Električna prihodnost ; kolumna: Dušan Lukič - Kolumne - Avto Magazin

Električna prihodnost ; kolumna: Dušan Lukič

Pred kratkim predstavljena vladna strategija električne oziroma alternativne mobilnosti do leta 2030 je povzročila precej gostilniških in forumskih debat – večinoma takih s pomanjkljivimi ali zgrešenimi argumenti.

16. 12. 2017

O tem, kaj je v njej res dobrega in kaj ne, koliko je realna in kaj nam do v njej naslikane slike še manjka, bomo več napisali v naslednji številki Avto magazina. A že zdaj je jasno, da za njen morebitni neuspeh ne bosta kriva avtomobilska industrija in pomanjkanje primernih tehničnih rešitev.

Število električnih avtomobilov, ki bo prišlo na trg v naslednjih nekaj letih, je res veliko, že zdaj pa je ponudbe pravzaprav dovolj za prav vsak tip uporabnika (če seveda ob strani pustimo dejstvo, da slovenski standard še ni dorasel cenam električnih avtomobilov). Od mestnih malčkov z le okoli 100 (ali malo več) kilometri dosega in temu primerno ceno do družinskih primerkov ter vse do športnih limuzin, kjer še prednjači Tesla.

Ampak: ali bo ta ameriški proizvajalec, ki se mu lahko zahvalimo za tako hiter razvoj trga električnih avtomobilov (ja, treba je priznati: brez njih bi verjetno še vedno živeli brez resnih misli na elektromobilnost), še dolgo v ospredju? Po njihovem obnašanju sodeč (predvsem obnašanju njihovega šefa s predolgim jezikom, Elona Muska), o tem na žalost (ne glede na to, kaj se z njihovimi delnicami dogaja na borzi) rahlo dvomim. V preteklosti so si zaradi odsotnosti konkurence lahko privoščili velike napovedi in še večje zamude (temu lahko rečemo tudi prazne obljube) ter kronične težave z zanesljivostjo, v naslednjih dveh letih pa bodo morali svoje dosežke krepko izboljšati, v nasprotnem primeru v primerjavi s konkurenti iz vrst ’starih’ proizvajalcev nimajo velikih možnosti.

Sam njihovo prihodnost vidim popolnoma drugje kot v konkuriranju količinsko vodilnim na trgu: Tesla lahko pri avtomobilih postane nekaj takega, kot je Apple pri mobilnikih: ne velik tržni delež, temveč produkti, ki jim množica sledi zaradi moči znamke, in posledično visoka dobičkonosnost. A tudi za to bodo morali svoje delo močno izboljšati ...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri