Gre zdaj zares?

Gre zdaj zares?

Težko bi se uvrstil med tiste voznike ali avtomobilske navdušence, ki so zelo dovzetni za različne novosti v avtomobilski industriji. Med katere zagotovo spadajo tudi električni avtomobili.

Okoli zadnjih se že nekaj časa dviguje prah, a zdi se, da se še nekaj časa ne bo polegel. Pravzaprav se zdi, da se vse skupaj šele dobro začenja.

Preskok, ki ga bodo morali tradicionalni vozniki narediti, je velik. Že res, da se nekatere novosti v avtomobilskem svetu primejo takoj, druge pa potrebujejo več časa. Tudi elektrika ga bo.

Ne nazadnje se mi zdi še vedno zanimivo, kako različno vozniki gledamo na sistem start-stop. Priznam, tudi meni je na začetku ta sistem vzbujal mešane občutke. Ali je ugašanje ob vsakem postanku dobrodošlo, je moteče, zakaj je sploh potrebno ... Na začetku smo ga izključevali, zdaj se zdi že stalnica. Pravzaprav me zmoti, če se motor ob postanku pred semaforjem ne ugasne. No, še vedno pa se najdejo vozniki, ki jih sistem moti. Če se to zgodi v avtomobilu z glasnim dizelskim motorjem, je ugašanje sicer dobrodošlo, a je toliko bolj zoprn ponovni zagon motorja. Ob tem, da je glasen, se avto še neprijetno strese. Ni kaj, zoprna reč, a kakorkoli, sam sem se na to navadil.

Drugače je z elektriko. Spomnim se, ko sta tudi v našo deželo pripeljala na primer Peugeot iON in Citroën C-Zero. Ja, imela sta (oziroma seveda še imata) električni pogon, kaj pa avtomobila? Nič slabšalnega, ampak težava električnih avtomobilov (tako kot hibridnih na začetku) sta vsekakor oblika in podrejenost uporabe. Pri prvih hibridih je bilo treba narediti kar se da aerodinamično karoserijo, pri električnih je bilo treba nekam pospraviti baterije. Pa čeprav jih je bilo tako malo, da kaj veliko kilometrov sploh ni bilo mogoče prevoziti. Vseeno so bili prvi avtomobili (tako kot omenjena dva) oblikovno precej, hm, smešni.

A avtomobilska industrija ni obupala. Morda s(m)o lahko veseli, da se je zgodil Elon Musk. V svet električnih avtomobilov je vnesel upanje, med proizvajalce pa nemir. Ne nazadnje, kako se lahko pojavi nekdo, ki se prej ni ukvarjal z avtomobili in naredi oblikovno čisto spodoben, kaj spodoben, celo odličen avtomobil? In povrhu električen?

Zdaj se stvari počasi postavljajo na svoje mesto. Musk bo šel v pozabo, pa ne zaradi revolucionarne ideje, ampak zaradi prevelikih apetitov in neizpolnjenih obljub. S tem pa se seveda odpirajo možnosti drugih proizvajalcev. Tistih pravih, avtomobilskih. V prihodnjih nekaj letih bo na ceste pripeljalo lepo število povsem električnih avtomobilov, ki bodo med kupce vnesli še večji nemir. Upravičeno?

Če sodim po zadnjem električnem avtomobilu, ki sem ga preizkusil, Jaguarju I-Pace, zagotovo. Če zapišem, da je to eden od boljših avtomobilov zadnjega časa, potem je jasno, da bodo na trg pripeljali tudi pravi električni avtomobili. Taki, ki bodo sicer električno gnani, a oblika, vozne zmogljivosti in uporaba bodo na ravni, ki smo je navajeni.

Zato nam ne preostane nič drugega, kot da se pripravimo, ker zdaj gre zares!


 

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja