Kolumna: Vladimir StankovičKo zadiši (dirkalna) pomlad

Dirkalna sezona se pravzaprav nikoli ne konča! Novo leto se začne z Dakarjem, nadaljuje z relijem Monte Carlo, in še preden rečeš 'grand prix', je tu že prva dirka formule 1. V resnici se zares začne pri kraljici: spomladanske dirke formule 1 (v avstralski jeseni) so naznanilo nove dirkalne sezone. In ja, že diši po njej!

6. 3. 2017

Letošnjo sezono v Sloveniji bo odprla lani rojena panoga 'Avtokronometer' na novem dirkališču Gaj v Cerkljah, ki ravno te dni dobiva dokončno/začetno podobo. Le teden dni za tem bomo začeli sezono na hribu v avstrijskem Rechbergu (hvala bogu in AŠ-u za to!), na isti datum pa bodo prvič startali vozniki relija v Vipavi in avtokrosisti v češkem Humpolcu.


Za začetek, oziroma pred začetkom, ostanimo pri formuli 1. Lansko sezono, ki je bila ena izmed najboljših v zadnjih letih, so pričakovanja velikih sprememb hitro potonila v pozabo. Lepi novi dirkalniki, ki obljubljajo več hitrosti in več razburljivega dogajanja na dirkališču, so za zdaj popolna neznanka, ravno tako kot nov ameriški lastnik. Z gotovostjo lahko pričakujemo le spremembe, čas pa bo pokazal, ali bo večina teh pozitivnih ali negativnih. Sam sem precejšnji optimist in verjamem, da tudi vodilni v formuli 1 vidijo vse težave, ki jih vidimo 'navadni smrtniki', ter da iščejo izhod iz krize, ki je v preteklih letih odgnala dober del gledalcev. S strokovne dirkaške plati me najbolj zanima vpliv večjega podtlaka in širših pnevmatik. Ali bo s tem formula 1 nehala biti otroški vrtec in se bo znova povzpela na piedestal, s katerega je počasi, a zanesljivo drsela v pogubo povprečja? Že 26. marca, ko se bo začela prva izmed 21 dirk, bomo videli, ali nas čaka spektakularna ali zgolj povprečna sezona.


Ko gre za slovenski reli, prve napovedi ne obetajo posebej spektakularne sezone. Kljub novemu R5 dirkalniku, ki se rojeva v Sloveniji, kaže, da bomo pogrešali nekaj najboljših dirkačev. Humar letos ne bo nastopal, Peljhan in Novak se menda odpravljata v Italijo, kar napoveduje sprehod Turka do naslova prvaka. Osip tako in tako precej revnega 'voznega parka' relija bo razočaral ljubitelje te panoge in vsekakor vplival na obisk domačih prireditev.


Nič bolj obetavnega nas ne čaka niti na hribu. Že je začetek marca, pa nisem slišal nikakršnih govoric o 'hudih projektih'. Kaže, da se bo Bubnič znova peljal novemu naslovu državnega prvaka naproti, gorske dirke pa bodo ostale najbolj atraktivna avtomobilistična panoga predvsem zato, ker bomo tudi letos gostili evropsko prvenstvo, evropski pokal, avstrijsko in hrvaško prvenstvo.


Ko gre za slovensko krožno prvenstvo v zgodovinskem letu vrnitve na domača tla, je, vsaj tako sem neuradno slišal, kolobocija glede terminov. Kdaj in kje, se ta hip še ne ve!


Sam bom začel letošnjo sezono v Rechbergu. Tega se neznansko veselim, a na poti do starta na Štajerskem je še dolga pot, polna (premagljivih) ovir. Hočeš nočeš, o tem bom še veliko pisal ...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri