v leva ogledala in marsikdo ga ni opazil in marsikje je bilo prostora premalo, policist pa trmasto, nerazumljivo in neprofesionalno naprej po odstavnem. Še ko se je ustavil na kraju verižnega trčenja (do njega ni napredoval veliko hitreje kot ostanek kolone), se ni postavil pred poškodovana vozila na vozni pas – ne, ustavil je na odstavnem, vštric z nesrečo, in tako še ožil razpoložljivi prostor na cesti. Resnično nedoumljivo ...

Podobno zgodbo sem opazoval slab teden kasneje, nekaj kilometrov stran v nasprotno smer. Zanimivo je bilo opazovati predvsem tujce, ti so se z desnega pasu umikali na odstavni pas (tudi tovornjakarji), pa potem, ko so ugotovili, da slovenski vozniki tega ne počno, zlezli malce nazaj. Zmeda skratka, in to zmeda, ki jo je povzročil bedast predpis. Na spremembo še kar čakamo ...

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja